Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2010, 20:32
polleke21
polleke21 is offline
Hallo Iedereen,

Ik ben een meisje van 15 jaar (bijna 16)
Ik ben normaal een erg fanatiek meisje ik korfbal nu ongeveer 6 jaar.
Ik heb dit al die tijd gedaan met veel liefde en passie.
Vorig jaar ben ik op kamp geweest en ben ik met mijn voet onder een bankje gekomen.
de huisarts zei steeds het gaat wel weer over.
In die tijd ben ik doorgegaan met korfballen. Op een gegeven moment ben ik gestopt omdat de pijn te hevig werd. toen zijn er heel veel mensen geweest die gezegd hebben dat ik wel gewoon doorkon gaan omdat ik me aanstelde. ik weer naar de huisarts en die zei weer het gaat wel weer over, uiteindelijk hebben we stappen ondernomen en zijn we bij de sportarts terecht gekomen. (ondertussen bleven de mensen doorgaan en mijn zelfbeeld verkleinen) de sportarts heeft ons doorgestuurd naar de orthopeet. toen bleek dat ik geopereerd moest worden aan mijn enkel. dat is nu in februari gebeurd. toen kreeg ik wel respect ervoor, nu het een lange tijd geleden is en we al weer heel wat maandjes verder zijn, begint het gezeur weer en zit weer iedereen op mijn kop te zeuren dat ik wel weer mee kan doen etc.. (terwijl iedereen weet dat ik een herstel proces heb tot september)

Waarom doen mensen dit? Hoe moet ik hier mee omgaan? Hoe kan ik hier het best op reageren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2010, 21:59
Vanilia
Vanilia is offline
Wat vervelend dat je omgeving al zo snel op je nek zit. Helaas is het voor je omgeving zo dat voor hun de operatie is geweest en alles weer goed met je gaat. Dat betekent voor hen dat je ook wel weer klaar bent om te spelen.
Ik heb vaak genoeg mensen gehad die mij liepen te pushen om iets weer op te pakken terwijl ik hier nog niet klaar voor was. Het beste voor mij werkte als ik gewoon rustig bleef en elke keer gewoon bleef herhalen. Leg dus gewoon elke keer uit dat je een herstelperiode hebt tot september en je op dit moment er niet klaar voor bent om te spelen. Je gezondheid gaat altijd voor. Leg uit dat er risico's zijn dat als je nu begint met spelen je straks weer geblesseerd raakt en je nooit meer je leuke team kan ondersteunen. Probeer ze dus gewoon elke keer uit te leggen dat het niet gaat. Wordt niet boos, blijf rustig en jezelf. Op den duur moeten ze het begrijpen en houden ze vanzelf op. Geef ook aan dat je je team wel wil blijven supporten tot je zelf weer kan spelen. Misschien (ik weet niet of je het al doet) kan je alle wedstrijden wel bijwonen. Zo blijf je up to date van wat er gebeurd en kan je het speltactiek ook gewoon meenemen. Vraag of ze je willen betrekken bij de training ook al kan je nog niet direct meetrainen. Als jij aangeeft dat je betrokken wil blijven zullen ze ook in zien dat je echt gemotiveerd bent maar het gewoon nog niet kan/mag. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Oud 12-05-2010, 15:06
polleke21
polleke21 is offline
bedankt! ik ga er wat proberen mee te doen! ik ben iedere wedstrijd al aanwezig en ook bijna iedere training.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten