Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2010, 18:54
daandaan
daandaan is offline
Hallo,

Ik ben 16 jaar en zoek een bijbaantje. Ik heb al wat op internet gezocht en volgens mij zijn er drie soorten werk dat ik kan gaan doen:
-Supermarkt (bijvoorbeeld AH)
-Fastfood (bijvoorbeeld MacDonalds of Burger King)
-Post rondbrengen (bijvoorbeeld bij netwerk VSP of Sandd)

Ik start dit topic omdat ik graag wil weten of iemand positieve of juist negatieve ervaringen bij bepaalde bedrijven of soort bedrijven heeft en ik wil weten waar je het meest verdient. Ik woon in Amsterdam dus al de bovenstaande bedrijven en de meeste andere bedrijven hebben wel een filiaal bij mij in de buurt.

Groeten, Daan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2010, 19:16
Lotte^^
Lotte^^ is offline
in de supermarkt zou je als 16 jarige 3,50 per uur verdienen excl reserveringen. dat is ongeveer nog 25% extra.
Ik zelf werk al een aantal jaar in de supermarkt, en ben het gezeik van de leidinggevenden nogal zat. maar als je een beetje leuke collega's hebt is het best te doen..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 19:20
daandaan
daandaan is offline
Oké.
Op ah.nl staat dat ik bruto 4,50 zal gaan verdienen ...
En als ik bij de appie ga werken heb ik nog de keus tussen vakkenvuller en achter de kassa?
Wat is het leukst?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 19:24
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ja wat op de ah website staat is inclusief die reserveringen..

ik doe zelf kassawerk bij de jumbo. maarja ik weet niet wat beter is als je vakkenvuller bent heb je wel meer vrijheid, als je achter de kassa zit moet je daar blijven zitten en als je al naar de wc moet, moet je dat al vragen..
maarja het is denk ik wat je zelf leuker lijkt
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 19:28
daandaan
daandaan is offline
Oké.
Bedankt voor de antwoorden
Wat ik ook ga doen, ik ga waarschijnlijk toch eerst een vakantiebaantje nemen en als me dat bevalt valt een vast bijbaantje bij hetzelfde bedrijf vast wel te regelen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 11:43
HACKCRACKnGAME
HACKCRACKnGAME is offline
Ik werk zelf bij de Mac en ik vind het echt heel erg leuk! Alleen een groot minpuntje is dat je wel wat weinig verdient. Ik krijg 3,38 terwijl ik 17 jaar oud ben. Maar ik vind het heel leuk, ik ben zelf wel opzoek naar ander werk, iets met leidinggeven o.i.d. maar vooralsnog vind ik de Mac een heel leuk! Ik heb 10 maanden bij AH gewerkt en dat was gewoon pure afslachting. De Mac raad ik zeker aan, genoeg doorgroeimogelijkheden allen de salaris is niet echt fijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 14:56
daandaan
daandaan is offline
Ligt het aan het soort werk dat leuk is of aan de Mac zelf?
Want de dichtsbijzeindste mac is 25 minuten fietsen van mijn huis terwijl de Hamburrger king 5 minuutjes fietsen is... Is toch een groot verschil, al helemaal als je korte diensten draait.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 18:14
Verwijderd
De McDonald's waar ik werk is op ongeveer 40 minuten van mijn huis fietsen .

Persoonlijk zou ik eerst kijken waar je zo snel mogelijk aan de slag kan. Van wat ik van hier weet (Friesland..) is dat het nog wel eens problematisch kan worden om bijvoorbeeld bij een supermarkt te gaan werken. Soms waren er gewoon een soort van wachtlijsten daarvoor. Volgens mij hetzelfde probleem met kranten bezorgen.

Verder weet ik van ons filiaal hier (McDonald's) dat wij mochten kiezen waar we gingen werken, in de keuken of aan de counter (kassa). Verder denk ik dat het bij supermarkt en fastfoodketens precies hetzelfde werkt: het werk zelf is eigenlijk best wel kut, maar je maakt het leuk met je collega's. Maar dan moeten je collega's je wel liggen natuurlijk. Dus in dat opzicht zou je prima bij de Burger King kunnen gaan werken.

Verder zou je misschien even kunnen kijken op website van de Burger King o.i.d. Bij McDonald's heb je heel veel doorgroeimogelijkheden, en andere dingen die wel eens van pas komen. Ik heb geen idee eerlijk gezegd of de Burger King dit ook heeft. (Of Supermarkten..)

Ik zou zo zeggen: Succes met het uitzoeken
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 20:25
daandaan
daandaan is offline
Bedankt voor het antwoord
Doorgroeimogelijkheden zijn er bij de appie en de burger king wel een beetje maar veel minder dan bij de MacDonalds.
En zowel de Mac als de burger king als de appie zoeken mensen.
Dus in dat opzicht is er alle keuze en is de keuze dus helemaal bij mij, of dat nou zo fijn is weet ik ook niet Want als er geen keuze is zou ik nu waarschijnlijk al aan het werk zijn
Ik kijk zel nog wel even wat ik doe, nogmaals bedankt voor het antwoorden allemaal
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 16:02
Chariot
Chariot is offline
Bij de McDonalds word je er uit gegooid als je rond de 18 jaar bent, veel doorgroeimogelijkheden heb je dus niet. Of je moet echt wonderbaarlijk goed zijn. En vaker dan 3x een contractverlenging krijg je niet denk ik. Althans, dat zeggen klasgenoten, want die worden er rond de 18 jaar allemaal uitgeknikkerd. Ik heb zelf bij Netwerk VSP gewerkt, kranten bezorgen is geen doen voor mij en zeker niet bij dat bedrijf. Andere bedrijven vond ik trouwens ook niet prettig, heb voor meerdere gewerkt. Maar Netwerk VSP was echt de grootste hel allertijden. Nu loop ik stage in de supermarkt, lijkt me best leuk werk als bijbaantje. Meestal wel gezellig enzo.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 18:57
daandaan
daandaan is offline
Wat is er zo vervelend aan netwerk VSP dan?
En verdien je vanaf je 18de te veel (wat zal het zijn, 4,50 euro?) en knikkeren ze je daarom eruit?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 19:34
Elephant
Elephant is offline
Ik ben 17 en bezorg zelf post bij Van Straaten Post, verdient prima! Je krijgt per stuk betaal dus leeftijd maakt niet uit. Als ik een beetje doorwerk kan ik zo'n 6 euro per uur verdienen (post sorteren en bezorgen). De vergoeding is dus afhankelijk van hoe snel je werkt Ben best tevreden, is alleen de laatste tijd een beetje druk ook nog met school en binnenkort vakantie dus stop binnenkort!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 00:30
daandaan
daandaan is offline
Ok, bedankt.
Ik denk dat ik toch maar (saai) voor het baantje bij de albert heijn ga ...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 18:42
HACKCRACKnGAME
Slim.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 21:32
daandaan
daandaan is offline
Had ik eindelijk een beslissing gemaakt en wilde ik contact opnemen met de Albert Heijn, vertelt een vriend van me dat hij net ontslag heeft genomen bij de AH omdat het zo ongelovelijk saai werk is en zijn bazen zo vervelend ...
Nog maar is een keer nadenken of ik toch niet bij de mac ga werken want heb daar veel positieve verhalen over gehoord. (ook hier op het forum)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 10:59
Ismael17
Ismael17 is offline
Ik vind dat jullie echt heel weinig verdienen daar in NL. Hier in België verdien je bijvoordbeeld als 16-jarige makkelijk 8 euro per uur. Ikzelf ben 17 en ik verdien 8.5 per uur als afwasser en het is niet eens zwaar werk. Ook bij supermarkten en McDonalds verdien je hier makkelijk 7/8 euro per uur
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 11:39
Chariot
Chariot is offline
Citaat:
Wat is er zo vervelend aan netwerk VSP dan?
En verdien je vanaf je 18de te veel (wat zal het zijn, 4,50 euro?) en knikkeren ze je daarom eruit?
Vooral omdat ze er al langere tijd werkte en omdat ze inderdaad te duur zouden worden. Bij Netwerk VSP was het probleem dat ik in 2 dagen tijd (waarvan 1 dag vooral bestond uit alle post uitzoeken en sorteren) soms wel 25 bakken moest doen en nog moest bezorgen. Onmogelijk dus. En het werden er steeds meer.. En toen ben ik gestopt. xD

Edit: Ik loop zelf stage bij de Plus, ook een supermarkt. Ik denk inderdaad dat het aan het filiaal ligt waar je werkt. Sommige AH's zijn namelijk wél gewoon leuk om te werken. =]
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 12:48
daandaan
daandaan is offline
Oké
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Bij de McDonalds word je er uit gegooid als je rond de 18 jaar bent, veel doorgroeimogelijkheden heb je dus niet. Of je moet echt wonderbaarlijk goed zijn. En vaker dan 3x een contractverlenging krijg je niet denk ik. Althans, dat zeggen klasgenoten, want die worden er rond de 18 jaar allemaal uitgeknikkerd.
Beetje late reactie natuurlijk, maar las het pas net.
Dat je klasgenoten eruit worden geknikkerd ligt eerlijk gezegd denk ik aan hen. McDonald's werkt namelijk volgens alle wettelijke regels, wat betekent dat ze geen minderjarigen na 11 uur 's avonds laten werken. (Áls ik het goed heb, het zou ook later kunnen zijn..) Wat ik weet, is dat voor onze sluit diensten, die makkelijk tot 1 uur 's nachts duren, vaak nog langer, alleen mensen van 18 jaar of ouder werken. Dus ze zullen echt niet constant iedereen die 18 wordt meteen maar lozen, want deze hebben ze dus nodig.
(En wij krijgen zolang we ons werk goed doen, 4 keer verlenging, en als jij het dan niet ziet zitten om door te groeien naar manager, dan word je contract inderdaad niet meer verlengd. En eerlijk is eerlijk. Na 4 jaar McDonald's en geen doorgroei-motivatie heb je het dan daar ook wel een beetje gehad toch?)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 09:47
HACKCRACKnGAME
Je kan natuurlijk z'n allemaal proberen. Als je het niet leuk vind, ga je er gewoon uit. Je bent pas 16 man.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat jullie echt heel weinig verdienen daar in NL. Hier in België verdien je bijvoordbeeld als 16-jarige makkelijk 8 euro per uur. Ikzelf ben 17 en ik verdien 8.5 per uur als afwasser en het is niet eens zwaar werk. Ook bij supermarkten en McDonalds verdien je hier makkelijk 7/8 euro per uur
ja klopt, in Nederland is het verschil tussen jeugdminimumloon en volwassen minimumloon veel groter dan in België. In ruil daarvoor zijn er in Nederland weer minder strenge regels over hoe veel uur een jongere mag werken. Dus we werken meer voor minder geld dat hebben jullie dan beter bekeken

@daandaan: je kunt ook vakantiewerk in kassen en op boerderijen doen. Verdient niet goed, maar kan gezellig zijn en je zit buiten in de zomer.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 12:11
daandaan
daandaan is offline
Dat is helaas geen optie, ik woon in Amsterdam...
Vind het raar dat het tussen België en Nederland zo veel verschilt. Ik snap ook niet waarom je minimum lonen zo onzettend erg op leeftijd moet baseren.
Maar over dat alles doen en uitproberen, dat ik ga ook doen . Ik probeer iets als vakantiebaantje, bevalt dit dan neem ik het als vast baantje, bevalt het niet probeer ik iets anders als vast baantje.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 13:03
daandaan
daandaan is offline
Ik heb vandaag toevallig een flyer in mijn fietstas gekregen van www.youngnetworkz.nl .
Dit is een bedrijf dat promotiewerk organiseert.

Loon: 7-13 euro per uur provisie basis + bonus
Verslaan we dus toch België als het op lonen aan komt voor jongeren
Of kan/klopt dit niet, want lijkt me wel erg veel, ongeveer 10 euro per uur !?
Iemand enige ervaring met dit bedrijf ?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 12:42
Verwijderd
Voor promotiewerk moet je meestal minstens 18 zijn, maar ik zie nergens op de website een leeftijdsgrens staan. Maar je zou het kunnen proberen op zich zodra ze 'inschrijfgeld' vragen of zo iets ben je weg, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 14:35
daandaan
daandaan is offline
Op de folder staat dat je tussen de 14 jaar en de 21 jaar moet zijn
Dat salaris is wel provisiegeld?
Houdt dat nog wat in?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2010, 22:55
filio
filio is offline
Ik werk ook bij de mac en dat verhaal dat ze je er uit knikkeren is iig niet bij deze mac waar, de gemiddelde leeftijd ligt rond de 21. Provivsiegeld wil zeggen dat je salaris afhangt van het aantal klanten dat je werft. Haal je niemand over is je salaris dus zo goed als niks.
succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 23:21
daandaan
daandaan is offline
Dank je wel!
Ben vandaag naar de AH geweest om wat rond te kijken en ff te kijken of ik daar wil werken...
Wat een duffe saaie boel daar zeg...
Achter de kassa alleen maar chagerijnige dametjes die de hele dag niets anders zeggen dan: ''Spaart u zegels?''
Dan ga ik toch maar voor de burger king denk ik, is toch wat levendiger daaro, en provisie geld zie ik ook niet zo zitten trouwens ...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 22:04
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Dank je wel!
Ben vandaag naar de AH geweest om wat rond te kijken en ff te kijken of ik daar wil werken...
Wat een duffe saaie boel daar zeg...
Achter de kassa alleen maar chagerijnige dametjes die de hele dag niets anders zeggen dan: ''Spaart u zegels?''
Dan ga ik toch maar voor de burger king denk ik, is toch wat levendiger daaro, en provisie geld zie ik ook niet zo zitten trouwens ...
Tja ligt natuurlijk ook heel erg aan de AH waar je gaat werken. En of dan die oude dametjes achter de kassa je referentie kader moeten zijn? Welke AH heb je gekeken in AMsterdam? Werk zelf op Gelderlandplein namelijk hopelijk niet daar want dan heb je het belijkbaar niet getroffen op dat moment . In de vakanties werk je natuurlijk ook nog eens met andere mensen he want ja dan zijn toch wat van die dametjes op vakantie.

groet
ivo
Oud 07-06-2010, 22:29
daandaan
daandaan is offline
Aan dat laatste heb ik niet gedacht en daar heb je gelijk in.
En het was de AH op het Christiaanhuygensplein (Watergraafsmeer)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 10:43
ben1234
ben1234 is offline
Als je maar niet zwart bij gaat lopen kloten Kan je je stufie kosten (en ik spreek uit ervaring)

Schijnt het overigens wel te worden, dat zwart werken! dus wees gewaarschuwd
http://fnvbouw.nl/nieuws/Pages/FNV_J...ers__1707.aspx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten