Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2010, 22:55
gertjetop
gertjetop is offline
Ik weet niet zo heel goed wat ik moet doen...... zo'n anderhalf jaar terug ben ik gestopt met mijn laatste opleidinge ( ik had er daarvoor al 2 geprobeerd), maar nu zou ik wel eens een keer weten wat ik wil . Het lijkt me opzich leuk om iets in de toerisme te doen, maar echt zeker weet ik het ook niet meer na al mijn foute beslissingen. Het lijkt me leuk, omdat ik zelf nogal van reizen hou. Wat me ook leuk lijkt is backpacken of werken in het buitenland voor een tijdje. Nou had ik een opleiding gezien namelijk : verkoper reizen, en die werd gegeven bij het IPD, maar ik kan daar weinig ervaringen van vinden en degene die ik vind zijn vaak slechte ervaringen. Nu weet ik gewoon niet wat ik moet doen .
Een droom van mij is om over een aantal jaar naar het buitenland te emigreren of iig een aantal jaar te werken en wonen. Is dit mogelijk met alleen maar een mavo diploma of heb je dan perse een mbo diploma nodig of whatever, want dat is ook wel een rede om weer naar school te gaan en een diploma te gaan halen. Kortom : ben je in het buitenland veel afhanklijk van diploma's of heb je meer aan bijvoorbeeld werkervaring-en?

Ik hoop van julie wat informatie en tips te horen ?

Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2010, 10:32
Chariot
Chariot is offline
Ik denk dat het belangrijk is om na te gaan wat jij zelf precies wilt bereiken, maar een MBO-diploma is natuurlijk altijd handig. Werkervaring is vaak een pré, omdat je dan meer weet van het vak zelf. Maar het papiertje is daarom niet minder belangrijk. Er zullen zat mensen zijn die alleen werken en geen diploma hebben, maar in het buitenland staat het waarschijnlijk beter als je ook een MBO-diploma hebt. Al kennen zij het Nederlandse scholensysteem natuurlijk niet, maar het komt toch wat gemotiveerder over, vooral als zij het niveau willen vergelijken. Op dit punt van onduidelijkheid (m.b.t. geen diploma) zullen zij meer kijken naar werkervaring.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten