Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2010, 22:10
hannah95:)
hannah95:) is offline
hee!
ik ben hannah en ben dit jaar afgestroomd van vwo naar havo en ben ook nog is blijven zitten, nu ben ik egt bang dat ik het volgend jaar ook ga verprutsen en dan zit ik strax op vmbo. Daar heb ik nix tegen maar het liefst wil ik gwn na havo een hbo opleiding doen!
Kan iemand me tips geven over hoe ik meer zelfvertrouwen kan krijgen in me school?

thanx!
Oud 26-07-2010, 01:01
Thinus
Thinus is offline
Bedenk waar je het voor doet en waar je ermee naar toe wilt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 16:14
Ciara!
Ciara! is offline
gewoon ervoor gaan! Niet terugzakken. Vraag eventueel extra hulp aan de docenten! Die kunnen je hier vast mee helpen. Misschien kan je mentor je ook een steuntje in de rug geven.
Oud 31-07-2010, 10:26
Verwijderd
probeer eens te kijken naar de manier waarop je met je schoolwerk omgaat.
maak bijvoorbeeld een goede huiswerkplanning
en probeer ook eens te kijken naar de manier waarop je leert.
ik leerde eerst alles uit boeken en dat werkte gewoon niet.
nu doe ik het meeste via internet en gaat het leren een stuk gemakkelijker
mss heb je hier wat aan?

suc6
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 23:14
sarah_d
sarah_d is offline
Probeer ordelijk te zijn, echt, door dat te doen zijn mijn punten aanzienlijk verbeterd. Zorg dat je je huiswerk direct maakt, en niet laat liggen. Dan heb je nog tijd om leuke dingen te doen. En als je je onzeker voelt, denk dan /care over de andere mensen. Zeg tegen jezelf dat je het kan, en denk aan wat je erna wel niet allemaal kan doen!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 13:35
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
probeer eens te kijken naar de manier waarop je met je schoolwerk omgaat.
maak bijvoorbeeld een goede huiswerkplanning
en probeer ook eens te kijken naar de manier waarop je leert.
ik leerde eerst alles uit boeken en dat werkte gewoon niet.
nu doe ik het meeste via internet en gaat het leren een stuk gemakkelijker
mss heb je hier wat aan?

suc6
internet leren werkt bij mij juist averechts, paar toetsen moest ik het noodgedwongen doen omdat ik de stof niet had, allemaal onvoldoende op bio na, die ook nog deels boek was, en bnog erg laag voor mijn doen bij bio(klein beetje meer over 1 ding op zoeken doe ik soms nog wel eens, dat werkt wel gewoon)
maar ik merk vaak dat internet of te uitgebreid is(bij mij bio over lymfocyten etc), of juist dingen mist(maatschappijleer, kon maar 2 van de 6 rechten van het parlement vinden)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 19:39
dr.rootz
dr.rootz is offline
Hoi hannah,

Als je echt zo bang bent om weer te zakken, zorg er dan voor dat het niet gebeurd. Dat heb je helemaal zelf in de hand, en ik denk dat je zelf wel kunt bepalen wat je daar voor moet doen.

Als ik naar mijzelf kijk, dan stelde ik dingen tot het laatste moment uit. En van uitstel komt afstel, want net een dag voordat je een tentamen hebt of een werkstuk moet inleveren, ben je uitgenodigd voor een feestje waar je graag heen wilt. Ik zorg daarom dat (school)werk gedaan wordt tijdens schooltijd of zo vroeg mogelijk op de dag, want ik weet van mijzelf dat ik 's avonds weinig waard ben. Maar misschien ben jij iemand die liever in de avond werkt, ook prima. Misschien kun je samen met een klasgenoot aan huiswerkopdrachten zitten? Zo kom je makkelijker door de saaie stof van vakken die je niet boeien.

Natuurlijk kun je ook kiezen voor de langere route: vmbo > mbo > hbo. Ook prima, maar financieel kan dat een probleem worden. Ik zou het liefste nog 4 jaar doorstuderen, maar op een gegeven moment houdt de studiefinanciering op. Nu bouw ik langzaam maar zeker een (flinke) studieschuld op. Dat is nog steeds geen ramp, maar o wat had ik graag geen studieschuld te hoeven terug betalen.

Dus samengevat: denk goed na over de toekomst, wees niet te makkelijk voor jezelf (daar word je lui van) en geniet van je leven en je studie.

Nog één ding wat ik uit ervaring kan zeggen is dat als je eenmaal goede cijfers haalt (negens en tienen) de motivatie alleen maar groter wordt. Het is even een drempel waar je overheen moet, maar geloof me, niet alleen je studie gaat beter, je zelfvertrouwen en belangrijker: je levenslust komt in een stroomversnelling.

Nou hannah, hopelijk kun je na het lezen van mijn betoog er weer positief tegenaan. Goodluck!

dr.rootz
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 20:15
Verwijderd
Kijk gewoon naar alle mensen die je kent met minimaal een havo-diploma. Waarschijnlijk zitten daar wel een paar ontzettend domme mongolen tussen. Nou, als die domme mongolen het kunnen, kan jij het ook wel, toch? Gewoon je huiswerk maken en klaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten