Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2010, 16:16
JulietteD
JulietteD is offline
Hoi iedereen,

Ik heb een tijdje op internet zitten zoeken naar de toelatingseisen van Amerikaanse universiteiten zoals Yale en Harvard, maar kon eigenlijk alleen de (hoge) kosten vinden . Mijn vraag was eigenlijk of iemand hier mij iets kan vertellen over wat de toelatingseisen zijn, moet je een bepaald cijfer gemiddeld hebben op je eindexamen (ik doe gymnasium), en zijn er mogelijkheden voor beurzen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2010, 16:24
Scoot
Scoot is offline
Yale en Harvard zijn, samen met Stanford en Princeton denk ik, wel de meest prestigieuze universiteiten van Amerika. Een tijd geleden heb ik een universiteiten-ranglijst van over de hele wereld gezien, en volgens mij stonden die 2 in de top 10.

Dus je kunt er wel vanuit gaan dat het inderdaad heel duur zal zijn, en de toelatingseisen heel hoog. Waarom wil je het?
De toelatingseisen liggen ook aan het vak wat je gaat studeren neem ik aan, trouwens. Net als bij ons.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 16:29
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Uhm...
volgens mij moet je een gesprek hebben en een toets maken.. (en ga er maar niet vanuit dat die toets makkelijk is...)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 16:38
WAT
WAT is offline
http://www.hopelesstoharvard.com/int...ge-admissions/
http://www.hio.harvard.edu/guides/fornewstudents/

voor de rest zou ik zeggen zorg dat je iemand in amerika leert kennen die er studeert zodat die je kan helpen en neem contact op met de faculteit waar je wilt studeren. Lijkt me niet heel lastig zo.....
belangrijke woorden in google: Harvard (of welke universiteit dan ook) International student
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 16:55
JulietteD
JulietteD is offline
Bedankt voor jullie reacties. Het is nog niet zeker dat ik het wil maar het idee zit al een tijdje in mijn hoofd. Ik zou misschien een studie rechten (Yale Law School) daar willen volgen maar ik heb al uitgevonden dat je daar niet meteen met een studie rechten kunt beginnen, omdat daar ons systeem van bachelors/masters niet geldt. Dan zou ik dus bijvoorbeeld hier in Nederland aan een rechtenstudie kunnen beginnen en eventueel via die Nederlandse universiteit in contact kunnen komen met een Amerikaanse. Waarom ik het zou willen is omdat het me geweldig lijkt om (een tijdje) in de VS te studeren en omdat zo'n universiteit natuurlijk geweldig op je CV staat. Op de eerste plaats lijkt het me gewoon een hele ervaring.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 18:01
Verwijderd
Bij vrijwel iedere Nederlandse universiteit is er de mogelijkheid om in je bachelor al naar het buitenland te gaan. Ik zou zeggen bekijk de mogelijkheden en kies een geschikte universiteit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten