Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2010, 21:22
PunkyFunkyDucky
PunkyFunkyDucky is offline
Net ging het over gehoorschaden bij Netwerk. Ik vond het best wel z0mg allemaal. Een jongen in België had zichzelf van het leven berooft omdat hij een constante piep in zijn oor had. Hier onder vind je de link over deze reportage.
http://www.netwerk.tv/uitzending/201...te-piep-je-oor

Hebben hier mensen last van gehoorschaden? Heb je al een piep in je oor en hoe ga je er mee om? Draag je oordoppen als je uitgaat of ga je ‘onbeschermd’?
Oud 20-04-2010, 21:27
PunkyFunkyDucky
Als ik uit ga heb ik nooit oordoppen in . Maar na de avond (voor bij metal concerten als je 3 meter voor de boxen sta) merk ik het wel dat me oortjes het niet echt konden waarderen. Merk ook dat mijn gehoor niet meer 100% is dus ik denk er over om oordopjes aan te aan te schaffen..=/
Oud 21-04-2010, 18:57
Verwijderd
Oordopjes zijn zeker een goed idee. Naar concerten neem ik ze ook altijd mee, omdat het geluid meestal te hard staat.

PS: gehoorschade
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 19:40
Verwijderd
dat joch is een fucking aanstellert
het heet tinnitus
het zit bij mij in de familie en ik heb het gekregen door te harde muziek op je oren
na verloop van tijd blokkeert je geest het en leer je er mee leven.
niet iedereen krijgt er last van en ik heb last van een miniem dipje in mn gehoor maar de piep is en blijft.
enigste wat je kan doen is dopjes in je knar doen als je naar een concert toegaat en voorzichtig zijn
dus ja, ik heb door schade en schande geleerd
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 21:15
Soepvork
Soepvork is offline
Nog niet gelukkig, daarom draag ik oordoppen. Heb wel fatsoenlijk op maat gemaakte doppen gekocht, want die herriestoppers verpesten het hele geluid. Je betaalt er wel flink voor, maar dan heb je ook wat.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 16:22
Verwijderd
Ik ben jaren naar festivals, discotheken en concerten geweest en ik had wel eens dat mijn oren wat zoemden of nadreunden achteraf, maar ik heb nog geen verandering in mijn gehoor opgemerkt. Misschien te vroeg, maar ja, dan is het toch al te laat
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Ik ben jaren naar festivals, discotheken en concerten geweest en ik had wel eens dat mijn oren wat zoemden of nadreunden achteraf, maar ik heb nog geen verandering in mijn gehoor opgemerkt. Misschien te vroeg, maar ja, dan is het toch al te laat
voorzichtig zijn hoor, het zit er echt zo in en komt er nooit meer uit
met dopjes hoor je de muziek zelfs beter
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 21:01
PunkyFunkyDucky
Ik vind het een beetje meh dat oordoppen op maat zo duur zijn =/ en herriestoppers klinkt de muziek echt belabberd. =/

Citaat:
PS: gehoorschade
Oei dat staat niet zo smexy
Oud 23-04-2010, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een beetje meh dat oordoppen op maat zo duur zijn =/ en herriestoppers klinkt de muziek echt belabberd. =/

Oei dat staat niet zo smexy
Protip:
Bij de betere legerdumps en schietclubs verkopen ze ''schietdoppen''
mn paps heeft t vroeger gedaan en had er nog een paar liggen, ze zijn van heel duurzaam rubber.
ze stinken een haur in de wint maar ze blijven zitten in je oren en ze dempen/filteren het geluid ge-wel-dig

retail waren ze iets van 7.5/20e

professionele filters zoals alien-ears zijn inderdaad veels te duur, maar tenzij je 5x per week naast een dual rectifier stack van een paar honderd watt staat heb jij da echt niet nodig hoor
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 16:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb het maar zelden dat ik na afloop van een concert echt een piep in m'n oren heb ofzo. Het is wel voorgekomen, maar dat was omdat ik toen veels te dicht bij de boxen stond.
Oordopjes vind ik dan ook niet echt nodig. Ze voelen ook vervelend en ik heb dan toch het idee dat ik wat van de muziek mis. Ik voel het minder met doppen in, maar ik heb dan ook nooit echt goede op maat gemaakte doppen gebruikt, alleen van die dingen die vrijwel alles dempen.
Oud 03-05-2010, 17:15
Verwijderd
Ooit keer na Metalcore optreden (ja, ik moet bekennen daar ooit te hebben rondgehangen...) 4 dagen met een constante biep in mijn oren rondgelopen. Dacht dat hij permanent was.
Maarja, die gasten hadden kolosale speakers gemonteerd in een zaaltje dat nauwelijks groter was dan mijn living. Nooit begrepen waarom dat allemaal zo oorverdovend hard moet staan.

Ik heb tegenwoordig oordopjes, maar ik doe ze enkel in wanneer ik merk dat het nodig is. Doorgaans zit ik op Wave parties en het is niet de gewoonte om daar hoge decibel regionen op te gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 06:29
Verwijderd
MP3 spelers, IPods, alles wat je in je oren propt, discotheken allemaal heel erg slecht voor je oren.

Daarom heb ik dat ook niet, en ga ik zelden naar een plaats waar de muziek zo hard is dat ik geen conversatie kan voeren. Je hebt maar 1 setje oren, en beschadigd is beschadigd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten