Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2011, 23:19
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
Beste allen,

Ik heb een 775 socket pentium dual core 2,5 gig en 4 gig ram (waarvan maar 3 gebruikt wordt, winxp). Het enige wat ik met mijn pc doe is films kijken en muziek luisteren. de allerbeste kwaliteit films speelt ie niet soepel af.

ik twijfel nu tussen de volgende upgrades:

- e7500 core 2 duo processor (90,-)
- q8400 core 2 quad processor (120,-)
- 1155 socket moederbord plus i5 processor (240,-)

wat is hier de slimste investering? de core 2 duo heeft een hogere kloksnelheid dan de quad, is ie dan niet ook sneller bij het afspelen van films? of is de architectuur van de quad sowieso sneller? het heeft natuurlijk alleen zin als ie vervolgens ook echt alles zonder schokken afspeelt (bijv ongeripte bluray). jullie hulp wordt zeer gewaardeerd!
Oud 01-06-2011, 23:57
Qwerty333
Qwerty333 is offline
Deze site heeft mij altijd veel geholpen: http://www.cpubenchmark.net/. Ik heb mijn pc een half jaar terug voor 300€ gebouwd en hij speelt echt alle filmbestanden van de hoogste kwaliteit af. Dus zo'n hele dure processor zal je niet nodig hebben. Ik heb zelf triple core van amd op 3,2GHz
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 00:04
MiBe
MiBe is offline
Als ik jou was zou ik je CPU, moederbord en geheugen laten voor wat het is. Gezien je de PC enkel gebruikt voor het kijken van films en het luisteren van muziek kan het een stuk makkelijker. Een grafische processor (GPU) in een videokaart is namelijk een stuk krachtiger dan een CPU. Wanneer je een videokaart hebt met zogenaamde UVD ondersteuning kan deze de taak van de CPU overnemen bij het afspelen van een Blu-Ray. Bijvoorbeeld een goedkope ATI Radeon HD5450 (prijsvergelijker) of ietsjes duurdere HD6450 (prijsvergelijker) zou daar al snel zat voor zijn
Oud 02-06-2011, 09:30
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
goede tip, bedankt! ik had natuurlijk zelf kunnen bedenken dat een losse grafische kaart goedkoper zou zijn dan een mobo/pcu wissel. heb meteen zo'n hd6450 besteld
Oud 03-06-2011, 00:18
MiBe
MiBe is offline
Graag gedaan
Oud 04-06-2011, 18:31
-Richard-
-Richard- is offline
Als je ook nog een fatsoenlijk wilt gamen, moet je echt nooit een Q serie quad-core nemen van Intel.
Ik heb zelf de Q-8200, en hij dropt verschrikkelijk, Met een 5770 XXX kaart van XFX krijg ik op GTA IV 15 fps (1400x1050) en alles low, Black ops zit op1920 x 1080 & low > -10 fps.. De kaart is strek zat, maar mijn mobo is niet veel. Maar voorral de Q-Serie is totaal niet voor gamen.

Verder, hoe dan ook, een Q-Serie is een sterke Quad voor allround non gaming gebruik.
En inderaad zoals gezegt, jij was gewoon een grafische update nodig.

Die HD6450 is een prima new-end kaart. Hier zul je goed aan doen.

Als je ooit een i5 zou willen, koop dan de nieuwste I5 2500 oid serie. Met de Sandy Bridge, deze is veel beter en ook sterker dan een normale I5. Tevens ook een stuk sneller.

Als je ooit nog eens een update op je pc wilt doen (dus geen compleet nieuwe als 1 geheel kopen) of een eigenzelfbouw film kijk gerichte pc, dan verwijs ik je graag door naar: http://www.pchelpforum.nl/index.php & tweakers.net !
Oud 05-06-2011, 10:15
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Als je ook nog een fatsoenlijk wilt gamen, moet je echt nooit een Q serie quad-core nemen van Intel.
Ik heb zelf de Q-8200, en hij dropt verschrikkelijk, Met een 5770 XXX kaart van XFX krijg ik op GTA IV 15 fps (1400x1050) en alles low, Black ops zit op1920 x 1080 & low > -10 fps.. De kaart is strek zat, maar mijn mobo is niet veel. Maar voorral de Q-Serie is totaal niet voor gamen.

Verder, hoe dan ook, een Q-Serie is een sterke Quad voor allround non gaming gebruik.
En inderaad zoals gezegt, jij was gewoon een grafische update nodig.

Die HD6450 is een prima new-end kaart. Hier zul je goed aan doen.

Als je ooit een i5 zou willen, koop dan de nieuwste I5 2500 oid serie. Met de Sandy Bridge, deze is veel beter en ook sterker dan een normale I5. Tevens ook een stuk sneller.

Als je ooit nog eens een update op je pc wilt doen (dus geen compleet nieuwe als 1 geheel kopen) of een eigenzelfbouw film kijk gerichte pc, dan verwijs ik je graag door naar: http://www.pchelpforum.nl/index.php & tweakers.net !
De Topicstarter geeft expliciet aan dat hij er alleen films op kijkt en muziek op luistert, dus GEEN games erop speelt.
Dat maakt jouw reactie niet zinnig.
Oud 08-06-2011, 19:02
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
bedankt voor de goede tip, de hd6450 zit er inmiddels in en geupgrade naar windows 7. in eerste instantie nog steeds geen vloeiend h264 beeld helaas, ook niet met coreavc. maar na wat googlen ben ik erachter gekomen hoe ik media player classic HC video's met hardware acceleratie kan laten afspelen middels dxva en nu loopt alles als een trein! wel raar dat je diep in je media player moet gaan tweaken om een simpele feature op je videokaart ook daadwerkelijk aan de praat te krijgen. je moet er toch niet aan denken dat je een leek op computergebied bent, dan kun je dit soort dingen wel vergeten.
Oud 10-06-2011, 03:09
MiBe
MiBe is offline
Diep in Mediaplayer tweaken? Naar mijn weten hoef je in MPC-HC bij opties alleen de EVR renderer te selecteren, dan zou het al gewoon moeten werken hoor
Reageren

Regels voor berichten