Ik weet niet zo heel goed wat ik moet doen...... zo'n anderhalf jaar terug ben ik gestopt met mijn laatste opleidinge ( ik had er daarvoor al 2 geprobeerd), maar nu zou ik wel eens een keer weten wat ik wil

. Het lijkt me opzich leuk om iets in de toerisme te doen, maar echt zeker weet ik het ook niet meer na al mijn foute beslissingen. Het lijkt me leuk, omdat ik zelf nogal van reizen hou. Wat me ook leuk lijkt is backpacken of werken in het buitenland voor een tijdje. Nou had ik een opleiding gezien namelijk : verkoper reizen, en die werd gegeven bij het IPD, maar ik kan daar weinig ervaringen van vinden en degene die ik vind zijn vaak slechte ervaringen. Nu weet ik gewoon niet wat ik moet doen

.
Een droom van mij is om over een aantal jaar naar het buitenland te emigreren of iig een aantal jaar te werken en wonen. Is dit mogelijk met alleen maar een mavo diploma of heb je dan perse een mbo diploma nodig of whatever, want dat is ook wel een rede om weer naar school te gaan en een diploma te gaan halen. Kortom : ben je in het buitenland
veel afhanklijk van diploma's of heb je meer aan bijvoorbeeld werkervaring-en?
Ik hoop van julie wat informatie en tips te horen

?
Groetjes!