poeh lastig! Ik denk niet dat er argumenten zijn die je moeder in een keer zullen overtuigen, maar laat ik eens wat ingangen proberen.
Ik weet niet waar je moeder het idee vandaan heeft dat als je 18 bent en een weekend weg gaat met vrienden en vriendinnen, dat het meteen een orgie wordt. Bij mij is het nooit voorgekomen, dus misschien heb ik de verkeerde vrienden

(Ik kan me wel verhalen over campings op Terschelling of in Renesse voorstellen...)
Ze is zelf ook 18 geweest, dus waar komt die vooronderstelling van haar vandaan?
Blijkbaar is er een gebrek aan vertrouwen. Ze vertrouwt je niet op je woord als jij zegt dat dat niet gebeurt. Heb je bij je ouders een iets onbetrouwbare reputatie opgebouwd? (Te laat thuis bij het uitgaan oid?)
De vraag die je dus kan stellen is wat je moet doen om hun het vertrouwen te geven om dat je het geen probleem is, en het geen orgie wordt.
Daarnaast kan je de vraag stellen wanneer het dan wel zou mogen? Als je 19 bent, of 21, of 35, etc. Er komt een moment waarop je ouders je los(ser) moeten laten en ze dus moeten toestaan dat je een weekend weg gaat met vrienden en vriendinnen.
Het kan zijn dat ze na een lang gesprek toestemmen mits... en dan komen er een aantal voorwaarden. Mocht je daarmee accoord gaan, zorg dan ook dat je de voorwaarden nakomt, anders zit je de volgende 10 jaar nog thuis
Het kan ook helpen als je ouders praten met de ouders van je vrienden en vriendinnen.
Trouwens, je argument dat je voor een orgie niet op vakantie hoeft, is wel degelijk een goed argument, maar misschien wel pijnlijk voor je ouders. Beschrijf alleen maar waar orgies ook kunnen plaatsvinden, het kan hun ogen openen.