Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2010, 04:43
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hoi!

Sinds september ken ik een meisje via de dansschool en ik begin haar steeds leuker te vinden, tegen verliefdheid aan.

Het probleem is echter dat ik nauwelijks iets durf als ik haar zie of spreek.

Ik heb haar wel op msn en hyves, maar als ik haar spreek, zijn dit hoofdzakelijk gesprekken over runderen en kalveren. Haar vragen naar hobby's etc heeft daarom volgens mij ook weinig nut, ik weet alles al (oke, dat klinkt heel stalkerig, maar is het niet ).
Ook met uitgaan bijvoorbeeld: als we elkaar tegenkomen, zeggen we wel hoi met een vriendelijke lach erbij, maar in plaats van een mooie mogelijkheid nemen om even te praten, kies ik ervoor om afstand te nemen, hoezeer ik dat eerste graag ook zou willen.

Waarschijnlijk zullen de meeste reacties in de trant zijn van 'gewoon op haar afstappen', maar zo eenvoudig is het (voor mij) niet. Ook zit het volgens mij niet in een blauwtje lopen, aangezien me dat wel eens eerder is gebeurd. Pech, maar so be it. Bij haar is dat op de een of andere manier dus anders.

Ik heb vaak van veel mensen gehoord dat ik verschrikkelijk goed kan ouwehoeren en flirten, als het maar op een vriendschappelijke manier was. Zodra het ook maar enigszins serieus begint te worden, klap ik op de een of andere manier dicht en durf ik weinig meer.
Ik kan het dus wel, alleen op de verkeerde manier.

Hebben jullie advies en/of tips hoe ik mezelf zou kunnen verbeteren om toch (meer) met haar in contact te kunnen komen, om zodoende haar beter te leren kennen?
Oud 03-06-2010, 08:11
aim_and_fire
aim_and_fire is offline
blijven dansen, als je in de gouden-klasse komt krijg je lkkr van die sexy dans moves (:
een truukje; 5min. voor de les is afgelopen, zeg je iets van; pfoeh ik word moe xD
als de les is afgelopen, vraag je; wil je ook wat drinken?
( waar ik dans is ook een bar, weetniet of dat daar ook zo is?)
maar je kan natuurlijk ook gewoon naar een bar/café toelopen fzo.
oh. en zorg ervoor dat áls je voor haar betaald, dat ze het niet ziet. dus als ze naast je staat terwijl je iets besteld, moet je haar dr eigen drankje laten betalen (:
als ze buiten, of bij tafeltje wacht, betaal jij gewoon.
op een of andere manier werkt dat bij mij altijd (:
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 17:59
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Je bent bang om haar te verliezen, terwijl je haar nog niet 'hebt'. Dat is herkenbaar, maar boven alles is het irrationeel en kan het schadelijk voor je zijn. Elke verwachting die je opbouwt wordt met de tijd alleen maar groter, en zo creëer je iets in je hoofd wat eigenlijk niet bestaat. Elke bubbel breekt.
Luister, als dit het goede meisje voor jou is, zal ze op een oprechte benadering van jou positief reageren. Als ze niet de goede is voor jou zal ze negatief reageren, maar dat betekent ook automatisch dat je beter af bent zonder haar. Want je best doen voor iemand die jou eigenlijk niet ziet zitten is een enorme schadelijke energieverspilling. Beter is het te rustig te onderzoeken of zij echt de moeite wel waard is, terwijl je vriendschappelijk een drankje drinkt of iets dergelijks. Aantrekkingskracht is geen keuze, die moet je laten ontstaan.
Oud 04-06-2010, 12:09
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ga in op een situatie.

Verzwikt ze zich over d'r hakken? "haha, nog aan het leren lopen? ^^"
Diepe zucht "slecht geslapen vannacht?" / "zo'n vermoeiende dag? =P"

Ecetera. Mensen gaan makkelijker in gesprek over iets wat al bezig is dan dat ze iets nieuws beginnen. Dus voordeel is dat je goed iets hebt om gesprek mee te voeren. Vanaf daar moet je toch wel wat kunnen improviseren. Bij gapen is het nogal makkelijk "gisteren tot laat doorgegaan?" "vanavond vroeg naar bed of weer plannen?".

Enige nadeel is, er moet natuurlijk wel iets gebeuren waar je op kan inhaken.

Voor jou is het wellicht handig om niet op haar af te stappen met het idee een date te krijgen, maar gewoon even een leuk gesprek te hebben. Ga er niet op af met 'morgen bios?' maar laat het eerste gesprek gewoon zijn van 'ik ben leuk om even kort mee te spreken op de gangen van school'. Wellicht dat je dan makkelijker met haar kan praten, en met wat vertrouwen haar uit kan vragen.

Andere optie, als je ooit in de stad bent; maak je oogcontact met een dame, gewoon 'hooiii =)" zeggen oid en doorlopen. Klinkt makkelijk, maar doe het maar eens. Opzich niks mis met beleefd hoi zeggen, maar toch stiekem best wel creepy. Als je dat lukt, waarom zou het dan bij iemand die je kent niet lukken? ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten