Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2010, 14:28
Verwijderd
Helaas kwam ik tot de conclusie dat m'n computer op sterven na dood is en m'n grafische kaart het niet meer doet. Aangezien het upgraden van de grafische kaart zinloos is (AGP slot) heb ik maar besloten een nieuw systeem aan te schaffen. Ik wil hier uiteraard niet te veel aan kwijt zijn, maar ik wil wel in staat zijn bepaalde spellen te spelen.
Ik wil bijvoorbeeld Empire: Total War iig (goed) kunnen spelen.

Aan de hand hiervan moet ik een systeem hebben dat iig heeft:

- 3 Ghz processor
- 2 GB RAM
- een grafische kaart die Direct3D 10 ondersteunt.

Nu dacht ik voor de grafische kaart aan een Nvidea 8600 of 8800 (256mb), kan iemand mij het verschil hier tussen vertellen of wellicht een betere kaart voor hetzelfde of minder geld aanprijzen.

Verder heb ik natuurlijk nog een mobo, koeler en HD nodig. Ik heb al een dvd-brander en m'n huidige kast is opzich prima, alleen de voeding is maar 350 W, dus wellicht ook een nieuwe kast/voeding.

Graag zo goedkoop mogelijk, maar wel degelijk Budget (500 e)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2010, 18:43
rens..
rens.. is offline
Moet het echt minimaal 3Ghz? Dan kom je namelijk bij een E8400 of de Core I serie uit.
Qua RAM zou ik echt voor 4GB gaan, dat werkt een stuk fijner in (zware) games. En voor de videokaart misschien iets als een 5770-5850? Ik heb niet echt gekeken hoeveel dit kost maar het zou wel mogelijk moeten zijn denk ik. Wil je overclocken? zo niet dan heb je niet echt een nieuwe koeler nodig
Oud 03-06-2010, 19:11
WolterB
WolterB is offline
Voor videokaarten zal ik eens naar ATI-kaarten kijken. Qua prijs goedkoper en in mijn ervaring werken ze minstens zo goed als die van NVIDIA
Oud 03-06-2010, 23:33
Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Toevallig zit ik precies in dezelfde situatie. Alleen is het mijn moederbord en/of voeding wat het opgaf. Aangezien ik het beestje in zijn huidige conditie al bijna vijf jaar heb zit ik nu ook rond te neuzen naar een nieuw - maar goedkoop - systeem.

http://www.tomshardware.com/reviews/...rd,2521-2.html

Sapphire RADEON HD 4670
Zelf zat ik aan deze te denken. Hoe dan ook, misschien heb je wat aan dit artikel.
Oud 04-06-2010, 08:39
M@rco
M@rco is offline
Ik zou zoiets voorstellen.

Een Geforce 8x00 is hopeloos verouderd dus dat zou ik alvast niet kopen; een Radeon HD5750 is een veel betere koop (goede prijs/performance). Ik denk dat qua processor met dit budget een AMD quad core het beste is wat je kunt nemen; net iets sneller dan Core i3 (de 'concurrent' van Intel), en goedkoper. 2GB RAM is het ook net niet, kun je het beter gelijk goed doen en 4GB nemen. Dan heb je nog meer dan genoeg ruimte voor een nieuwe, goede voeding en een grote harde schijf.

Laatst gewijzigd op 04-06-2010 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2010, 02:00
MiBe
MiBe is offline
Wat grafische kaart betreft ben ik het helemaal met Marco eens. Qua CPU zou ik het echter anders doen. In plaats van het AMD platform zou ik toch voor een Intel P55 bordje met een i5 750 te gaan. Je zal hiervoor wat meer kwijt zijn maar dat krijg je in prestaties dubbel en dwars terug. Sterker nog, wanneer je een AM3 moederbord zou nemen en van de X4 635 zou willen upgraden is de snelste mogelijkheid momenteel een Phenom II X6 1090T hexacore welke 100 euro duurder is dan de i5 750 maar het in games (waarbij je aangeeft dat dat een belangrijk punt is) er flink tegen aflegt. Indien je budget nog niet toereikend is zou je altijd kunnen beginnen met een i3 die vanaf z'n 100 euro verkrijgbaar is, deze gebruikt immers dezelfde socket als de i5.
Oud 12-06-2010, 10:12
Verwijderd
Is de TDP van de i5 ook niet significant beter dan de Phenom II?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 23:42
MiBe
MiBe is offline
De link die Marco geeft verwijst naar een Athlon II i.p.v. een Phenom II. Deze heeft net als de Core i5 750 een TDP van 95w. Wat de Phenom II quadcores betreft hebben de oude revisies nog een TDP van 125w, de nieuwe echter ook 95w.
Oud 14-06-2010, 09:23
Verwijderd
Ah die laatste ontwikkeling is aan mij voorbij gegaan
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Wat grafische kaart betreft ben ik het helemaal met Marco eens. Qua CPU zou ik het echter anders doen. In plaats van het AMD platform zou ik toch voor een Intel P55 bordje met een i5 750 te gaan. Je zal hiervoor wat meer kwijt zijn maar dat krijg je in prestaties dubbel en dwars terug. Sterker nog, wanneer je een AM3 moederbord zou nemen en van de X4 635 zou willen upgraden is de snelste mogelijkheid momenteel een Phenom II X6 1090T hexacore welke 100 euro duurder is dan de i5 750 maar het in games (waarbij je aangeeft dat dat een belangrijk punt is) er flink tegen aflegt. Indien je budget nog niet toereikend is zou je altijd kunnen beginnen met een i3 die vanaf z'n 100 euro verkrijgbaar is, deze gebruikt immers dezelfde socket als de i5.
Maar is de i3 ook beter dan de X4 635?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 18:30
MiBe
MiBe is offline
Maakt elkaar niet heel veel. In de meeste gevallen is (wat gaming betreft) de i3 wat sneller.
Reageren

Regels voor berichten