Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2010, 17:24
Verwijderd
Al een tijdje heb ik last van jeuk IN mijn handpalmen en voetzolen. Niet zoiets als oppervlakkige jeuk, maar echt een kriebelend gevoel ónder de huid. Nu schuur ik de wel eens met mijn handen of mijn voeten over een ruw tapijt of jeans ofzo, dat brengt enige verlichting, maar het vervelende is dat het niet overgaat. Er is op de huid ook geen teken van roodheid ofzo, natuurlijk, want het zit ook niet echt op mijn huid. Het is niet continu, maar vooral als ik bv. tv zit te kijken.

Enig idee iemand hoe dat kan. Doorbloeding of iets met mijn zenuwen te maken of? En anders heb ik weer iets om naar de dokter te gaan *sigh*.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 22:07
anjali
anjali is offline
Hmmm doorbloeding lijkt me sterk. Volgens mij heb ik zelf dat het bloed niet goed naar mijn hoofd stroomt en ik moet dus echt naar de dokter (maar vind het eng dus doe het niet en meestal nergens last van en ja ik weet wat voor gevolgen dit kan hebben doofheid + blindheid maar desondanks). Alleen als het bloed niet goed doorstroomt dan voel ik me meestal plaatselijk licht in mijn hoofd. Ik denk dat dit met handen en voeten hetzelfde is dat het dan gevoelloos zal worden voor een paar minuutjes dus geen jeuk.

Maar kan het zijn dat je zwanger bent? Dit komt voor bij vrouwen die zwanger zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 09:08
Verwijderd
Lijkt me sterk ^^ laatste keer dateert van 6 maanden geleden, met condoom en ik heb al jaren de prikpil. Dan zou ik nu toch wel iets in de gaten moeten hebben ^^

Maar het is me opgevallen dat ik er vaker last van heb bij mijn ouders thuis, als ik door de tuin gebanjerd heb. Allergische reactie misschien op het een of ander?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 09:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als je googlet, hebben mensen het over klimopallergie, zou dat kunnen? Maar lijkt me dat je dat ook wel aan je huid zou moeten zien, en de klimop ook echt aan moet raken. Maar het zou natuurlijk alsnog een allergische reactie op iets in een tuin kunnen zijn. Als je het maar af en toe hebt, zou ik me er niet echt druk om maken, het is natuurlijk wel irritant, maar iedereen heeft wel eens jeuk aan zijn handen of voeten, lijkt me. Als het echt te irritant wordt, moet je maar naar de huisarts gaan, die kunnen ook (je doorverwijzen naar iemand die kan) testen of je ergens allergisch voor bent.
Oud 26-05-2010, 15:59
Verwijderd
Ik heb het met periodes. En nu ik er dus over na heb gedacht, vooral bij mijn ouders thuis. Daar groeit wel klimop, maar het is niet dat ik daar aan zit ofzo. Op het moment zelf is het wel irritant, maar niet onoverkomelijk. Ooit heb ik wel zo'n krasjestest gehad, maar daar is niets uitgekomen. Nou ja. Als ik eraan denk en ik ben bij de dokter, zal ik er wel eens naar vragen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 11:22
Verwijderd
Heb je een droge huid? Droge huid kan flink jeuken, en handpalmen en voetzolen zijn soms wat gevoeliger voor jeuk dan de rest van je huid. Handencrème en voetzalf zouden dan moeten helpen.

Sommige auto-immuunziektes en ook polycytemia vera (te veel cellen in het bloed) kunnen ook rode handpalmen en voetzolen veroorzaken die jeuken of branderig aanvoelen. Maar dat zijn wat extreme dingen, dus zo lang je verder geen klachten hebt en er is vast wel eens bloed geprikt dat normaal was, moet je je daar niet meteen zorgen om maken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 12:19
Verwijderd
Inkoppertje, maar is het niet iets psychisch? Ik heb ook wel eens ergens jeuk zonder dat er een oorzaak is, en ik kan me voorstellen dat zo'n normale kriebel uit kan groeien tot iets groters als je daar een beetje gevoelig voor bent...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 14:46
Verwijderd
Mja zou kunnen. Het viel me afgelopen weekend weer op. Als ik er geen last van heb, denk ik er niet aan, als ik er last van heb, dan denk ik, hmmm, dat komt toch wel vaak voor de laatste tijd. Ik heb er geen schrik voor en dacht niet dat het iets ernstigs zou kunnen zijn, maar vroeg me af of dat bv. ook weer iets van de hypermobiliteit of doorbloeding zou kunnen zijn. In een weekend bij mijn ouders beweeg ik bv. veel meer, loop ik rond in de tuin enzo, dus ik was nieuwsgierig of dat een symptoom van zoiets zou kunnen zijn.
Straks moet ik naar de huisarts, dan haal ik het wel even aan. Maar zorgen maak ik me er niet over Het is alleen lastig op het moment zelf.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 15:40
Armoed
Armoed is offline
Gebruik je de laatste tijd een vitamine B-complex, GABA of Beta-alanine?
Oud 27-05-2010, 15:47
Verwijderd
Wel gebruikt gehad. Nu even niet meer. Wel een multivitamine.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 15:55
Armoed
Armoed is offline
GABA en/of Beta-alanine kunnen dat soort reacties veroorzaken, evenals een B-vitamine (ik denk B12, not sure).

Amerikaanse voedingssupplementen hebben vaak een veel hogere dosis B-vitamines. Ben je pas overgestapt op een Amerikaanse multivit?
Oud 27-05-2010, 16:08
Verwijderd
Nee, het is gewoon iets van het Kruidvat ^^. Maar nu je het zegt, ik heb die klachten ongeveer net zo lang als dat ik de klachten aan mijn hand heb en daarvoor ben ik toen B-complex gaan nemen. Merci
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 17:27
Verwijderd
En de dokter volgde dezelfde redenering .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 19:50
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
En de dokter volgde dezelfde redenering .

Regels voor berichten