Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2010, 18:09
Verwijderd
hoi!

ik wil met een aantal vrienden en vriendinnen op vakantie, is pas eind dit jaar ergens. dan gaan we een paar dagen naar een park in drenthe. er is daar veel leuks te doen! een probleem. m'n ouders willen niet dat ik ga omdat er ook meisjes meegaan (incl. m'n vriendin) hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel mag? (ben overigens al 18... owja, en als ik zonder toestemming ga trappen ze me het huis uit ) het is echt niet normaal vind ik, ik ben 18... snap niet waarom het niet mag
Advertentie
Oud 18-05-2010, 20:10
Missy
Missy is offline
Wat hebben je ouders als reden gegeven dat je niet mag? Probeer je ouders te laten zien, op een rustige manier, dat je het allemaal prima zelf kan.
Oud 18-05-2010, 21:24
Verwijderd
oke, heb het er over gehad, alleen als er alleen maar jongens meegaan mag het dus en de rede daarvoor is dat ze bang zijn dat dat op een orgie uitloopt wist niet dat m'n moeder zulke woorden kende... weten jullie hier goede argumenten tegen zodat ik ze kan ompraten?? ikzelf had bedacht, mama, daarvoor hoef je niet op vakantie, maar dat is niet al te sterk lijkt me
Oud 18-05-2010, 21:37
Balance
Balance is offline
Je zou aan je moeder kunnen vragen of er een manier is waarop je haar kan overtuigen
En ik zou ook eens vragen hoe ze er bij komt dat het op een orgie uit zou kunne lopen want ik vind het nogal een overdreven gedachte
Misschien heeft ze eens een televisieprogramma gezien over jongerenvakanties die uit de hand liepen ofzo.
Oud 21-05-2010, 08:37
j00st
j00st is offline
poeh lastig! Ik denk niet dat er argumenten zijn die je moeder in een keer zullen overtuigen, maar laat ik eens wat ingangen proberen.

Ik weet niet waar je moeder het idee vandaan heeft dat als je 18 bent en een weekend weg gaat met vrienden en vriendinnen, dat het meteen een orgie wordt. Bij mij is het nooit voorgekomen, dus misschien heb ik de verkeerde vrienden
(Ik kan me wel verhalen over campings op Terschelling of in Renesse voorstellen...)
Ze is zelf ook 18 geweest, dus waar komt die vooronderstelling van haar vandaan?

Blijkbaar is er een gebrek aan vertrouwen. Ze vertrouwt je niet op je woord als jij zegt dat dat niet gebeurt. Heb je bij je ouders een iets onbetrouwbare reputatie opgebouwd? (Te laat thuis bij het uitgaan oid?)
De vraag die je dus kan stellen is wat je moet doen om hun het vertrouwen te geven om dat je het geen probleem is, en het geen orgie wordt.
Daarnaast kan je de vraag stellen wanneer het dan wel zou mogen? Als je 19 bent, of 21, of 35, etc. Er komt een moment waarop je ouders je los(ser) moeten laten en ze dus moeten toestaan dat je een weekend weg gaat met vrienden en vriendinnen.
Het kan zijn dat ze na een lang gesprek toestemmen mits... en dan komen er een aantal voorwaarden. Mocht je daarmee accoord gaan, zorg dan ook dat je de voorwaarden nakomt, anders zit je de volgende 10 jaar nog thuis

Het kan ook helpen als je ouders praten met de ouders van je vrienden en vriendinnen.

Trouwens, je argument dat je voor een orgie niet op vakantie hoeft, is wel degelijk een goed argument, maar misschien wel pijnlijk voor je ouders. Beschrijf alleen maar waar orgies ook kunnen plaatsvinden, het kan hun ogen openen.
Oud 22-05-2010, 20:05
Verwijderd
ik ga uberhaupt niet veel uit, maar 6x per jaar ofzo omdat ik daar ook niet de vrienden naar heb. eigelijk kan ik me niet voorstellen waarom ze me niet vertrouwen op dat gebied...

had vanmiddag nog een gesprek, en m'n moeder zegt dat je op vakantie de 'regels' niet zo nou neemt dus eerder van stapel gaat, en dan niet in orgie ofzo.

M'n moeder is wel vrij christelijk opgevoed, toen ze samen ging wonen met mn vader (was ze al 25 ofzo) zonder te trouwen wilde mn opa en oma haar nooit meer zien, dus dat geeft aan hoe ze is opgevoed

maar, we hadden al een plan, er gaan ook 2 single's mee, en dan slaap ikmet een vriend op een kamer en mn vriendin met een andere vriendin, althans om ouders mee te overtuigen

jullie nog manieren/suggesties??
Advertentie

Regels voor berichten