Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2010, 14:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hallo, ik heb net met mijn domme hoofd mijn laptop laten vallen. Ik bleef hangen met mijn oordopjes en toen viel hij van de bankleuning af. Nu is de rechterkant van mijn scherm zwart met een witte balk en daarin zitten weer twee dunne strepen, rood en blauw dit keer.
Ik heb nu een ander scherm aangesloten om normaal te kunnen computeren, maar ik wil wel dat ik opgelost kan worden.

Dus, kán het überhaupt opgelost worden, of is dit het begin van het einde? Ik heb hem vorig jaar van mijn ouders gekregen en heb de doos nog, dus volgens mij heb ik nog garantie.
Of is er een hele simpele manier om het te fiksen? Opnieuw opstarten helpt niet overigens en ik schroef hem toch liever niet zelf open, ivm de garantie die ik dan kan verneuken en dat ik gewoon bang ben dat ik het erger maak.
Oud 26-05-2010, 14:38
MiBe
MiBe is offline
Gezien je hem hebt laten vallen ben je je garantie toch wel kwijt.

Er zit dus niet veel anders op dan hem open schroeven en even controleren of de kabel en de inverter van het LCD paneel nog goed aangesloten zitten. Zo niet vrees ik voor je dat het scherm kapot is, die zal dan vervangen moeten worden. Indien het al een oude laptop is is reparatie duurder dan een nieuwe.
Oud 26-05-2010, 14:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hij is nog redelijk nieuw (jaartje ongeveer). Wat zou het kosten om te repareren?

Edit: Alles wat je zei over inverter is wartaal voor mij dan moet ik dus wel even iemand vinden die handig is met pc's
Oud 26-05-2010, 15:04
MiBe
MiBe is offline
De inverter zorgt ervoor dat de CCFL's (lichtbalkjes) in het scherm gevoed worden. Indien deze beschadigd of niet goed verbonden is kan dit ervoor zorgen dat de CCFL's niet juist functioneren. Als je scherm ineens heel donker is ligt het vaak aan de inverter maar het probleem dat jij beschrijft met de balken is in de meeste gevallen helaas het scherm.

Wat het zou kosten hangt helemaal af van het scherm dat in je laptop zit. Wellicht geeft dit je een indicatie. Verder is het natuurlijk een gok omdat het kan zijn dat er meerdere onderdelen beschadigd zijn. Investeer je straks misschien in een nieuw scherm en werkt hij nog niet fatsoenlijk.

Helaas woon ik in de omgeving van Breda, niet echt dicht bij Den Haag dus, anders had ik hem best voor je willen vervangen. Dat iemand handig met PC's is wil overigens niet zeggen dat deze ook een scherm in een notebook kan vervangen, deze zitten aanzienlijk anders in elkaar en vereisen wel wat ervaring. Geen idee of iemand hier op het forum in jouw regio woont die het kan.
Oud 26-05-2010, 18:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
De inverter zorgt ervoor dat de CCFL's (lichtbalkjes) in het scherm gevoed worden. Indien deze beschadigd of niet goed verbonden is kan dit ervoor zorgen dat de CCFL's niet juist functioneren. Als je scherm ineens heel donker is ligt het vaak aan de inverter maar het probleem dat jij beschrijft met de balken is in de meeste gevallen helaas het scherm.

Wat het zou kosten hangt helemaal af van het scherm dat in je laptop zit. Wellicht geeft dit je een indicatie. Verder is het natuurlijk een gok omdat het kan zijn dat er meerdere onderdelen beschadigd zijn. Investeer je straks misschien in een nieuw scherm en werkt hij nog niet fatsoenlijk.

Helaas woon ik in de omgeving van Breda, niet echt dicht bij Den Haag dus, anders had ik hem best voor je willen vervangen. Dat iemand handig met PC's is wil overigens niet zeggen dat deze ook een scherm in een notebook kan vervangen, deze zitten aanzienlijk anders in elkaar en vereisen wel wat ervaring. Geen idee of iemand hier op het forum in jouw regio woont die het kan.
Aaaaaaah. Ik neem aan dat ze eruit liggen dan. Hoop ik.

Ja, ik wilde het eigenlijk gooien op 'ik weet ook niet hoe het komt, hij deed het gister prima'. Het is namelijk niet te zien dat ie is gevallen.

Vind het lief van je dat je dat zegt en ik weet het ook niet ik hoop het. Bij deze een oproep!
Oud 26-05-2010, 18:57
jacobdb
jacobdb is offline
gewoon proberen met je garantie, voor de rest is een notebook scherm zelf te vervangen niet te doen vooral als je er geen kennis van hebt.
Oud 04-06-2010, 07:40
Geriananas
Geriananas is offline
Bij mij was mijn videokaart doorgebrand(ofzo) was nog binnen de garantieperiode, niet mijn schuld, en ze wouden me eerst geen garantie geven.

Je kunt ook op Notelogic kijken, maar als je een nieuw scherm nodig hebt kan dat wel duur worden..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 12:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb iemand ernaar laten kijken (buurman van mijn zus) en het is niet meer te redden. Er moet een nieuw scherm in, maar dat kan hij wel. Dus dan wordt het wat, 150 euro gemiddeld?
Reageren

Regels voor berichten