Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2010, 20:11
simpleasy
simpleasy is offline
ik zou dit verhaal zeer lang kunnen schrijven, maar ik zal het proberen kort te houden. Als jullie vragen hebben vraag je dat dan maar.
het zit dus zo:
Ik heb al een maand of 4 iets met een meisje, dat met ups en downs ging. De downs gingen eigenlijk steeds over hetzelfde: ik gaf andere meisjes 'te' veel aandacht, en ze is nogal gevoelig/jaloers, en vond dit dus niet fijn. Dit wist ik zelf niet, tot voor kort. Dus ik dacht dat ze steeds gewoon moeilijk deed, zonder enige reden, maar omdat ik haar graag zie, kon ik daar makkelijk mee leven. nuja, op een gegeven moment werd het iets te veel, en in al mijn frustratie ging ik met een vriendin iets doen (gewoon als vrienden, niets meer) om mijn gedachten te verzetten. mijn vriendin wist hier niet van, maar achteraf wou ik het haar wel vertellen. Maar toevallig ongeveer die dag (of de volgende dag, kan ook) kwam ik te weten waarom ze dus steeds zo moeilijk deed, wat ik hierboven al heb vermeld. Ik kreeg dus schrik om haar te verliezen, wat volgens mij logisch is, en heb het dus niet gezegd. Tot vandaag, ongeveer 2 weken later. Ik kan moeilijk iets verzwijgen voor haar, en het kwam er dus uit, op nogal een slecht moment.
Nu heb ik dus haar vertrouwen geschonden door het te verzwijgen, (niet doordat ik iets had gedaan met die vriendin, maar omdat ik het verzwegen had)
dusja, nu ben ik haar kwijt, en ze wil zelfs geen vrienden meer zijn
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? ik wil haar echt niet verliezen...
(o ja, nog een klein puntje: toen ik te weten kwam waarom ze steeds moeilijk deed, hadden we ook ruzie, en eigenlijk was ik haar toen ook al bijna kwijt, 'omdat ik moest weten waarom ze zo deed', ik had haar nog kunnen overtuigen dat ik dat eerlijk niet wist (en hier hangt nog een verhaal aan vast dat volgens mij niet belangrijk is) en ik kreeg een laatste kans)

wat moet ik nu doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2010, 21:24
Morgendauw1
Morgendauw1 is offline
doe iets SUPER romantisch voor haar
stuur haar een liefdeskaart met daarop hoe je je voelt
of stuur haar een rooos
zeg dat je je een sukkel voelt enzo, dan krijge meisjes vaak wel medelijde (IK wel tenminste)
en wees lief tegen haar, en zorg dat je het dan niet NOG een keer doet + laat nu al zien hoe goed ze je kan vertrouwen door haar te 'helpen' bijv in de klas of gwn de deur voor haar open houde
zulke kleine 'stomme' dingetjes
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 21:29
simpleasy
simpleasy is offline
ik betwijfel of dat gaat lukken, maar ik zal proberen
ik had wel al gezegd dat ik veel spijt heb en dat ik dom was enzo, en dat had niet veel effect...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 23:25
Myuki
Myuki is offline
Weet je wel zeker dat je met een meisje wil zijn dat zo jaloers is? Zelfs als dat betekent dat je niet meer met andere meisjes om mag gaan? Lijkt me een slecht idee.
Oud 23-04-2010, 14:12
Verwijderd
Goed, waar gaat dit om? Snapt jouw vriendin niet dat je gewoon vrienden kunt zijn met een ander meisje? Leg dat eerst is even duidelijk uit.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 14:20
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Keuze 1: Je bent 15, je hebt een heel leven voor je. Lekker je vriendinnetje onzeker laten zijn, komen meer leuke meisjes op je pad. (Raad ik aan)

Keuze 2: Ga naar haar toe/Bel haar op/Stuur een romantische brief. Maar onthoud: Probleem is niet opgelost, je stelt het alleen uit.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 15:15
simpleasy
simpleasy is offline
hmm.. jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk... bedankt voor de snelle reacties.
Als ze me nog terug wilt zal ik daar geen problemen mee hebben, maar ik ga zelf niets meer proberen.
Ik denk zelf dat ik haar moeilijk kan laten gaan omdat ze de eerste is waar ik écht iets voor voel...
maargoed, hebben jullie ook raad over hoe ik haar kan proberen vergeten? (ze zit wel in een klas waar ik voor veel vakken mee samen zit, dus ik zie haar elke dag...)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 15:26
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Ik begrijp hoe je je voelt. Probeer wat afleiding te zoeken, vooral de eerste dagen. Lekker iets doen waarbij je niet aan andere dingen kunt denken. Dat gevoel in je buik gaat vanzelf weg.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 16:58
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wijze beslissing van je. Het zal moeilijk zijn haar te vergeten maar als zij geen contact met jou wil maakt dat het al een stuk makkelijk. Zoek ook geen contact met haar dan. Je kan nog wel zeggen dat je het spijt en dat je eerlijk had moeten zijn maar dat het misschien maar beter is dat jullie uit elkaar gaan als zij jou niet vertrouwen kan. Ze moet ook weer niet denken dat de tijd die je met haar hebt doorgebracht voor jou niets betekend heeft.
Voor de rest, eh, afleiding zoeken. Sport, hobby's, schoolwerk, dat soort dingen.
Oud 23-04-2010, 23:34
Verwijderd
In het eerste verhaal zeg je dat je haar niet wilt verliezen,

Daarna zeg je "als ze me nog terug wilt zal ik daar geen problemen mee hebben, maar ga niets meer proberen"

Wil je haar uberhoubt wel terug?

Als je het echt wilt, dan moet je er alles aan doen om het goed te maken, en haar vertrouwen terug te winnen.
Door lief te zijn, laten zien dat je betrouwbaar bent.

En als je er toch niet zo heel erg mee zou zitten, dan zou ik gewoon een gesprek aangaan, dat het niks meer word en gewoon vrienden blijven.
Lijkt me wel handig omdat jullie elkaar vaak zien dus!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2010, 07:25
simpleasy
simpleasy is offline
ik wil haar ook terug, maar het is inderdaad zinloos om een relatie te hebben met iemand die om de haverklap jaloers is. Dus als zij dit ook inziet, en me dan nog een kans wil geven, dan is er geen probleem. maar als ik terug moeite ga doen, dan stel ik het probleem enkel uit, zoals ThomasTripleT al zei....
en ze zegt dat ze geen goede vrienden wilt blijven, enkel gewone. want ze wilt geen enkel verband hebben met andere vriendinnen van mij... en ik ken haar, ze bedoelt daarmee dat ze zelfs geen gewone vrienden wilt blijven, maar ze zegt het anders om mij niet te kwetsen, dusja...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 00:22
Zwimber
Zwimber is offline
Citaat:
Weet je wel zeker dat je met een meisje wil zijn dat zo jaloers is? Zelfs als dat betekent dat je niet meer met andere meisjes om mag gaan? Lijkt me een slecht idee.
Wat een onzin,.. dat meisje is hartstikke onzeker over haar relatie als je dat weet als vriendje ga je toch niet haast stiekem met andere meisjes op pad ? Hij had haar gewoon beter gerust moeten stellen dat hij niet vreemd zou gaan
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 08:58
simpleasy
simpleasy is offline
Citaat:
Wat een onzin,.. dat meisje is hartstikke onzeker over haar relatie als je dat weet als vriendje ga je toch niet haast stiekem met andere meisjes op pad ? Hij had haar gewoon beter gerust moeten stellen dat hij niet vreemd zou gaan
toen ik met die vriendin wegging wist ik nog niet dat ze dat zo erg vond. ik dacht het wel, want ze reageerde er altijd negatief op, maar als ik dan vroeg of ik minder met andere meisjes moest bezigzijn, zei ze uitdrukkelijk 'nee!', op een nogal boze manier...
dusja, ik kon het niet weten
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 12:11
Verwijderd
Citaat:
ik wil haar ook terug, maar het is inderdaad zinloos om een relatie te hebben met iemand die om de haverklap jaloers is. Dus als zij dit ook inziet, en me dan nog een kans wil geven, dan is er geen probleem. maar als ik terug moeite ga doen, dan stel ik het probleem enkel uit, zoals ThomasTripleT al zei....
en ze zegt dat ze geen goede vrienden wilt blijven, enkel gewone. want ze wilt geen enkel verband hebben met andere vriendinnen van mij... en ik ken haar, ze bedoelt daarmee dat ze zelfs geen gewone vrienden wilt blijven, maar ze zegt het anders om mij niet te kwetsen, dusja...
Zinloos? je zou haar toch kunnen helpen om daarover heen te komen?
En een beetje inleven in haar situatie?
Hoe moeilijk is dat, Als je dat niet over hebt voor een relatie, zou ik nooit een relatie aangaan, als je elkaar niet wilt steunen in de mindere dingen.

Blijkbaar wil je alleen een relatie als zij haar jaloersheid opzij zet, Nou dat kan je wel vergeten, Daar heeft ze ook jou hulp bij nodig!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 15:28
Zwimber
Zwimber is offline
Citaat:
Blijkbaar wil je alleen een relatie als zij haar jaloersheid opzij zet, Nou dat kan je wel vergeten, Daar heeft ze ook jou hulp bij nodig!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 16:13
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Hoe moeilijk is dat, Als je dat niet over hebt voor een relatie, zou ik nooit een relatie aangaan, als je elkaar niet wilt steunen in de mindere dingen.
Nou ja, zij is degene die het eigenlijk zonder reden uitmaakt (pff moet je de ander dan van iedere scheet die je laat op de hoogte brengen? Hij ging toch niet daten met dat andere meisje ofzo ). En dan ook nog meteen zo drastisch dat ze geen vriendschap meer wilt en zonder hem een kans te geven om haar te laten zien dat er niets aan de hand is. Ik vind niet dat de TS door het stof hoeft te gaan omdat dat meisje onzeker (of misschien gewoon verwend?) is. Ik vind dat wat jij hier boven schrijft eerder voor dat meisje op gaat dan voor hem.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 17:47
Verwijderd
Heb je haar al verteld dat je gewoon bevriend bent met die andere meiden en verder niks?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 17:51
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Citaat:
Zinloos? je zou haar toch kunnen helpen om daarover heen te komen?
En een beetje inleven in haar situatie?

Je hebt gelijk,,,

althans.. Als ze 50 jaar getrouwd waren. 15..
Als je nu al zo'n relatie hebt zoals simpleasy verteld, lijkt het mij beter om het af te kappen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 08:40
Zwimber
Zwimber is offline
Citaat:
Je hebt gelijk,,,

althans.. Als ze 50 jaar getrouwd waren. 15..
Als je nu al zo'n relatie hebt zoals simpleasy verteld, lijkt het mij beter om het af te kappen.
Pff je doet alsof het jaren jaren werk is iemand minder jaloers te maken... Het is gewoon heel erg eenvoudig hoor, waarom denk je dat er zoveel mensen zijn die er misbruik van maken. Iemand waarmee je een relatie hebt luistert gewoon naar alles wat je zegt en voelt er ook dingen bij dus je kunt heel gemakkelijk laten merken dat jij er altijd voor haar bent, vertel haar gewoon van te voren over dingen die je gaat doen, vertel hoe leuk je het vindt om bij haar te zijn.. It's that easy

(Zelfs als je het niet meent is het makkelijk -.-'' oké niet menen is niet het goede woord dat komt over alsof je haar misbruikt.. Als je het niet voelt, nouja das eigenlijk ook gewoon misbruiken, zeg haar maar gewoon de waarheid zo lang die er is )
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 12:47
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Persoonlijk vind ik zo'n probleem oplossen niet de taak voor een 15-jarig vriendje. Maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, zij is degene die het eigenlijk zonder reden uitmaakt (pff moet je de ander dan van iedere scheet die je laat op de hoogte brengen? Hij ging toch niet daten met dat andere meisje ofzo ). En dan ook nog meteen zo drastisch dat ze geen vriendschap meer wilt en zonder hem een kans te geven om haar te laten zien dat er niets aan de hand is. Ik vind niet dat de TS door het stof hoeft te gaan omdat dat meisje onzeker (of misschien gewoon verwend?) is. Ik vind dat wat jij hier boven schrijft eerder voor dat meisje op gaat dan voor hem.
Tuurlijk is het niet leuk dat z'n vriendin zo jaloers is.
Maar ik krijg het idee dat hij er totaal geen moeite voor wil doen.
Alleen als zij het nog wil goed hebben, dan wilt hij wel voor haar gaan.
anders niet.

Ik vind als je echt iemand leuk vind, en daar verliefd op ben.
dat je daar alles voor uit de kast moet halen om je relatie zo soepel mogelijk te laten verlopen, dus dingen voor elkaar overhebben.
En je er best voor doen om haar dan er ook mee te helpen.
Die onzekerheid komt toch ergens vandaan he?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Pff je doet alsof het jaren jaren werk is iemand minder jaloers te maken... Het is gewoon heel erg eenvoudig hoor, waarom denk je dat er zoveel mensen zijn die er misbruik van maken. Iemand waarmee je een relatie hebt luistert gewoon naar alles wat je zegt en voelt er ook dingen bij dus je kunt heel gemakkelijk laten merken dat jij er altijd voor haar bent, vertel haar gewoon van te voren over dingen die je gaat doen, vertel hoe leuk je het vindt om bij haar te zijn.. It's that easy

(Zelfs als je het niet meent is het makkelijk -.-'' oké niet menen is niet het goede woord dat komt over alsof je haar misbruikt.. Als je het niet voelt, nouja das eigenlijk ook gewoon misbruiken, zeg haar maar gewoon de waarheid zo lang die er is )
Precies dat is toch een kleine moeite!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten