![]() |
|
Bekijk dit filmpje eens. Ik stond echt versteld!
http://www.youtube.com/watch?v=t9810...layer_embedded Wat denken jullie? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
- wat een irritante verteller zeg -
Hmm. Ik weet niet. Ik vind dat elke documentaire het zo brengt alsof het de waarheid is, ook al gaat de ene over het geloof en de ander over wetenschap. Ze hebben allemaal hele overtuigende argumenten, en je bent snel geneigd om ze te geloven. Maar tegelijkertijd heb ik ook mijn grote twijfels. Zelf geloof ik niet in een God, en dus ook niet dat HIJ alles precies zo heeft geschapen rondom het getal1.618 (of wat was het). Ik vond deze wel iets hebben eigenlijk: http://www.youtube.com/watch?v=htFKEMiYw7E hehe ![]()
||
De gulden snede, owhja, het was 1993 en Donald Duck in wiskunde wonderland vertelde me er over.
mooie materie. http://www.youtube.com/watch?v=gYia0...eature=related Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-05-2010 om 22:31. |
![]() |
||
Citaat:
|
Deze documentaire van de beeb gaat wat wetenschappelijker in op de wiskundige verhouding van de "handtekening van God". http://www.youtube.com/watch?v=HACkykFlIus
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
De mooiste quote uit de bijbel: "Zoek en gij zult vinden." Ironisch, want deze wijze woorden spreken meer waarheid dan gelovigen denken. Noem een willekeurig getal en deze zul je terugvinden in vele zaken. Zoals 1,618.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh dear, er moet wel een god zijn!!11! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
wiki Het is dus niet zomaar een willekeurig getal dat uit de lucht gegrepen is.
|
Dat zeg ik niet! Het enige wat ik zeg is dat het niet een willekeurig getal is.
Mooi is subjectief, vandaar ook dat ik het in de eerste context tussen aanhalingstekens heb gezet. ![]() Wiskundig mooi is minder subjectief, als er maar veel regelmaat inzit en iets op verschillende plekken terugkomt is het wiskundig gezien al een bijzonder getal. Overigens is het niet het enige getal dat in dit opzicht interessant is (onderaan de wikipediapagina zie je meer voorbeelden. Pi en e zijn het bekendst), maar - voor zover ik weet - wel de enige die een verhouding voorstelt. Tot nog toe heb ik hier overigens geen conclusies aan verbonden. Dat dit soort getallen er zijn betekent niet direct dat er een god is. ![]() Ik vind het wel opvallend dat deze verhoudingen precies op Mekka uitkomen, maar het ligt er natuurlijk altijd aan wat je als beginpunt neemt, juist omdat het om verhoudingen gaat. Ik denk niet dat het meer bijzonder is dan dat deze verhouding zoveel in de natuur voorkomt. Zoekt en gij zult vinden is hier wel op van toepassing inderdaad. Je kan bij elke plaats wel bijzondere dingen vinden waarschijnlijk.
|
Bepaalde piramides schijnen ook allemaal naar een andere ster in hetzelfde sterrenbeeld te wijzen. Net als verschillende grote gebouwen in Londen. Alles is ook te herleiden naar vier. Fibonacci heeft negen letters, negen heeft vijf letters en vijf heeft er weer vier.
Ik vind het bijzonder interessant, trouwens, de gulden snede, pi, priemgetallen, maar om het weer terug te brengen naar God is voor mij te ver gezocht.
|
Waarschijnlijk niet. Tenminste, de piramides die ik bedoelde zijn gebouwd door de Maya's. De opdrachtgevers van de bouw van die gebouwen in Londen (kan zo snel even niet terugvinden welke) hebben ook niet heel bewust een bepaald patroon gevolgd. Het doel van de opmerking over Londen is om aan te geven dat ik niet geloof dat de bouwers die piramides bewust op die plekken hebben gezet.
|
Voor mij is de geavanceerde kennis (voor die tijd) van astronomie die de Maya's hadden, ook geen bewijs om te geloven dat ze die piramides bewust zo hebben geplaatst. Dat is persoonlijk. Het was een opmerking om te illustreren dat ik sceptisch tegenover dit soort dingen sta die voor mij te dicht bij Intelligent Design komen.
Nu, we dwalen af.
|
Zucht, ja sommige dingen komen uit op de gulde snede yay,
Wacht een paar 1000 jaar dan kloppen deze getallen ook niet meer. dan is mekka weer weggedobberd op zijn tektonische plaat. (Continenten bewegen, kijk voor de lol maar een shoe de aarde er zon 60 Mil jaar geleden uitzag)
|
![]() |
|
|