Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Bekijk resultaten poll: Zal ik het proberen? dat kan toch wel een keer als je het nog nooit hebt gedaan,
Ja proberen kan geen kwaad 10 50.00%
Nee 11 55.00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2010, 17:17
Verwijderd
Hallo ik ben 15

Op onze school rookt nu wil ik het ook eens proberen maar ik zeg telkens nee maar in mijn klas roken en. Zelf een die zij altijd nee maar nu heeft hij shag en al omdat iedereen rookt dus dan word het voor mij ook moeilijker.

Mijn vraag is nu kan ik het wel een keer proberen?
Ik ben ook bang dat ze al gaan zegen: Mag jij roken? weten je ouders dit?

PS. ik weet de risico's dus begin er niet over

Laatst gewijzigd op 16-05-2010 om 12:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2010, 17:31
SacredRose
SacredRose is offline
waarom maakt dit het voor jouw moeilijker? ik snap het probleem niet. zij roken en jij niet als ze daar niet mee om kunnen gaan heb je waarschijnlijk toch niet veel aan ze.
en je hoeft huis niet te roken om erbij te horen. in mijn klas roken vijf man en we staan dus altijd buiten onze klasgenoten komen er ook gewoon bij staan en niemand doet moeilijk zoals het hoort
Oud 27-04-2010, 18:11
silentbob
silentbob is offline
als je het een keer wil proberen, probeer het zou ik zeggen
maar je moet niet gaan roken omdat iedereen rookt of om erbij te horen(vind ik)

deel van mijn vrienden rookt ook, en ik ga er ook wel regelmatig gewoon bij staan als hun roken
heb ook wel eens een trekje geprobeerd maar vond er weinig boeiends aan

en waarom ben je bang voor die vragen?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 17:50
nadinexx
nadinexx is offline
Ik ben ook 15 en rook ook soms, als ik uit ga en m'n ouders weten van niks hoor maar als jij ze niks verteld zullen ze niets merken hoor(denk ik)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 19:11
Verwijderd
Ik mocht van mijn ouders roken en heb daar dus nooit een probleem mee gehad.

Maar op jouw topics afgaande, ben jij erg bezig met erbij horen. Pak eerst dat aan. Waarom wil je dat? Ben je bang uitgelachen te worden? Voel je je onzeker?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 00:23
Verwijderd
als je zelf niet rookt is het dikke onzin en zonde om je geld er aan uit te gaan geven en een vrij vervelende verslaving op te lopen om er bij te willen horen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 23:31
Wammus
Wammus is offline
Je moet het natuurlijk alleen doen als je het zelf wilt. Als jij er geen behoefte aan hebt om te roken dan kan niemand je verplichten dit te doen. Ik denk dus dat het voor jou belangrijk is dat je jezelf eerst afvraagt of je het zelf wilt. Als je het wilt dan moet je het vooral proberen maar ben je bewust van de gevaren die erin schuilen (dan heb ik het voornamelijk over het verslavingsgevaar maar je geeft zelf al aan hiervan op de hoogte te zijn) en ga er goed mee om.

Als je uiteindelijk besluit dat je het niet wilt moet je gewoon nee blijven zeggen. Je zult misschien uitgemaakt worden voor mietje, sukkel of wat dan ook maar dat zij dan maar zo. Ik wil je wel meegeven dat het in het algemeen heel dom is om iets te doen wat je zelf eigenlijk niet wil maar toch doet omdat een ander het ook doet. Dit geld voor roken en drugs gebruiken zelfs nog wat meer omdat het verslavend is en je er heel moeilijk weer vanaf komt.
Oud 03-05-2010, 17:30
silentbob
silentbob is offline
ik rook ook niet en heb nog nooit gehad dat iemand me een mietje noemde omdat ik niet rookte...
is me vaak genoeg wel een sigaret aangeboden omdat ik regelmatig bij wel-rokende vrienden sta en wel blow, maar als ik dat afsla respecteert iedereen dat gewoon
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 18:02
Cariño
Cariño is offline
Dat moet je geheel zelf weten, lijkt mij .. Als het je lekker lijkt, doen. Als je 't enkel doet om erbij te horen .. just don't en laat hen dan gewoon hun gang gaan. Ik zelf rook wel, maar puur omdat ik het zo nu en dan wel even lekker vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten