Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, mooi.
Ik zou die eerste strofe weglaten, die voegt voor mij niet zo veel toe. Ik ben ook niet heel zeker over het concept met die tijden, zouden de data alleen niet al genoeg zijn? En het is bijna proza, misschien zou het nog sterker worden als je die poëzievorm los zou laten, als je het nog meer prozastukjes liet zijn. Ik vind vooral ook het februaristukje geweldig.
|
![]() |
Zelf ben ik bedrijfskundige, beetje vergelijkbaar.
![]() Ik had niet verwacht dat jij economist in opleiding was trouwens! Je leek me veel meer een sociologie / psychologie / wijsbegeerte man. Door je gedichten en dergelijke. Maar goed: over de tijdstippen. Ik had in het begin een veel langer gedicht, waardoor het, zoals jij zei vogelvrij, misschien beter was geweest als ik er proza van had gemaakt. Hierin had ik de ik-persoon veel meer neergezet als een psychotische neuroot, eentje die niet kan accepteren dat haar geliefde dood is en die daarom uren bijlangs gaat en opschrijft om te bekijken waar haar geliefde gebleven is. Maar die stukken gedicht waren op zichzelf niet erg sterk en het maakte het gedicht langdradig vond ik. MIsschien dat in de huidige vorm het gedicht inderdaad niet beter wordt van de tijdstippen, maar ze vervullen wel mijn bedoeling van het gedicht. Over die eerste alinea geef ik je gelijk, ik probeerde hiermee alleen heel kort duidelijk te maken dat iemand weg is en gek wordt daarvan. Als eerste had ik februari en december in me hoofd zitten en opgeschreven, de rest heb ik daarom heen gemaakt en vind ik ook minder sterk. Ben hier wel erg lang mee bezig geweest, veel geschrapt en weer herschreven etc. En nog steeds niet helemaal tevreden. Maar erg bedankt voor alle leuke reacties ![]()
|
![]() |
Ik vind het heel erg mooi. Vooral je creatieve vondsten, zoals 'waarom rot papier niet weg' en het einde, dat door de combinatie van 'Morgen' en 'Je klopt weer in ons bed' (die zin op zichzelf is ook heel mooi, trouwens) heel erg gigantisch goed de hoop uitdrukt van de persoon. Ik vind het megamooi.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er begonnen als een echte jup, gedesillusioneerd geraakt en nu dus voortijdig gedoemd tot een bestaan als 'oude waver' ![]() Geld is leuk om te hebben, maar je zijn wordt er niet noodzakelijk beter van he. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Voortgangstopic Verwijderd | 38 | 17-01-2011 14:07 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Spel Ikkuh1 | 500 | 15-03-2005 20:25 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 | |
ARTistiek |
Graag Jullie Mening!!!!!!!! Lindatje | 14 | 23-10-2001 20:07 |