Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Deze site heeft mij altijd veel geholpen: http://www.cpubenchmark.net/. Ik heb mijn pc een half jaar terug voor 300€ gebouwd en hij speelt echt alle filmbestanden van de hoogste kwaliteit af. Dus zo'n hele dure processor zal je niet nodig hebben. Ik heb zelf triple core van amd op 3,2GHz
|
![]() |
|
Als ik jou was zou ik je CPU, moederbord en geheugen laten voor wat het is. Gezien je de PC enkel gebruikt voor het kijken van films en het luisteren van muziek kan het een stuk makkelijker. Een grafische processor (GPU) in een videokaart is namelijk een stuk krachtiger dan een CPU. Wanneer je een videokaart hebt met zogenaamde UVD ondersteuning kan deze de taak van de CPU overnemen bij het afspelen van een Blu-Ray. Bijvoorbeeld een goedkope ATI Radeon HD5450 (prijsvergelijker) of ietsjes duurdere HD6450 (prijsvergelijker) zou daar al snel zat voor zijn
![]()
|
![]() |
Als je ook nog een fatsoenlijk wilt gamen, moet je echt nooit een Q serie quad-core nemen van Intel.
Ik heb zelf de Q-8200, en hij dropt verschrikkelijk, Met een 5770 XXX kaart van XFX krijg ik op GTA IV 15 fps (1400x1050) en alles low, Black ops zit op1920 x 1080 & low > -10 fps.. De kaart is strek zat, maar mijn mobo is niet veel. Maar voorral de Q-Serie is totaal niet voor gamen. Verder, hoe dan ook, een Q-Serie is een sterke Quad voor allround non gaming gebruik. En inderaad zoals gezegt, jij was gewoon een grafische update nodig. Die HD6450 is een prima new-end kaart. Hier zul je goed aan doen. Als je ooit een i5 zou willen, koop dan de nieuwste I5 2500 oid serie. Met de Sandy Bridge, deze is veel beter en ook sterker dan een normale I5. Tevens ook een stuk sneller. Als je ooit nog eens een update op je pc wilt doen (dus geen compleet nieuwe als 1 geheel kopen) of een eigenzelfbouw film kijk gerichte pc, dan verwijs ik je graag door naar: http://www.pchelpforum.nl/index.php & tweakers.net !
||
Citaat:
Dat maakt jouw reactie niet zinnig.
|
|