Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2010, 08:23
Heksjuh
Heksjuh is offline
Hoi,
ik heb sinds een tijdje last van mijn onderbeen, met name van mijn scheenbeen maar ook een beetje in mijn kuit. Ik denk dat het zo'n week of vier geleden is begonnen. Eerst had ik af en toe last, bijvoorbeeld na hardlopen of een andere sport. Maar sinds vorige week heb ik ook pijn als ik een kort stukje moet lopen en trekt het vervolgens langzaam weg (het doet dus ook nog zeer als ik daarna ga zitten, het is niet meteen over na het lopen). Ik vind het nu toch wel erg hinderlijk worden. Ik moet elke dag zo'n tien/vijftien minuten lopen naar de bus en het doet soms zoveel pijn dat ik dat niet haal.
Het is begonnen in twee benen, nu is het in mijn rechterbeen duidelijk erger.
Ik merk ook dat ik na een stukje lopen, als het pijn begint te doen, mijn rechtervoet anders neerzet dan mijn linkervoet. Ik hoor mijn rechtervoet veel duidelijker op de grond neerkomen, vooral als ik een stukje naar beneden moet lopen.

Zijn er hier mensen die soortgelijke klachten hebben (gehad)? Of tips wat ik het beste kan doen? (Ik weet wel dat de beste tip waarschijnlijk de huisarts is, maar ik ben een beetje bang dat die me wegstuurd met 'kijk het maar aan' of iets dergelijks.)
Oud 23-06-2010, 12:38
Smit
Smit is offline
Komt me bekend voor. Ik heb een flinke tijd last gehad van de spieren achter mīn scheenbeen. Lopen deed erg veel pijn en sporten ging al helemaal niet.

Bij mij kwam het omdat ik na een erg lange vakantie weer erg fanatiek begon met voetballen en ik dus te veel inspanning leverde waardoor de spieren in mīn kuit vast kwamen te zitten, en dat trok door naar mīn schenen. Ik heb het voor elke training/wedstrijd los laten maken door de verzorger, dus mischien kan jij ook even langs een fysio oid?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 14:36
Martiņo
Martiņo is offline
Ja, sorry, maar toch de huisartstip. Je geeft zelf al aan dat de klachten in een relatief korte tijd zijn opgekomen en de pijn fors heviger is geworden, tot het punt dat ze je zelfs belemmeren bij korte stukjes lopen en dagelijkse activiteiten, en dat de klachten daarnaast niet gelijk overgaan als je je benen niet meer belast.
Dat zijn serieuze klachten, dus het lijkt me het beste om contact op te nemen met de huisarts of naar een fysiotherapeut te gaan voordat het nog erger wordt.

En verder zou ik proberen zo veel mogelijk zittend werk te doen, en te kijken of het met losmaakoefeneningen wat minder wordt. Dus even opwarmen voordat je je gaat inspannen (hoewel dit waarschijnlijk niet afdoende is als je al bij normale inspanning pijnklachten hebt), wellicht helpt massage of een voetbad? Je weet maar nooit.
Oud 26-06-2010, 15:59
Heksjuh
Heksjuh is offline
Bedankt voor jullie adviezen
Ik ben toch maar langs de huisarts geweest en ze denkt aan een ontsteking van het beenvlies (voor degene die houden van medische termen: periostitis). Daar is verder niet zoveel aan te doen, behalve proberen mijn benen niet te veel te belasten. Als het niet minder wordt zal ik de fysio eens proberen, maar ik wacht nu wel even af of het beter wordt als ik straks vakantie heb (en dus niet meer elke dag naar de bus hoef te lopen enzo).

Regels voor berichten