Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2010, 20:20
Verwijderd
hoi!

wij hebben op school een aantal handtastelijke leraren die steeds een arm ofzo vastgrijpen, niet eens de gymleraren, de meeste leerlingen vinden dit niet prettig,

ik ben in London geweest naar de London-dungeon, en die acteurs daar mochten klanten niet aanraken. en wederzijds klanten acteurs niet, bij wet.

nu mijn vraag, bestaat er ook zo'n regel voor leraren en kunnen jullie mij een linkje naar die pagina geven waar dat op staat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2010, 10:06
Verwijderd
Als een leraar een arm vastgrijpt is hij toch niet meteen handtastelijk?

Ik heb nog nooit van dat soort regels gehoord, ik vraag me af of die wel bestaan en zoja waar dan de grens ligt. Want iemand zijn arm vastpakken lijkt mij vrij onschuldig.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 15:59
Verwijderd
nou, bij levensbeschouwing (soort godsdienst) is er zo'n leraar die gaat dan 5 cm van je af staan, en dan pakt ie je arm vast en dan zegt ie, goh wat een mooi horloge ofzo... en tot nu toe is er geen leerling die ik ken die dat fijn vind
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 16:01
Verwijderd
Dat je het niet fijn vindt is 1 ding. Je zou het anders eens tegen die leraar kunnen zeggen en uitleggen dat de meeste leerlingen dat niet zo fijn vinden. Of stap anders naar je mentor.

Maar 'mijn leraar/leraren is/zijn handtastelijk' is een vrij zware beschuldiging, dus ik zou wel even 3 keer nadenken voordat je zomaar die conclusie trekt. Beter stap je eerst naar je mentor.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 17:53
Scoot
Scoot is offline
Wat Micromensje zegt.
Ik snap het verhaal ook niet helemaal. Waaorm zou hij je arm vastpakken en zeggen 'wat een mooi horloge'?

Een leraar van mij, een vrij lange, brede man, komt wel eens achter je staan als je niets uitvoert en pakt je dan in je nekvel met twee handen zegmaar. Dat wordt als grappig ervaren, neit echt intimiderend verder. Als het zoiets is, snap ik niet waar je je druk om maakt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 08:41
Verwijderd
jullie hebben wel gelijk, maar door sommige leerlingen wordt het als dusdang beschouwd. en mn enige vraag is of er een of andere wet is die daar iets mee doet. zo nee jammer dan, zo ja had je hem hier kunnen posten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 09:53
Gus
Gus is offline
Had je een rechtszaak willen aanspannen? Spannend!
Ik zou gewoon in de klas laten doorschemeren dat er zo'n soort wet bestaat, en dat jij een hele goede advocaat hebt. Kans is groot dat die leraar ook niet precies weet welke wetten er wel en niet bestaan :-)
Oud 10-05-2010, 10:38
Verwijderd
Er is geen wet of regel dat leraren en leerlingen elkaar niet mogen aanraken, wel bijvoorbeeld dat ze geen seksueel contact mogen hebben. Maar als je een aanraking van een leraar vervelend vindt, kun je dat het beste eerst tegen die leraar zeggen. Waarschijnlijk is dat gewoon z'n manier van doen en heeft hij helemaal niet door dat je het vervelend vindt, en bedoelt hij er niets mee. Je hoeft daar geen scene bij te maken, gewoon 'ik heb liever niet dat u m'n arm aanraakt'. Een normale leraar denkt dan 'oh ok' en zal het niet meer doen.
Als de leraar het dan nog steeds doet, kun je er eens mee naar je mentor gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 08:46
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Tenzij je "arm" als synoniem voor iets anders gebruikt is er niets illegaal aan.
Oud 11-05-2010, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Had je een rechtszaak willen aanspannen? Spannend!
Ik zou gewoon in de klas laten doorschemeren dat er zo'n soort wet bestaat, en dat jij een hele goede advocaat hebt. Kans is groot dat die leraar ook niet precies weet welke wetten er wel en niet bestaan :-)
:') Gewoon zeggen dat dat niet prettig is is te makkelijk zeker?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten