Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2010, 20:34
xxsylviaxx
xxsylviaxx is offline
Ik weet dat als je stoned bent geen huiswerk moet gaan leren maar weet iemand hoe het zit als je voor een toets geleerd hebt en je dan bijvoorbeeld een uur later een jointje rookt ben je dan de informatie de volgende dag eenbeetje kwijt?of niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2010, 23:41
MTpower
MTpower is offline
Afrader.
Oud 20-05-2010, 18:30
silentbob
silentbob is offline
echt teringstoned worden zou ik niet aanraden, dan onthoud ik meestal juist wel dingen tijdens het stoned zijn maar vergeet ik wat er net voor gebeurde(nou ja, niet echt vergeten maar wordt wat wazig)
vooral met eten(spacecake/brownies) heb ik dat sterk
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 22:08
Verwijderd
het gaat in ieder geval niet helpen!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 23:34
MiBe
MiBe is offline
Maar 1 manier om erachter te komen.
Oud 21-05-2010, 00:40
Pimoes
Pimoes is offline
ik heb er slechte ervaringen mee

bijvoorbeeld dat je 10 vragen moet maken, maar dat je er maar 3 maakt en een pinguin tekent en daar pas op school achterkomt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 00:42
Thinus
Thinus is offline
ik kan altijd wel fijn leren als ik geblowd heb
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 09:58
Verwijderd
jullie beantwoorden haar vraag niet ze vraagt of het kwaad kan om een jointje te roken nadat je geleerd hebt.

Ik denk dat dat wel mee zal vallen, de kennis zit al in je hoofd en het is niet dat dat jointje je ineens alles laat vergeten. Alleen als je al lang (lees: maanden/jaren dagelijks) blowt, kan je (kortetermijn-) geheugen er redelijk op achteruit gaan, maar dat lijkt me bij jou niet het geval. Beter is natuurlijk altijd nog om gewoon ff niet te blowen als je een toets hebt ofzo, maar ik weet zelf ook wel dat iedereen al snel maling aan heeft. En ik zelf ook trouwens. Kortom, verstandiger zou zijn om niet te blowen, maar ik denk dat het in jouw geval echt wel mee zal vallen. Zoals ik zei, 't is niet dat ineens al je leerwerk ineens weg is uit je hoofd als je een jointje gerookt hebt.

Stoned leren is trouwens ook wel te doen, als je al lang blowt en er veel ervaring mee hebt kan het op zich wel. Natuurlijk nog steeds niet aan te raden maar ik ken genoeg mensen die zware blowers zijn maar dat toch nog met enig succes met hun school combineren.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 18:50
silentbob
silentbob is offline
ik beantwoorde de vraag wel hoor, mij ervaring is dat ik juist dingen van vlak voor het blowen deels vergeet(maar dan wel als ik echt goed stoned wordt, niet als ik gewoon maar een beetje stoned word)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 20:42
Verwijderd
tuurlijk valt het prima te combineren maar zonder blijft beter
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 20:18
Verwijderd
Als je blowt tijdens het leren dan moet je het ook doen als je de toets maakt dan weet je het weer (teminste ik) tijdens verslagen maken vind ik het wel fijn om dr un joint bij te hebbe want dan komt het er zo uit. Als je een toets moet make is speed ook wel fijn want dan weet je egt alles. Ik raad het je wel allemaal af want als ze dr op school achterkome kun je gerust geschorst worden of een gesprek krijge met je ouders.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 07:28
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Als je blowt tijdens het leren dan moet je het ook doen als je de toets maakt dan weet je het weer (teminste ik) tijdens verslagen maken vind ik het wel fijn om dr un joint bij te hebbe want dan komt het er zo uit. Als je een toets moet make is speed ook wel fijn want dan weet je egt alles. Ik raad het je wel allemaal af want als ze dr op school achterkome kun je gerust geschorst worden of een gesprek krijge met je ouders.
Vooral het eerste deel waarin je zegt dat je je dingen weer herinnerd als je voor je toets ook weer een joint rookt lijkt me redelijk ongeloofwaardig.

Het is simpelweg zo dat op het moment dat jij een joint rookt je geheugen er op achteruit gaat. Het kan daarom naar mijn idee niet zo zijn dat je je ineens weer dingen gaat herinneren op het moment dat je weer een joint opsteekt. Ik blow inmiddels al flink wat jaren en ik heb hier in ieder geval nog nooit wat van gemerkt.
Oud 10-06-2010, 14:26
zoef de haas
zoef de haas is offline
mja het is wel een beetje waar wat hij zegt, op het moment dat je stoned bent dan leg je connecties anders in je hoofd en die connecties kun je veel makkelijker 'terughalen' als je weer stoned bent.

Wat niet wegneemt dat stoned leren en toetsen maken echt een heel slecht idee is omdat je uiteindelijk niet je volle capaciteiten benut.
Oud 10-06-2010, 19:21
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
Vooral het eerste deel waarin je zegt dat je je dingen weer herinnerd als je voor je toets ook weer een joint rookt lijkt me redelijk ongeloofwaardig.

Het is simpelweg zo dat op het moment dat jij een joint rookt je geheugen er op achteruit gaat. Het kan daarom naar mijn idee niet zo zijn dat je je ineens weer dingen gaat herinneren op het moment dat je weer een joint opsteekt. Ik blow inmiddels al flink wat jaren en ik heb hier in ieder geval nog nooit wat van gemerkt.
ik merk het anders wel, maar dat komt ook deels doordat ik het nuchter ook nog wel weet maar het me dan moeilijker voor kan stellen hoe het was omdat ik niet stoned ben en ik het dus minder goed kan oproepen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 10:30
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
ik heb er slechte ervaringen mee

bijvoorbeeld dat je 10 vragen moet maken, maar dat je er maar 3 maakt en een pinguin tekent en daar pas op school achterkomt
Of dat je opschrijft dat je ze niet kunt maken omdat er een olifant voor staat.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 21:01
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ik merk het anders wel, maar dat komt ook deels doordat ik het nuchter ook nog wel weet maar het me dan moeilijker voor kan stellen hoe het was omdat ik niet stoned ben en ik het dus minder goed kan oproepen
Het kan natuurlijk zo zijn dat het voor jou wel geld maar ik zou er maar niet al te veel op vertrouwen. Bovendien zou dat betekenen dat je je de dingen alleen nog maar goed kan herinneren als je stoned bent en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Oud 13-06-2010, 23:06
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Als jij lekker 8 uur lang strak wilt staan en darmproblemen en blaasproblemen onder een toets wilt hebben.. Kan kun je beter nog cocaine nemen, dan ben je aan het eind van de toets tenminste weer een beetje normaal.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 21:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zou het niet doen
Reageren

Regels voor berichten