Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2010, 18:36
Xantalien
Xantalien is offline
Dit topic is voor de nog thuis wonenden onder ons die nog elke week of elke maand hun zakgeld krijgen :'D Oh, en je leest het op de post hieronder; Zet je leeftijd er ook even bij

De mijne;
10 euro per week, en geen kleedgeld. Wel een bijbaantje, maar moet mn kleding bijna altijd zelf betalen, en uitstapjes ook zelf te betalen. Bijbaantje is niet altijd het zelfde bedrag, af en toe 20 en soms wel 50 (per week krijg ik uitbetaald)
over 7 dagen 15.

Laatst gewijzigd op 27-02-2010 om 11:29. Reden: Ontbrekende informatie :')
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2010, 21:20
Balance
Balance is offline
Geef je leeftijd er even bij, anders zegt het veel minder.
Oud 11-02-2010, 06:42
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
200 p maand
Moet wel alles (muv ziektekosten) zelf betalen, dus kapper, kleding, schoenen, cadeau's, schoolboeken, fietsverzekering/reparaties, shizzle op school, station, lenzen, bril ect.

Ben 20
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 21:34
hulpverlenertje
hulpverlenertje is offline
0,0 euro
ik ben net 18
heb twee baantjes en moet alles zelfbetalen
ik hoef geen huur of wat dan ook te betalen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 13:13
naamvergeten!
naamvergeten! is offline
ben net 13
krijg €40 per maand.
kleding enzo betaalt me moeder
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 14:36
JJoosje
JJoosje is offline
Ik ben 14, krijg 15 euro per maand. Cadeautjes moet ik zelf kopen. Ook leesboeken (als mijn moeder geen leuk boek meer heeft liggen), cd's, en ander spul moet ik zelf kopen. Ik kom meestal wel redelijk uit. Als ik niet al te veel uitgeef. ^^
Oud 23-02-2010, 14:48
Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik ben 14, krijg 15 euro per maand. Cadeautjes moet ik zelf kopen. Ook leesboeken (als mijn moeder geen leuk boek meer heeft liggen), cd's, en ander spul moet ik zelf kopen. Ik kom meestal wel redelijk uit. Als ik niet al te veel uitgeef. ^^
Want je hebt niet veel uit te geven. Respect! En dit zeg ik zonder sarcasme. Het is in mijn ogen niet heel veel geld voor jouw leeftijd en voor wat je er mee moet doen, dus goed als het je lukt er mee uit te komen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 14:56
JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
Want je hebt niet veel uit te geven. Respect! En dit zeg ik zonder sarcasme. Het is in mijn ogen niet heel veel geld voor jouw leeftijd en voor wat je er mee moet doen, dus goed als het je lukt er mee uit te komen.
Waarschijnlijk is het ook voordelig dat ik niets uitgeef aan make-up. Ik gebruik het niet. In sommige opzichten zou ik het wel willen, maar ik geef liever mijn geld uit aan muziek of boeken. Als ik daarbovenop ook nog eens make-up moet gaan betalen, kom ik totaal niet uit met mijn geld. En leesboeken zijn tegenwoordig wel duur zeg.

Oh, ik was vergeten, af en toe krijg ik 10 euro voor prepaid beltegoed.
Oud 25-02-2010, 14:19
shuraa
shuraa is offline
ik moet 150 euro BETALEN
Oud 25-02-2010, 14:32
Xantalien
Xantalien is offline
betalen?
Ouder ofzo?
Oud 25-02-2010, 15:38
Jeemzz
Jeemzz is offline
Ik ben 15 en krijg €30,- per maand. Daar moet ik zelf beltegoed, cadeautjes en boeken van kopen. Maar schoolspullen betalen mijn ouders.
Ik koop trouwens niet veel muziek en make-up. Dat valt dus weer af. Ook ga ik niet zo vaak uit (er is ook niet zoveel hier voor mijn leeftijd). 1x in de 1-2 maanden, vaak krijg ik dan van mijn ouders €5,- ofzo.
Eigenlijk kom ik altijd wel goed uit
Oud 25-02-2010, 19:51
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
betalen?
Ouder ofzo?
Het lijkt me niet heel gek dat wanneer je niet financieel afhankelijk bent van je ouders je betaalt voor kost en inwoning, alleen voor eten ben je dat al makkelijk kwijt als je uitwonend bent.
Oud 25-02-2010, 21:58
MizZoo
MizZoo is offline
Sinds ik 18 ben 0. Heb tot die tijd altijd €15 per maand gekregen, maar ik verdiende al vrij snel zelf bij dus ik had er geen problemen mee. Volgend jaar als ik ga studeren krijg ik dan weer wel een aardige bijdrage.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 20:28
Chiaya
Chiaya is offline
Ik ben 15, en krijg 7 euro per week.
Mijn ouders betalen mijn kleding, maar uitstapjes zoals de bioscoop, uitgaan en feestjes moet ik zelf betalen.
Ik heb ook nog een bijbaantje
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 15:04
Vera_vdb
Vera_vdb is offline
naamvergeten! : Goed voor elkaar!

Ik ben 16 jaar oud en krijg €20,- per maand en mijn moeder betaald mijn telefoonabonoment (€22,50 p.m.)
Ik moet hiervan kopen:
- Make-up
- Prullaria
- Soms kleding (wanneer mijn moeder vind dat ik genoeg heb)
- Vakanties / uitstapjes die ik zonder mijn moeder maak.
- Cadeautjes

zoiets was het denk ik wel..
Al is het niet zoveel, ik werk iets van 15 u per week erbij en dat maakt veel goed!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 22:47
z2629
z2629 is offline
35 euro per maand, hoef er geen kleding van te kopen. alleen soms naar de bioscoop en cadeautjes.
14 jaar
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 10:50
Rubzzz
Rubzzz is offline
17 jaar.

75e per maand. ouders betalen telefoonrekening. Verder moet k bijna alles zelf betalen.
Verdien zelf ook nog tussen de 350-400 euro permaand.

Heb nooit last van geldproblemen, waar veel anderen van mijn leeftijd wel last van hebben . Maar ik werk dan ook hard voor mijn geld.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 20:36
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
n.a.v. vraag van Charlotte_1997 met een ander forumbericht die wilde weten hoe veel kleedgeld normaal was: op www.nibudjong.nl kun je voor elke leeftijd zien wat de gemiddelde jongere krijgt aan kleedgeld. Het
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 07:36
Verwijderd
14 jaar, bijna 15.

10e per maand, en 2e per week.
Moet er zelf beltegoed en alles van kopen, cadeautjes voor verjaardagen en kleding betalen mn ouders.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 14:21
hendroit
hendroit is offline
15 jaar

20 euro per maand krijg ik van mijn ouders. Zelf loop ik folders en daarmee verdien ik iets van 40 euro in de maand. Kleding wordt betaald door mijn ouders en beltegoed ook.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 15:52
vosje16
vosje16 is offline
110€ zakgeld per maand
55€ benzinegeld per maand

Ik weet dat het veel is (gezien mijn leeftijd ook), maar mijn ouders gaan ervan uit dat zolang ik studeer, ik mij volledig op mijn studies moet concentreren en mijn enige "plicht" is om te slagen. Zij vinden dat ik nog niet moet werken en dat ik dit later wel nog genoeg zal moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 16:50
Js89
Js89 is offline
€100 per maand. (bijna 16). Maar ik werkte (vorige week gestopt) dat was €70 euro per maand erbij, en nu ga ik oppassen op twee autistische jongetjes, standaard een paar uur per week, krijg dan ook een contract enzo. Het betaalt goed omdat uit wordt uitbetaald van Persoongebonden Budget. (zoek zelf maar op als je niet weet wat dat is )
Maar ik moet er eigenlijk alles van betalen, behalve mijn abbonement voor mobiel, dat betalen mn ouders. (: Maar ik krijg wel vakantiegeld van mn ouders voordat de zomervakantie begint (30 euro). Dus het gaat allemaal wel lekker. Stort elke maand zo'n 50 euro over naar mn spaarrekening voor later, dan kan ik dan minder werken! (12 maanden, 50 euro, 600 euro per jaar over 4 jaar uit huis, dus 2400 euro extra 'bijverdiend' !
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 17:48
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Stort elke maand zo'n 50 euro over naar mn spaarrekening voor later, dan kan ik dan minder werken! (12 maanden, 50 euro, 600 euro per jaar over 4 jaar uit huis, dus 2400 euro extra 'bijverdiend' !
Dat verdien je later wel in 2 maaden ;-) Dus zoveel minder zul je niet moeten werken (of je bedoelt als student dan ofzo?)...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 18:21
tutti
tutti is offline
Ik krijg 32 euro per maand als zakgeld voor cadeautjes en gewoon voor mezelf mn telefoon betalen me ouders (6,75 pm) en 50 euro kleedgeld. maar ik hoef geen winterjas en winterschoenen ervan te kopen, wel zomerjas en zomerschoenen...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 19:18
Diamera
Diamera is offline
€20 per maand. Ik moet als mijn aankopen zelf betalen, maar kleding betalen mijn ouders meestal (alleen als ik met hun in de stad ben) want kleedgeld krijg ik niet. Een baantje heb ik niet, geen tijd voor. Ik houd meestal ook wat over om te sparen, dus ik kom aardig rond.
O ja ik ben 15
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2010, 18:58
Sargeant sarcsm
Sargeant sarcsm is offline
12,50 Per maand, en 30 (of was het nou 40?) euro zakgeld.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 20:15
LRS.
LRS. is offline
5 euro per week. 250 euro per 3 maanden kleedgeld (kinderbijslag moet ik dus delen met me broertje.
ik ben 15 jaar

peuken moet ik zelf kopen, net als cadeautjes enzovooooort.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 14:42
2009Rosalind
2009Rosalind is offline
Ik ben 15 jaar. Ik krijg 4 euro per week (17,33 per maand) Hier moet ik al mijn cadeautjes van kopen(en verder eigenlijk niets) Verder krijg ik 45 euro per maand aan kleedgeld. Af en toe krijg ik een ketting ofzo van m'n moeder maar dat valt wel mee. Ik krijg wel ieder jaar een laptop, ipod, stereoset, e-reader etc. voor mijn verjaardag Ik werk eigenlijk alleen in zomervakantie..(bollen pellen..wel gezellig en toch weer 400 euro in 3 weken erbij)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 17:47
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Dat verdien je later wel in 2 maaden ;-) Dus zoveel minder zul je niet moeten werken (of je bedoelt als student dan ofzo?)...
Inderdaad, 2400 euro is het loon van 1 a 2 maanden later...Maar als ie zich nu alvast een zuinige leefstijl aanleert waarbij hij elke maand wat geld over houdt om te sparen doet ie dat later waarschijnlijk ook en dan werkt het op de lange duur wel door en kan hij wel eerder met pensioen mocht ie dat dan willen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 21:18
Rr0x
Rr0x is offline
Krijg als ik dit zo zie best veel maar toch is het elke maand weer op...

(alles per maand)
Zakgeld: €15,-
Benzine geld voor alleen school en terug: €30 (rest betaal ik zelf)
Salaris DekaMarkt: €150,-
Salaris zwart bijklussen autobedrijf: Varieert tussen €20,- en €100,- (ligt eraan hoeveel ik werk)
Dus dat is totaal:
€205 - €285,-

En ja, het is alweer op voor deze maand dus nog even wat zwart werken deze week voor koninginnen nacht
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 19:59
DoYouRemember?
DoYouRemember? is offline
Ik ben 15 jaar,
Krijg elke maand 40,- en heb nog een baantje. Ik weet niet hoeveel ik daarmee verdien in de maand, want ik werk er nog maar een week. Heb nu iig al 36,36 euro verdient.
Kleding betaalt mijn moeder. De rest, dus bijv. cadeautjes, make-up, "speelgoed" etc. moet ik zelf betalen. Dus ja, je kan wel zeggen dat ik heel veel geld overhoud.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:24
Khaldor
Khaldor is offline
Ik krijg 20 euro per maand. Ik koop bijna nooit wat dus ik hou lekker veel geld over Verder werk ik ook in de supermarkt. Alvast wat geld voor mijn scooter als ik 16 word Ben 15 jaar

Laatst gewijzigd op 27-04-2010 om 21:24. Reden: Leeftijd vergeten
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 15:04
S.vanDijck
S.vanDijck is offline
Ik ben nu 21 jaar, studeer en moet ook bijna alles zelf betalen!!!
Gelukkig heb ik een bijbaantje gevonden via studentjob! is volgens mij onderdeel van www.studentenwerk.nl

Verdien nu genoeg om mijn huur eten boeken etc. te betalen!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 19:18
koekiie
koekiie is offline
ik ben 17, ik krijg 45 euro zakgeld per week.
daarnaast krijg ik een stagevergoeding, en ik heb nog een bijbaantje
Hiervan moet ik mijn al mijn boodschappen doen, rookwaar betalen, beltegoed enz.
ik betaal geen huur.

Laatst gewijzigd op 29-04-2010 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 09:20
Sorry.x
Sorry.x is offline
ik ben 15 jaar oud, ik krijg ongeveer 10 euro per maand voor het sparen,
10 euro per maand voor school. (alles wat ik niet uitgeef gaat in het potje).
daarvan hoef ik niets zelf te betalen. cadeautjes voor vriendinnen enso betalen mijn ouders.
ook mijn abbonnement betaal ik niet.
best wel chill dus.

over een maandje ga ik beginnen met een folderwijk,
en in de zomer ga ik nog bessen plukken.

(niet dat ik niet tevreden ben hoor!)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 16:04
Elephant
Elephant is offline
17 jaar oud.
50 euro kleedgeld (--> voor alle kleding behalve 1x schoenen en 1x jas in het jaar en af en zoiets als schaatsen, skikleding)
15 euro 'gratis' zakgeld
15 euro 'werk' zakgeld, dit is voor helpen in het huishouden
(schoolspullen worden betaald, rest niet)
5 euro beltegoedgeld
en dan verdien ik met post bezorgen nog eens iets van 100-150 euro per maand en met oppassen iets van 20 euro per maand (omdat dit niet zo vaak is)
Dus totaal 200 euro of meer per maand, maar ik geef veel minder uit XD
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 18:48
Verwijderd
ik ben 12 jaar
ik krijg zakgeld van mijn ouders: 20 euro
van mijn lieve oma krijg ik : 10 euro
van mn ouders ook kleedgeld: 50 euro
folders lopen: 40 euro
120 euro-yay
per maand btw
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 18:18
Verwijderd
oke, niet schrikken

krijg 45 euro zakgeld per maand en 60 euro kleedgeld per maand, ben net 18 geworden, en zogauw ik studiefinanciering krijg stopt kleed+zakgeld en moet ik mn studiefinanciering als zodanig zien. (als je 18 of ouder bent krijg je 100 euro per maand als bijdrage van de overheid) daarnaast verdien ik zo'n 100 euro per maand bij. dat komt neer op 200 euro per maand te besteden, heb het erg breed al zeg ik het zelf.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, 2400 euro is het loon van 1 a 2 maanden later...Maar als ie zich nu alvast een zuinige leefstijl aanleert waarbij hij elke maand wat geld over houdt om te sparen doet ie dat later waarschijnlijk ook en dan werkt het op de lange duur wel door en kan hij wel eerder met pensioen mocht ie dat dan willen
en als hij het huis uit gaat kan ie mooi z'n uitzet betalen xD
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 19:41
Tripp
Tripp is offline
Citaat:
Zet je leeftijd er ook even bij
Jij eerst.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten