Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2010, 13:15
Jop12
Jop12 is offline
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jop Hermans en ben student aan de Fontys Sporthogeschool in Tilburg. Voor mijn afstudeerscriptie heb ik de volgende vraag. Voor de duidelijkheid hierbij eerst de doelstelling:

"Het doel van deze scriptie is te beschrijven wat de gevolgen, op lichamelijk en sociaal-emotioneel gebied, zijn bij het sporten of andere bewegingsactiviteiten voor jongeren van 12 tot 18 jaar die last hebben van eczeem, psoriasis, acne of andere huidaandoeningen.

De vragenlijst staat hier:
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=39414

Je hoeft je naam niet in te vullen, dus niemand komt jouw antwoorden te weten.
Ook als je geen huidaandoening hebt kun je de enquête invullen.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Met sportieve groet,

Jop Hermans
Student Fontys Sporthogeschool
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 15:36
Nona
Nona is offline
Oki. Het was wellicht nuttig geweest als er een vraag was geweest over de ernst van de aandoening. Ik heb een hele lichte huidaandoening (pigment) en daar heb ik geen last van, behalve dat ik het in de spiegel zie. Anderen valt het meestal niet eens op. Dat maakt wel verschil met een zware aandoening.
Oud 06-05-2010, 15:51
Jop12
Jop12 is offline
Bedankt voor het invullen en het meedenken Nona!

Een vraag waarin de ernst van de huidaandoening aangegeven kan worden, bijvoorbeeld op een schaal van 0 tot 10, was hierbij inderdaad handig geweest.
Alleen is mijn onderzoeksvraag niet specifiek gericht op de ernst van de huidaandoening maar op persoonlijke ervaring tijdens sporten op school of privé.

Groeten,
Jop
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 15:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja maar, dat heeft toch juist met elkaar te maken? Het maakt toch verschil voor je persoonlijke ervaring of je wat puistjes op je gezicht hebt of dat je hele benen onder het eczeem zitten?

Ingevuld.
Oud 06-05-2010, 16:12
Jop12
Jop12 is offline
@Vogelvrij
Natuurlijk heeft de ernst ervan te maken met de persoonlijke ervaring, en die vraag had inderdaad niet misstaan in de vragenlijst. Ik denk wel dat de antwoorden waar je uit kunt kiezen in de enquête genoeg weergeven hoeveel last iemand heeft van zijn/haar huidaandoening tijdens/door/na het sporten.

Bedankt voor het invullen !!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten