Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2010, 07:33
Wammus
Wammus is offline
Zoals jullie waarschijnlijk wel bekend is heb ik een inmiddels 5,5 maand oude dochter. Ik heb toen ik m'n vrienden vertelde dat ze eraan zat te komen vaak de vraag gehad hoe ik dat ging doen met mijn drugsgebruik en of ik hier helemaal mee ging stoppen.

Ik zou van jullie graag willen weten hoe jullie hier over denken? Zou je zelf stoppen met drugs gebruiken zodra je een kind krijgt? Weet je toevallig hoe jouw ouders hiermee om zijn gegaan? Wat vind je hiervan?

Ik zelf vind het niet nodig om hier volledig mee te stoppen. Ik ben flink geminderd met blowen en doe dat nu alleen nog als m'n vriendin en de kleine hier niet zijn zodat ze er geen last van hebben. Hard drugs gebruikte ik hiervoor al niet zo heel vaak en ik persoonlijk zie geen reden om hier volledig mee te stoppen zo lang er niemand last van heeft.

Ik weet van mijn ouders dat ze nooit drugs gebruikt hebben. M'n moeder heeft wel gerookt maar is daarmee gestopt toen ze mij kreeg. M'n vader gaat niet verder dan zich lam zuipen in het weekend (wat ie overigens ook al deed toen ik en m'n zusje nog een stuk jonger waren).

Ik had vorige week een bruiloft waar de kleine bij was en heb daar genoeg gedronken om aangeschoten te worden. M'n vriendin was ook mee en die heeft zich keurig ingehouden. Ook hadden we vervoer terug dus dat was allemaal prima in orde. Desondanks was het toch geen groot succes omdat ze besloot om het uur wakker te worden en te gaan janken. Ik kan je vertellen dat dat echt geen pretje is als je halfdronken in bed ligt. Ik zal me dus in de toekomst wel 3 keer bedenken voordat ik dat weer doe.

Al met al ben ik dus van mening dat ouderschap en drank of drugsgebruik prima te combineren zijn. Zo lang je maar maat weet te houden en je je verantwoordelijkheden te alle tijden neemt kan het prima.
Advertentie
Oud 30-05-2010, 11:34
MTpower
MTpower is offline
Zo denk ik er ook over. Ik denk niet dat ik zou willen dat mijn kinderen me later zíen blowen/gebruiken, zeker als ze wat ouder worden (slechte invloed, aansporen tot gebruiken), maar als ze op bed liggen of gewoon niet thuis zijn zou ik het denk ik geen probleem vinden. Ik kan niet uit ervaring spreken, want ik heb geen kinderen, maar momenteel denk ik er zo over
Oud 30-05-2010, 12:18
tuttebel
tuttebel is offline
ik denk dat blowen prima te combineren valt met kinderen. het is voor mij gelijk aan alcohol, en een wijntje als de baby naar bed is kan toch ook? alles met mate natuurlijk.
harddrugs vind ik wat moeilijker..omdat aan sommige harddrugs ook gevaren kunnen kleven. en dan heb je nog dat je een hele nacht aan t stuiteren bent en de volgende dag ook een ontzettende kater hebt vaak. dat lijkt me niet ideaal, of je moet een weekendje weg zijn van je kind.
en stel dat er wat gebeurd met je kind in die nacht dat je aan de harddrugs bent, dan lijkt het me heel moeilijk om daar mee om te gaan op XTC/LSD/whatever... je kunt niet naar je vriendin toe rijden (oké op alcohol en wiet ook niet), maar je emoties zijn ook anders en je handelt waarschijnlijk anders dan nuchter.
maar ik ben geen expert op het gebied van harddrugs dus ik weet ook niet precies hoe iemand zou reageren in zo'n situatie.
Oud 30-05-2010, 21:16
Verwijderd
Ik denk dat ik best zou blijven blowen, wel een stuk minder en niet tijdens de zwangerschap natuurlijk (derrrp!) maar niet in het zicht van de kinderen. buiten in de tuin ofzo, denk niet dat ik nog enige trek in harddrugs zou hebben als je ineens een verantwoordelijkheid hebt over een ander leven, maar ik zou het niet weten ik zal het alleen nooit in huis hebben en het lijkt me dat als je kinderen hebt je niet meer gaat denken aan drugs en feesten, maar af en toe een keertje los op een feestje kan prima .
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 13:13
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik denk dat ik af en toe een jointje zou blijven roken 's avonds om wat tuttebel ook zegt, t is net zoiets als een glas wijn 's avonds op de bank. Stoppen met roken zou ik wel doen als er kinderen zijn.
Drinken doe ik toch al niet in extremen dus dat zal dan ook wel niet ineens komen.
En harddrugs, ik ben nu al geen grote gebruiker dus als ik 1 keer in het jaar zin heb in een pilletje en mn kind is een heel weekend uit logeren en er dus tijd is om daarna ook weer 'mens' te worden waarom niet? En ik denk nu dat hetzelfde op zou gaan voor een zegel.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten