Voor Engels had ik een boekbespreking. Ik had het boek niet gelezen, dus het ging heel slecht en mijn leraar heeft me een 1 gegeven, en hij zei dat ik een 5 kon krijgen als ik het nog een keer voldoende deed. Ik kon er mee leven, want voor Engels stond ik goed. Iedereen moest achter elkaar de bespreking doen, ongeveer 3 per les. Het ging op alfabetische volgorde van boven naar beneden. Mijn achternaam begint met een B dus ik was één van de eersten.
Nu, een paar weken voor het eind van het schooljaar, zegt de leraar dat hij denkt dat hij het niet klaar gaat krijgen i.v.m. tijd, en dat degenen die niet aan de beurt komen zelf mogen kiezen of ze het in hun eigen tijd inhalen of niet. Dit vind ik oneerlijk. Als mijn achternaam met een Z ofzo zou beginnen had ik die 1 niet gehad. Toen ik dit tegen mijn leraar zei, werd hij boos en liet hij de 1 staan. Hij noemt dit een situatie van pech of geluk.
In feite heb ik een 1 gekregen voor mijn achternaam. Mag dit zomaar? Stel je voor dat ik door dit cijfer bleef zitten...
|