Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2010, 18:52
mdac
mdac is offline
zoals de titel al zegt, ik ben best sterk al moet ik het van mezelf zeggen ik heb zelfs een jaar lang sportschool gedaan, er is alleen 1 probleem , bij elke kleine dieuwtje van iemand val ik al bijna om of loop ik uit mezelf naar achteren , me knieen voelen als het ware erg instabiel, weet iemand hoe ik dit kan verbeteren ? misschien door wat oefeningen enzo, ik krijg de laatste tijd steeds meer haters en ik weet niet of binnekort iemand met mij wil vechten maar als dat zo is wil ik niet als een klein boomtakje omvallen, weet iemand hier een oplossing voor ?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 20:06
Em.
Em. is offline
Hm. Het enige wat ik kan bedenken is: zorg dat je vrienden/ouders/mensen om je heen je zo váák mogelijk duwen als je het niet verwacht en dan weer en weer en weer, zodat je vanzelf leert te blijven staan. Tenminste, ik ben van mij 'AAH *schier met armen omhoog, duikt in elkaar* - reflex afgekomen doordat bepaalde jongens 9028390830982903892x zo'n schijnbeweging maakten waardoor ik het uiteindelijk niet meer deed.

Ik denk dat als je het meer 'traint' (dus niet die spieren, maar het reflex -?- om automatisch te blijven staan) dat het dan beter gaat. Maar dat weet ik niet zeker, dus.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 20:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Psst: duwtje.

OT: Heb je een stevige basis? Staan je voeten ongeveer even ver uit elkaar als je heupen?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 21:51
Pluis
Pluis is offline
Als je knieën instabiel zijn is het denk ik zaak om eens iemand kritisch te laten kijken van jouw houding tijdens het sporten, en naar welke spieren je traint. Je kunt je knieën beschadigen door een verkeerde houding tijdens squatten enzo, dus laat er vooral naar kijken!
Als je alleen maar je grote spiergroepen traint, kan dat ook ten nadele van je balans zijn. doe je ook stabilisatieoefeningen? Dat zou nog wel eens kunnen helpen.
Oud 12-06-2010, 09:52
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ga balans oefeningen doen op de wii .
Oud 12-06-2010, 16:17
Ducky-men
Ducky-men is offline
als je bij een klein duwtje valt komt dit mssh omdat je je voeten te dicht bij elkaar zet, zet ze wat uit elkaar op schouderbreedte, je zal veel steviger staan.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2010, 17:30
Verwijderd
ik denk dat je niet genoeg sport en een klein iel jochie bent.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 20:22
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
ik krijg de laatste tijd steeds meer haters en ik weet niet of binnekort iemand met mij wil vechten maar als dat zo is wil ik niet als een klein boomtakje omvallen, weet iemand hier een oplossing voor ?
Dit vind ik zo raar, je zit toch niet meer op de basisschool?

Als je echt evenwichtsproblemen hebt, kun je naar Mensendieck gaan. Je dokter kan je doorverwijzen. Je kunt ook zelf een tol kopen en daarop gaan oefenen. Begon het evenwichtsprobleem nadat je naar de sportschool ging?
Het klinkt alsof je gewoon te slap bent.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 18:01
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
mijn knieen zijn ook zwak, maar als je benen ''gesloten'' houd dan kan je er meer kracht mee zetten... daarnaast moet je ook een beetje moet je gewoon wat breder gaan staan... oeffeningen voor je knieen zijn er niet, hoogstes je beenspieren kan je wat trainen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 21:58
m_boy1995
m_boy1995 is offline
vraag eens iemand om je te duwen en kijk wat er gebeurt (je valt dus om zeg je zelf)
daarna ga je weer staan en ga je gronden, je houd je adem laag (niet je buik opblazen maar gewoon inademen en de adem laag in je buik houden
moet je ff proberen hoe dat gaat en daarna even je voeten beetje breed zetten en licht door je knieen zakken (heeeel klein beetje maar)
en vraag hem vervolgens weer te duwen, het zal nu een stuk moeizamer voor hem gaan

succes
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 22:13
Verwijderd
Yoga, retegoed voor je evenwicht. En klimmen. En slackline lopen hihi, hoewel ik niet weet of dat helpt met geduwd worden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 16:34
floortje613
floortje613 is offline
ballet
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten