Zoals jullie waarschijnlijk wel bekend is heb ik een inmiddels 5,5 maand oude dochter. Ik heb toen ik m'n vrienden vertelde dat ze eraan zat te komen vaak de vraag gehad hoe ik dat ging doen met mijn drugsgebruik en of ik hier helemaal mee ging stoppen.
Ik zou van jullie graag willen weten hoe jullie hier over denken? Zou je zelf stoppen met drugs gebruiken zodra je een kind krijgt? Weet je toevallig hoe jouw ouders hiermee om zijn gegaan? Wat vind je hiervan?
Ik zelf vind het niet nodig om hier volledig mee te stoppen. Ik ben flink geminderd met blowen en doe dat nu alleen nog als m'n vriendin en de kleine hier niet zijn zodat ze er geen last van hebben. Hard drugs gebruikte ik hiervoor al niet zo heel vaak en ik persoonlijk zie geen reden om hier volledig mee te stoppen zo lang er niemand last van heeft.
Ik weet van mijn ouders dat ze nooit drugs gebruikt hebben. M'n moeder heeft wel gerookt maar is daarmee gestopt toen ze mij kreeg. M'n vader gaat niet verder dan zich lam zuipen in het weekend (wat ie overigens ook al deed toen ik en m'n zusje nog een stuk jonger waren).
Ik had vorige week een bruiloft waar de kleine bij was en heb daar genoeg gedronken om aangeschoten te worden. M'n vriendin was ook mee en die heeft zich keurig ingehouden. Ook hadden we vervoer terug dus dat was allemaal prima in orde. Desondanks was het toch geen groot succes omdat ze besloot om het uur wakker te worden en te gaan janken. Ik kan je vertellen dat dat echt geen pretje is als je halfdronken in bed ligt.

Ik zal me dus in de toekomst wel 3 keer bedenken voordat ik dat weer doe.
Al met al ben ik dus van mening dat ouderschap en drank of drugsgebruik prima te combineren zijn. Zo lang je maar maat weet te houden en je je verantwoordelijkheden te alle tijden neemt kan het prima.