Advertentie | |
|
![]() |
|
Hoi hannah,
Als je echt zo bang bent om weer te zakken, zorg er dan voor dat het niet gebeurd. Dat heb je helemaal zelf in de hand, en ik denk dat je zelf wel kunt bepalen wat je daar voor moet doen. Als ik naar mijzelf kijk, dan stelde ik dingen tot het laatste moment uit. En van uitstel komt afstel, want net een dag voordat je een tentamen hebt of een werkstuk moet inleveren, ben je uitgenodigd voor een feestje waar je graag heen wilt. Ik zorg daarom dat (school)werk gedaan wordt tijdens schooltijd of zo vroeg mogelijk op de dag, want ik weet van mijzelf dat ik 's avonds weinig waard ben. Maar misschien ben jij iemand die liever in de avond werkt, ook prima. Misschien kun je samen met een klasgenoot aan huiswerkopdrachten zitten? Zo kom je makkelijker door de saaie stof van vakken die je niet boeien. Natuurlijk kun je ook kiezen voor de langere route: vmbo > mbo > hbo. Ook prima, maar financieel kan dat een probleem worden. Ik zou het liefste nog 4 jaar doorstuderen, maar op een gegeven moment houdt de studiefinanciering op. Nu bouw ik langzaam maar zeker een (flinke) studieschuld op. Dat is nog steeds geen ramp, maar o wat had ik graag geen studieschuld te hoeven terug betalen. Dus samengevat: denk goed na over de toekomst, wees niet te makkelijk voor jezelf (daar word je lui van) en geniet van je leven en je studie. Nog één ding wat ik uit ervaring kan zeggen is dat als je eenmaal goede cijfers haalt (negens en tienen) de motivatie alleen maar groter wordt. Het is even een drempel waar je overheen moet, maar geloof me, niet alleen je studie gaat beter, je zelfvertrouwen en belangrijker: je levenslust komt in een stroomversnelling. Nou hannah, hopelijk kun je na het lezen van mijn betoog er weer positief tegenaan. Goodluck! dr.rootz |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Vragen over angst. fizzle-fluffy | 29 | 23-09-2008 18:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Angst bang demoon1qaz | 1 | 13-10-2007 13:26 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Herbert Grönemeyer - Angst Killereyes | 9 | 01-12-2006 14:49 | |