![]() |
|
Net ging het over gehoorschaden bij Netwerk. Ik vond het best wel z0mg allemaal. Een jongen in België had zichzelf van het leven berooft omdat hij een constante piep in zijn oor had. Hier onder vind je de link over deze reportage.
http://www.netwerk.tv/uitzending/201...te-piep-je-oor Hebben hier mensen last van gehoorschaden? Heb je al een piep in je oor en hoe ga je er mee om? Draag je oordoppen als je uitgaat of ga je ‘onbeschermd’?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij de betere legerdumps en schietclubs verkopen ze ''schietdoppen'' mn paps heeft t vroeger gedaan en had er nog een paar liggen, ze zijn van heel duurzaam rubber. ze stinken een haur in de wint maar ze blijven zitten in je oren en ze dempen/filteren het geluid ge-wel-dig retail waren ze iets van 7.5/20e professionele filters zoals alien-ears zijn inderdaad veels te duur, maar tenzij je 5x per week naast een dual rectifier stack van een paar honderd watt staat heb jij da echt niet nodig hoor ![]() |
![]() |
|
Ik heb het maar zelden dat ik na afloop van een concert echt een piep in m'n oren heb ofzo. Het is wel voorgekomen, maar dat was omdat ik toen veels te dicht bij de boxen stond.
Oordopjes vind ik dan ook niet echt nodig. Ze voelen ook vervelend en ik heb dan toch het idee dat ik wat van de muziek mis. Ik voel het minder met doppen in, maar ik heb dan ook nooit echt goede op maat gemaakte doppen gebruikt, alleen van die dingen die vrijwel alles dempen.
|
Verwijderd
|
Ooit keer na Metalcore optreden (ja, ik moet bekennen daar ooit te hebben rondgehangen...) 4 dagen met een constante biep in mijn oren rondgelopen. Dacht dat hij permanent was.
![]() Maarja, die gasten hadden kolosale speakers gemonteerd in een zaaltje dat nauwelijks groter was dan mijn living. Nooit begrepen waarom dat allemaal zo oorverdovend hard moet staan. Ik heb tegenwoordig oordopjes, maar ik doe ze enkel in wanneer ik merk dat het nodig is. Doorgaans zit ik op Wave parties en het is niet de gewoonte om daar hoge decibel regionen op te gaan zoeken. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
MP3 spelers, IPods, alles wat je in je oren propt, discotheken allemaal heel erg slecht voor je oren.
Daarom heb ik dat ook niet, en ga ik zelden naar een plaats waar de muziek zo hard is dat ik geen conversatie kan voeren. Je hebt maar 1 setje oren, en beschadigd is beschadigd. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Gehoorschade na het uitgaan? (16+) Gehoorschade | 14 | 17-07-2014 13:21 | |
Algemene schoolzaken |
PWS Gehoorschade bij jongeren. pwsgehoorschade | 2 | 19-01-2014 10:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gehoorschade door vuurwerk. thomasvandeberg | 9 | 04-01-2012 16:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gehoorschade Onder Jongeren thomasvandeberg | 67 | 28-12-2011 14:10 | |
Muziek |
Tinnitus (en gehoorverlies) is KUT, draag oordopjes! Verwijderd | 91 | 01-06-2007 23:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Help mijn oren. squat | 12 | 08-12-2004 15:13 |