Hoi!
Sinds september ken ik een meisje via de dansschool en ik begin haar steeds leuker te vinden, tegen verliefdheid aan.
Het probleem is echter dat ik nauwelijks iets durf als ik haar zie of spreek.
Ik heb haar wel op msn en hyves, maar als ik haar spreek, zijn dit hoofdzakelijk gesprekken over runderen en kalveren. Haar vragen naar hobby's etc heeft daarom volgens mij ook weinig nut, ik weet alles al (oke, dat klinkt heel stalkerig, maar is het niet

).
Ook met uitgaan bijvoorbeeld: als we elkaar tegenkomen, zeggen we wel hoi met een vriendelijke lach erbij, maar in plaats van een mooie mogelijkheid nemen om even te praten, kies ik ervoor om afstand te nemen, hoezeer ik dat eerste graag ook zou willen.
Waarschijnlijk zullen de meeste reacties in de trant zijn van 'gewoon op haar afstappen', maar zo eenvoudig is het (voor mij) niet. Ook zit het volgens mij niet in een blauwtje lopen, aangezien me dat wel eens eerder is gebeurd. Pech, maar so be it. Bij haar is dat op de een of andere manier dus anders.
Ik heb vaak van veel mensen gehoord dat ik verschrikkelijk goed kan ouwehoeren en flirten, als het maar op een vriendschappelijke manier was. Zodra het ook maar enigszins serieus begint te worden, klap ik op de een of andere manier dicht en durf ik weinig meer.
Ik kan het dus wel, alleen op de verkeerde manier.
Hebben jullie advies en/of tips hoe ik mezelf zou kunnen verbeteren om toch (meer) met haar in contact te kunnen komen, om zodoende haar beter te leren kennen?