Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Anders dan: Ik vind het niet netjes om het leven te beïndigen van een ongeboren kind. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dat het bij een verkrachting zeker moet kunnen. Dan is het echt geen moord, de moeder koos er immers niet voor om zwanger te raken.
Als de moeder het zelf wilde dan niet (tenzij het een zware aandoening betreft die veel zorg vereist die de moeder niet aan kan, in dat opzicht vind ik iets als embryoselectie geen slecht idee). En als het een 'ongelukje' was? Tja. Had ze wel even beter mogen opletten, dus liever niet. Maar nee ik vind abortus geen moord. Maar ik ken wel iemand die er flink spijt van heeft gekregen. Je vraagt je toch af wat het geworden zou zijn. Dus het hangt er vanaf hoe het ervan kwam en wat de moeder wil natuurlijk. In elk geval moet het in bepaalde gevallen mogelijk zijn. |
![]() |
||
Citaat:
God laat het overlijden van mensen toe, hij neemt het leven niet. Dat mensen dood gaan is een natuurlijk verschijnsel waarbij geen onderscheid wordt gemaakt of mensen nou dood gaan als ze oud zijn of dood gaan als ze jong zijn. bij abortus neemt de ene mens het leven weg van het andere mens. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Aha, dus als een moeder een vreselijk gehandicapt kind zou krijgen ook niet.
Ik ben in zo'n geval namelijk voor omdat zo'n kind veel zorg nodig heeft en niet bepaald een onbezorgde toekomst tegemoet gaat. Bij een abortus zou je op die manier veel ellende kunnen besparen. |
![]() |
|
Naja kijk sommige dingen heb ik ook geschreven omdat dat gewoon mijn mening is.
Anderen zullen het mischien niet met sommige dingen eens zijn maar aangezien de vraag van de topicstarter was of jij "voor of tegen was", is het de bedoeling om je mening te geven. En ik geef er graag wat argumenten bij. In principe ben ik ertegen maar als het een uitzonderlijk geval is(zoals een ernstig ziek kind of een kind door verkrachting) dan ben ik het eens met abortus. Ik vind dat als het een beetje je eigen schuld is en je het makkelijk had kunnen voorkomen(dus als je sex had met eigen wil) dat je ook de gevolgen ervan moet dragen. Gr Yasmin |
![]() |
|
Gehandicapte kinderen weten niet beter en zijn toch gelukkig zoals ze zijn. Misschien zijn wij allemaal wel erg gehandicapt en lopen er mensen rond die meer (lichaams)functies hebben?
Ouders vind ik gewoon lui, je hoort je kind lief te hebben wat zijn/haar staat ook moge zijn. Het geeft ook een slecht signaal af naar ouders die wel gewoon hun gehandicapte kind houden. Alsof zo iemand minderwaardig is ofzo. Je hebt gelijk als je zegt dat ik er niks van af weet. Wat ik hier heb gezegd is hoe ik er tegen aan kijk zoals het nu is. Ik heb er eerlijk gezegd ook nog niet serieus over nagedacht over hoe het zou zijn als ik een zwaar gehandicapt kind heb. Dat is omdat ik ook 'nog' maar 16 ben. Maar dit is hoe ik er nu tegenaan kijk. Als je zeker weet dat zo'n kind heel veel pijn gaat lijden geef je het maar veel pijnstillers. Als het kind dan overlijdt aan de pijnstillers heb ik daar meer vrede mee dan aborteren zonder ook maar eens echt de situatie te hebben bekeken en afgaand op hoe het zou kunnen zijn na de geboorte. Maar dit is volgens mij niet helemaal de bedoeling van dit topic, Dus als er iemand een discussie wil, dan moet diegene even een nieuw topic maken lijkt me. Ik zal daar wel reageren maar hier niet meer want het ging er in de eerste plaats om of je voor of tegen was zonder een hele discussie. Maar als de TS argumenten zoekt van beide partijen denk ik dat ze wel genoeg heeft. Oh en ik ga vanaf morgen op excursie ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
als ik dit zo zie gaan we het toch nooit eens worden, aangezien 1 van de tegenargumenten met geloof te maken heeft, en dat is nou eenmaal persoonlijk
en het 'niet netjes' vinden is ook nogal persoonlijk, zelf vind ik dat een foetus nog niet echt leeft(het is alleen nog maar een klopmje delende stamcellen, kan nog niet op zichzelf bestaan en heeft nog geen volledig gevormde hersenen, dus ook geen bewustzijn zolang het dus nog in het lichaam van de moeder zit en nog niet op zichzelf kan leven zie ik het dus als onderdeel van de moeder, en mag de moeder dus ook bepalen wat er mee gebeurt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben voor.
Stel je voor je bent verkracht en wordt ongewenst zwanger van een vreemde. Dan zou ik dat kind als vrouw zijnde toch niet willen hebben. Hetzelfde geldt voor als je nog te jong bent om een kind te krijgen. Als ik zie dat zwangere tienermoeders nu al geen geld hebben om rond te komen zal het kind daar later de dupe van worden. Ook als je al zeker weet dat je het kind later niet datgene kan bieden wat je het kind zou moeten bieden wijs ik een abortus niet af. Wat ook een reden zou kunnen zijn is als het kind gehandicapt blijkt te zijn en je dat al in een vroeg stadium te weten komt. Natuurlijk zal die beslissing altijd bij je vriendin blijven maar ik heb het daar toch al eens over gehad. Als zij er op dat moment voor kiest om het kind te houden, dan zal ik die keuze accepteren. Het kind en jij zelf als ouder hebt dan geen leven meer omdat alles in het teken komt te staan van het gehandicapte kind. Ik zal er dan ook voor kiezen om het kind niet op te voeden/ weg te gaan bij mijn vriendin hoe hard dat ook klinkt. Ik wil natuurlijk wel kunnen blijven leven. En als zij ervoor kiest het kind te houden zal ik alimentatie betalen en eventuele zorg betalen. Mensen die 10x abortus plegen (omdat ze pil/condoom vergeten) moeten ze gewoon permanent steriliseren, want die zijn het niet waard om een kind te baren.
Laatst gewijzigd op 17-05-2010 om 17:03. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Niemand zal het ooit eens worden over abortus. Hoelang wordt deze discussie al gevoerd??
Mensen die abortus plegen zullen er vast heel goede redenen voor hebben. Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn, zolang degene die de abortus pleegt er maar achter staat. En verder is het toch zonde van de tijd om hierover te discussieren? Het is nou eenmaal legaal, en ik denk niet dat het zal veranderen.
|
Voor, altijd voor. Als jij je kind niet wilt, kun je het wel laten adopteren, maar dan zal het nooit een "normaal leven" leiden. Ook willen sommige mensen hun kind in eerste instantie niet maar laten hem toch niet adopteren (moedergevoelens) en dan hebben ze hun kind niks te bieden. En het is je eigen lichaam blablabla. En ik vind het zo'n onzin dat mensen zeggen dat je dan iemand vermoord. Je gaat toch ook niet al je sperma opsparen. En het is niet alsof er te weinig babies geboren worden tegenwoordig.
Volgens mij zijn ook heel veel mensen tegen omdat ze het zelf nooit zouden doen, maar kom op, beetje lullig voor dat kind dat dan een paar jaar later bij de straat loopt te zwerven ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens ben ik voor abortus, maar alleen onder speciale omstandigheden. |
![]() |
||
Voor.
Liever een arts die in je wroet dan meisjes die zichzelf van de trap gooien met 'n kleermaker in hun ... ja. Of die uit het raam springen. Of kinderen die zonder liefde worden opgevoed. Of meisjes die verkracht worden en dan door hun zwangerschap hun scholing niet af kunnen maken. Per slot van rekening pleeg je niet zomaar abortus (en degene die het wel doen zouden geen kinderen mogen krijgen) - en zéker in de eerste periode stelt zo'n leven nog niet veel voor. Dan ben je nog niet 'bewust', en vind ik dat de verantwoordelijkheid van jouw 'leven' (lees: het hompje cellen dat zich aan een baarmoederwand heeft vastgekleefd) nog niet in jouw handen ligt, maar in die van de eigenaresse van de baarmoeder. Ik denk trouwens niet dat ik het zou kunnen, abortus. Citaat:
Wat ik wél heel slecht vind, is als kinderen pas heel laat geaborteerd worden, als het al 'kinderen' zijn, zegmaar. En als het meisje, bijvoorbeeld door haar ouders, tegen haar wil in gedwongen wordt om abortus te plegen. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Engels presentatie Vertalen!!!!!! Help! I need some help Zelihadogan | 1 | 15-11-2012 21:54 | |
Liefde & Relatie |
Vriendin Zwanger, wat te doen. LRS. | 68 | 06-04-2011 21:28 | |
De Kantine |
Stel een vraag topic deel2 tsip | 500 | 05-01-2005 11:51 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
europese grondwet Sasz | 9 | 26-04-2004 22:22 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 | |
Algemene schoolzaken |
onderwerp beschouwing!! sharky007 | 3 | 05-02-2004 21:52 |