Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Illegalen legaliseren die meer dan 5jaar hier wonen, zeker met kinderen
PRO 4 23.53%
CONTRA 13 76.47%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2010, 11:49
Debatter
Debatter is offline
Heyy , Ik moet op school een debat voeren. Dit is de stelling :
Illegalen die meer dan 5 jaar hier wonen , moeten gelegaliseerd worden, zeker als ze kinderen hebben.

Wat is jullie mening ? Ben je PRO OF CONTRA ? geef goede argumenten !

Dankje !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2010, 18:01
Verwijderd
Contra, want illegaal is nu eenmaal illegaal. Had dan je verblijf direct geregeld, dan was er nog iets voor te zeggen. Maar na 5 jaar of meer? Nee.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 20:24
hookee
hookee is offline
Contra, dus als je in staat bent 5 jaar onder te duiken "heb je gewonnen"?
Wat is dat voor rare besluitvorming? Zo kan ik er nog wel een paar verzinnen;
Als je 5 kinderen kan ontvoeren zonder gepakt te worden ga je vrijuit.
Als je vijf keer gezak bent voor je examen krijg je je diploma.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 07:02
Joostje
Joostje is offline
Bedenk zelf oets.

- Wie zijn er bij dit besluit betrokken, en hoe raakt het hen? Wat voor concrete geevolgen heeft legaliseren als zodanig?
- Wat zijn de gevolgen op de korte en lange termijn
- Wat zijn de gevolgen buiten Nederland: in de EU? In ontwikkelingslanden?
Oud 24-05-2010, 17:48
arPos
arPos is offline
contra, totale immigratiestop, immigratie om asiel of familiehereniging compleet stoppen of minimaliseren en alleen nog structureel op studeren en werken focussen.

voorts tijdelijke werk en verblijfscontracten t.w.v. minimaal 5 jaar voor er gesolliciteerd mag worden voor een Nederlands paspoort, met de voorwaarden, geen misdrijven land van herkomst of hier, taalkundigheid en algemene kennis en daarop in geval van een dubbele nationaliteit, ander paspoort inleveren.

Of ze kinderen hebben lijkt me niet relevant, bovendien ga je dan de situatie krijgen dat mensen specifiek daarvoor kinderen nemen.
Oud 25-05-2010, 22:25
Stff
Stff is offline
Contra,

als het goed is zijn bij het generaal pardon van een jaar of 3 geleden alle 'illegalen' die onder de oude, langdradige, procedures vielen genaturaliseerd, deze mensen zaten veelal buiten hun eigen schuld al jaren in procedures. Vanaf dat moment moet iedereen die niet wordt toegelaten dan dus ook geen verblijfsvergunning krijgen. Persoonlijk vind ik dat er bij een beslissing tot afwijzing ook geen mogelijkheid tot beroep moet bestaan aangezien dat weer jaren duurt.

Kinderen is een loos argument om een verblijfsvergunning te geven, vooral als de kinderen hier worden geboren. De mensen die wachten op een beslissing voor een verblijfsvergunning weten dat er een kans is tot afwijzing en weten dus dat eventuele kinderen ook geen verblijfsvergunning zullen krijgen. Als je dan wel een verblijfsvergunning geeft worden kinderen een middel om de beslissing te 'chanteren'.
Oud 27-05-2010, 13:12
Verwijderd
Als je illegalen definieert als: mensen aan wie een verblijfsvergunning is ontzegd volgens de normale procedures, dan ben ik tegen, want illegaal=illegaal, ergens een paar jaar onderduiken zou je niet allemaal rechten moeten geven. Bovendien is het moeilijk te controleren hoe lang iemand illegaal hier is, want dat staat doorgaans niet geregistreerd.

Als je illegalen definieert als: mensen van wie nog niet bekend is of ze in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning, dus: asielzoekers, dan ben ik voor, want ik vind dat asielzoekers niet zouden moeten hoeven lijden onder het wanbeleid in Nederland op dit gebied, waardoor 'we' jaren doen over een beslissing over verblijfsvergunning (soms wel tien jaar! en dat zijn jaren waarin de asielzoeker nog geen werkvergunning heeft en dus alleen maar geld kost!) terwijl de meeste andere landen hier slechts weken tot maanden voor nodig hebben.
Maar tussen de regels door kun je hierin mijn eigenlijke mening lezen, en dat is dat die procedures gewoon niet zo ontzettend lang zouden moeten duren
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 17:35
XanoniemX
XanoniemX is offline
Pro: Als ze hier al meer dan vijf jaar wonen wa is het nut er dan nog van om ze weg te sturen. In de tijd dat ze hier gewoond hebben hebben ze niemand anders last bezorgd. Waarom dan niet ineens legaliseren. Ik weet dat er veel van zo'n mensen zijn, maar een paar meer of minder kan toch geen kwaad. Je hebt er geen nadeel aan. Ze hebben nu toch al een plek gevonden dan heeft het geen enkel nut om ze weg te sturen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 19:25
hookee
hookee is offline
Citaat:
Pro: .. In de tijd dat ze hier gewoond hebben hebben ze niemand anders last bezorgd. Waarom dan niet ineens legaliseren.
Omdat ze dan ineens recht krijgen op; uitkeringen, zorg, huursubsidie etc etc. op kosten van .. jou.
Dus, het signaal wat je afgeeft aan zo'n miljard gelukszoekers wereldwijd; zoek een vriendje waar je in NL kan onderduiken en je bent na 5 jaar "afzien" binnen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 19:43
Debatter
Debatter is offline
Citaat:
Omdat ze dan ineens recht krijgen op; uitkeringen, zorg, huursubsidie etc etc. op kosten van .. jou.
Dus, het signaal wat je afgeeft aan zo'n miljard gelukszoekers wereldwijd; zoek een vriendje waar je in NL kan onderduiken en je bent na 5 jaar "afzien" binnen.
Ik ben pro en contra, maar wat jij daar zegt vind ik gedeeltelijk niet waar. Er zijn ook mensen die uit een heel slechte situatie komen bv. een oorlog,.. Wat moet er dan met die mensen gebeuren?? zij kunnen er toch niks aan doen dat er een oorlog is, het is de schuld van de regering nzo. Als ik het zo hoor dan vind ik het een heel nationalistische gedachte van U. een beetje gierig zeg maar.. die mensen zijn hier wel ingeburgerd hé, ze leven net als jij en ik, er is geen vrschil, mischien met de cultuur een beetje..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 19:45
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Ik ben pro en contra, maar wat jij daar zegt vind ik gedeeltelijk niet waar. Er zijn ook mensen die uit een heel slechte situatie komen bv. een oorlog,.. Wat moet er dan met die mensen gebeuren?? zij kunnen er toch niks aan doen dat er een oorlog is, het is de schuld van de regering nzo. Als ik het zo hoor dan vind ik het een heel nationalistische gedachte van U. een beetje gierig zeg maar.. die mensen zijn hier wel ingeburgerd hé, ze leven net als jij en ik, er is geen vrschil, mischien met de cultuur een beetje..
Maar dat ze uit de oorlog komen maakt ze niet minder illegaal toch?
Oud 30-05-2010, 19:51
Debatter
Debatter is offline
Citaat:
Maar dat ze uit de oorlog komen maakt ze niet minder illegaal toch?
Uit de oorlog komen of niet , het is ook een mens zoals jij en ik. ze verdienen dezelfde rechten en kansen. ze hebben ergere dingen meegemaakt dan jij waarschijnlijk ooit zult meemaken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 19:55
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Uit de oorlog komen of niet , het is ook een mens zoals jij en ik. ze verdienen dezelfde rechten en kansen. ze hebben ergere dingen meegemaakt dan jij waarschijnlijk ooit zult meemaken.
Ga je het gelijk persoonlijk maken? Hoe goed ken je mij dan?
Oud 30-05-2010, 19:58
Debatter
Debatter is offline
Citaat:
persoonlijk niet nee, maar heb jij een oorlog meegemaakt ?? als dat wel zo is dan heb je waarschijnlijk daar trauma's aan overgehouden.. met deze mensen is dat ook
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 19:59
XanoniemX
XanoniemX is offline
Citaat:
Je moet niet meteen iets persoonlijk opatten omdat die persoon een voorbeeld maakt met jou. Het draait hier niet om jou , het ging over de mensen die hier meer dan vijf jaar wonen of ze gelegaliseerd moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 20:01
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
persoonlijk niet nee, maar heb jij een oorlog meegemaakt ?? als dat wel zo is dan heb je waarschijnlijk daar trauma's aan overgehouden.. met deze mensen is dat ook
Ja maar met alle respect (leuk intro om iemand ongelijk te geven )
Daar gaat het hier toch niet om? Er zal neem ik anders worden gekeken per persoon en zeker als iemand uit een oorlog komt. Dat is heel normaal, maar 5 jaar illegaal betekent wel dat je 5 jaar lang niet hier mocht wonen van een bepaalde wet. En blijkbaar werd er 5 jaar geleden besloten dat hij/zij weg moest, anders was hij/zij niet hier illegaal

Én dat maakt de zaak totaal anders, wie er ook gelijk heeft.
Oud 30-05-2010, 20:08
XanoniemX
XanoniemX is offline
Citaat:
Daar gaat het hier toch niet om? Er zal neem ik anders worden gekeken per persoon en zeker als iemand uit een oorlog komt. Dat is heel normaal, maar 5 jaar illegaal betekent wel dat je 5 jaar lang niet hier mocht wonen van een bepaalde wet. En blijkbaar werd er 5 jaar geleden besloten dat hij/zij weg moest, anders was hij/zij niet hier illegaal

Als je gevlucht bent van een ander land ben je illegaal en als er niemand vijf jaar gelede heeft gezegd dat je hier niet mocht wonen wat dan? Je zit hier met angst tot en met, je wilt blijven maar de keus ligt dus duidelijk niet bij jou,
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 20:10
Debatter
Debatter is offline
Citaat:

Wie zegt dat er besloten was dat ze afgewezen waren ? Wie weet wisten die mensen niet wat ze moesten doen en hebben ze zich schuilgehouden , uit schrik voor de politie ofzo, dat ze opgepakt gingen worden omdat ze illegaal in het land zijn. En als ze dan toch na 5 jaar zich willen legaliseren dan doen ze dat toch maar. de regering kijkt toch wat hun situatie was en geeft ze wel of geen papieren om geldige redenen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 22:02
arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je gevlucht bent van een ander land ben je illegaal en als er niemand vijf jaar gelede heeft gezegd dat je hier niet mocht wonen wat dan? Je zit hier met angst tot en met, je wilt blijven maar de keus ligt dus duidelijk niet bij jou,
De oplossing is natuurlijk niet om alle mensen uit alle slechte gebieden op de paar kleine goedlopende gebieden in de wereld te plempen, en zodoende ook die gebieden te vernietigen.

de oplossing is het cultiveren, verbeteren en duurzaam maken van de globe als menselijke leefomgeving.

Geforceerde intergratie, intensivisering van mensenmassa's in inefficiënte en meestal gevaarlijke steden, draagt alleen maar bij aan verval.

Je geeft ook geen feest voor 30 personen als je nog 2 kopjes rijst hebt.
Oud 31-05-2010, 00:56
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Wie zegt dat er besloten was dat ze afgewezen waren ? Wie weet wisten die mensen niet wat ze moesten doen en hebben ze zich schuilgehouden , uit schrik voor de politie ofzo, dat ze opgepakt gingen worden omdat ze illegaal in het land zijn. En als ze dan toch na 5 jaar zich willen legaliseren dan doen ze dat toch maar. de regering kijkt toch wat hun situatie was en geeft ze wel of geen papieren om geldige redenen.
Citaat:
Dus moet er gekeken vanaf het begin, jullie willen dezelfde procedure starten als je net nieuw bent en niet 5 jaar illegaal. Contra dus, en er zijn altijd uitzonderingen op de regel gelukkig (of helaas omdat het betekent dat er nog altijd oorlogen woeden..)
Reageren

Regels voor berichten