Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2010, 22:16
Markbuikema
Markbuikema is offline
Voor Engels had ik een boekbespreking. Ik had het boek niet gelezen, dus het ging heel slecht en mijn leraar heeft me een 1 gegeven, en hij zei dat ik een 5 kon krijgen als ik het nog een keer voldoende deed. Ik kon er mee leven, want voor Engels stond ik goed. Iedereen moest achter elkaar de bespreking doen, ongeveer 3 per les. Het ging op alfabetische volgorde van boven naar beneden. Mijn achternaam begint met een B dus ik was één van de eersten.

Nu, een paar weken voor het eind van het schooljaar, zegt de leraar dat hij denkt dat hij het niet klaar gaat krijgen i.v.m. tijd, en dat degenen die niet aan de beurt komen zelf mogen kiezen of ze het in hun eigen tijd inhalen of niet. Dit vind ik oneerlijk. Als mijn achternaam met een Z ofzo zou beginnen had ik die 1 niet gehad. Toen ik dit tegen mijn leraar zei, werd hij boos en liet hij de 1 staan. Hij noemt dit een situatie van pech of geluk.

In feite heb ik een 1 gekregen voor mijn achternaam. Mag dit zomaar? Stel je voor dat ik door dit cijfer bleef zitten...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2010, 23:22
arPos
arPos is offline
haal het gewoon in je eigen tijd in, cijfers zijn heilig ftw
Oud 14-06-2010, 12:01
martijn1985
martijn1985 is offline
tja, het zou netter geweest zijn als hij de andere leerlingen de keus liet of het cijfer wel of niet blijft staan. Het is echter een illusie te denken dat voor dit soort situaties algemene regels bestaan. Dit soort dingen moet je op school oplossen, bijvoorbeeld via een afdelingsleider of de examencommissie.
Oud 14-06-2010, 12:35
Verwijderd
Hmmm dat is wel raar. Had hij beter moeten plannen. Maar jij kon ook wel dat boek lezen, dan had je nu geen 1 gehad. Alsnog zou je het met je mentor of afdelingsleider kunnen bespreken, nu zijn jullie in feite de dupe van zijn slechte planning.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 17:16
degenenaastje
degenenaastje is offline
uhmm. nou als je het tegen een andere leraar zou zeggen zou hij zeggen dat het aan een je eigen fout is dat je die ene hebt gehaald maar 2 een leraar mag dat niet doen een 1 geven omdat je eerder aan de beurt ik vind dat hij of de hele klas een cijfer moet geven of niet niet de een een 10 en de andere een 1 en de andere lekker chil niks hoeven te lezen dat is gedeelte wel oneerlijk maar ej als je doordat cijfer zou blijven zitten zal ik naar de directeur stappen!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 17:32
MiBe
MiBe is offline
Aan de ene kant zit jij natuurlijk fout door het boek niet te lezen. Aan de andere kant moet hij natuurlijk wel zijn belofte nakomen als hij tegen je zegt dat je het over mag doen. Dat dit in je eigen tijd is begrijpelijk, maar hij moet je wel de kans geven.
Oud 16-06-2010, 08:02
Verwijderd
Het is wel apart.
Maar maak gewoon een nieuw goed verslag en zorg dat je je cijfer ophaalt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten