Advertentie | |
|
![]() |
|
Lees deze eens even door: http://forum.scholieren.com/showthre...ght=wiskunde+b
35 replys met pure wiskunde A of B goedheid. Het is misschien niet toepasbaar op jouw situatie maar het is onmogelijk om dat hier zo op een onpersoonlijk forum te beoordelen. Je hebt er vast wat aan. EDIT: volgens mij zegt een docent altijd bij twijfel wiA want het idee is dat dat makkelijker is. Nou zoals scoot zegt, dat verschilt per persoon. Dus je moet hier niet naar je docent luisteren maar zelf gewoon even logisch nadenken. Er komt ook bij dat je al een heel eind bent als je je ervoor inzet. |
![]() |
|
Ik zou Wiskunde A kiezen vooral omdat je dan alsnog de medische wereld in kunt (mocht je dat willen). Als je de technische wereld ingaat kun je beter Wiskunde B kiezen. Zelf raad ik B af vooral omdat mensen met wie ik in de klas zat voor de herfstvakantie van Wiskunde A naar B wisselden (misplaatste arrogantie om te denken dat A 'makkelijker' is dan B, het ligt er maar aan waar je goed in bent
![]() Je moet ook zelf kijken waar je goed in bent. Als je er echt niet uitkomt zou ik even bij twee bovenbouwleerlingen vragen of je van hun 't wiskundeboek (A en B) mag lenen en blader door de hoofdstukken en kijk wat je meer ligt.
|
Ik zou wiskunde B doen en gewoon je best doen op school volgend jaar.
De meeste mensen die later nog switchen naar wi A doen dat omdat ze er niet genoeg aan hebt gedaan. En dat baseer ik op m'n eigen ervaring. Met wiskunde B kun je veel meer. Ik was in de onderbouw ook beter in talen maar ik wilde geneeskunde doen. Ik zag dat je wiB1 moest hebben dus ik koos wiskunde B (had me er niet goed genoeg in verdiept). Maar nu ben ik ontzettend blij dat ik toch wi B heb gedaan want scheikunde en wiskunde vind ik ook ontzettend interessant. Ik zeg maar: met genoeg inzet lukt het meestal wel en je hebt zoveel meer mogelijkheden mocht je interesse veranderen. en de kans dat je interesse verandert is niet klein want je hebt er nog 2 jaar voor waarin je ook veel voorlichting krijgt en nieuwe dingen ontdekt. |
![]() |
|
Je geeft zelf al aan dat je voor A onderwerpen onvoldoendes haalt en voor B onderwerpen voldoendes, dan lijkt het me dat je B moet kiezen.
Kijk gewoon wat je het prettigst vindt om te doen: doe je het liefst A opgaven, met statistiek en kansberekening, of vind je B opgaven zoals algebra makkelijker. Wiskunde A en B vereisen allebei een andere manier van denken, en sommige mensen hebben meer aanleg voor A wiskunde dan voor B wiskunde (waaronder ikzelf) En het ligt natuurlijk ook aan welke vervolgstudie je wilt doen.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als wiskunde B jou beter ligt dan wiskunde A, kun je beter voor B kiezen lijkt me, ongeacht of de meeste mensen wiskunde A makkelijker vinden. Maar besef wel dat wiskunde in de vierde sowieso moeilijker wordt dan het in de onderbouw was, je moet er zelf bij gaan nadenken ipv alleen maar geleerde regeltjes op te volgen.
Trouwens, als blijkt dat wiskunde B toch niets voor jou is kun je op de meeste scholen altijd nog wisselen na je kerstrapport. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Wiskunde A of B kiezen? charlottekaas | 2 | 05-01-2016 07:23 | |
Studeren |
E&M: Wiskunde A of B (+ M&O)? ricey | 5 | 08-03-2013 18:18 | |
Studeren |
Wiskunde A of B voor accountancy? hidotcom | 5 | 13-09-2011 06:25 | |
Studeren |
Wiskunde A of wiskunde B sander26 | 16 | 06-04-2011 06:24 | |
Studeren |
wiskunde a of b..hoe kwam je tot je keuze P.A van docent | 6 | 26-03-2011 11:53 | |
Studeren |
WISKUNDE A of WISKUNDE B? EmilyDing | 12 | 30-06-2009 09:16 |