Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2010, 18:56
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ben ik nou zo'n narcist of is het m'n leeftijd?

Ik weet niet of anderen dat ook hebben, maar ik ben zo ongelooflijk narcistisch, als ik zo'n ervaring vertel aan anderen merk ik dat zij zelf vrijwel nooit zo extreem zijn daarin als ikzelf.

Om maar even zeker te weten of het ook echt narcisme is heb ik nu nog ff snel wiki geraadpleegd "egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen", ik ben zwaar egoïstisch en ik weet het, ik moet altijd het meest dominerend zijn in welke relatie dan ook (tuurlijk wel respect voor moeder), ambitie is ook al zwaar, en mijn inlevingsvermogen.. daar heb ik lang naar gekeken en nu na oefening en plotselinge inkeer zie ik wel weer dat ik dat over het algemeen nu beter doe dan veel anderen om me heen.
Maar daarentegen kan ik heel erg lullig zijn, als iemand volgens mij geen medelijden verdient, doe ik niet echt rustig aan en ga ik bijv opeens vreemd, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Nu is het probleem dat ik nu echt een meisje echt leuk vind, ik ken haar nu een maand, ondertussen doe ik het allemaal rustig aan, maar ik wil dus niet dat ik opeens boos op haar word wanneer iets tussen ons net ff niet goed is. Want dat heb ik nou zo erg, net een vloek. Dan ga ik haar negeren enzo, hoor ik later weer dat zij daar weer 'niet blij' mee was.
Gaat dit vanzelf over? Is er iets tegen te doen, het is niet iets van niet boos op haar worden ofzo, ik krijg gewoon echt het gevoel van echte boosheid.

Normaal gaat een relatie niet verder dan een maand, op een slecht voorval na, dan. Maar zo'n lief meisje, ik wil dit nou ff níet verpesten.

Btw, waarom ik dit nu post en niet eerder? Het ging allemaal goed tot eergister, ik vroeg haar of ze zaterdag mee zou gaan de stad in voor kleren. Zij zei dat ze niet kon, zonder reden erbij. Nu is dat niet zo erg, maar ik heb haar sindsdien niet meer gesproken en als dit zo doorgaat is dit kapot, en dat ga ik nu eventjes proberen te voorkomen.

EDIT: ik wil mn zelfvertrouwen trouwens niet kwijtraken, daar ben ik nml echt zwaar tevreden mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2010, 21:31
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 10:54
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Zelfvertrouwen is iets compleet anders dan respectloos gedrag.

Behandel de ander met hetzelfde respect als je zelf behandeld zou willen worden. Mocht je uit de bocht vliegen met een rotopmerking dan weet je in ieder geval dat je het aan je zelf te wijten hebt.

Maar goed, het feit dat je je er bewust van bent en er iets aan wil veranderen is de 1e stap.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 13:52
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Bedankt mensen, als ik gewoon op de oude weg doorga met haar (zoals vorige week), kan er natuurlijk niets fout gaan, als ik maar niet direct op zulke gevoelens af ga.
Hopelijk verandert het allemaal vanzelf naar 'het goede'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten