Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2010, 14:05
Young Predator
Young Predator is offline
Beste iedereen,

Ik ben momenteel aan het afstuderen samen met een collegastudent. Wij zijn onderzoek aan het doen naar de markt van Onzelfstandige kamerverhuur en de problemen die hier in plaatsvinden. Wij hebben wellicht een oplossing voor deze problemen en jullie kunnen ons hier mee helpen.

Als jullie 5 minuutjes van jullie tijd over hebben om deze enquete in te vullen:

http://www.thesistools.com/web/?id=155648

Verdere toelichting en uitleg vinden jullie in de enquete. Eventuele vragen of opmerkingen zijn welkom!
Oud 14-10-2010, 08:01
Verwijderd
De spelfouten in je vragenlijst zijn ontzettend storend: een keer of tien jou ipv jouw, woorden los die aan elkaar horen, een d/t-fout in de laatste vraag.

Verder had ik geen behoefte mijn naam in te vullen en waren er een hoop dingen ietwat amateuristisch, eerlijkgezegd:
- Ik wilde een paar keer toelichting ergens op, maar kon dat niet vinden (dacht eerst dat de rode sterretjes nog ergens op wezen, maar dat staat alleen voor verplicht invullen waarschijnlijk), zoals wat een echt 'contactmoment' is, is dat een mail van hen aan mij? Dat ik een keer naar kantoor ga?
- Het is handig dingen als opbouw kamerhuur of de veiligheidsnormen toe te voegen, zonder dat mensen zeker weten of ze het écht weten heb je een vertekend beeld van je populatie.
- De antwoordmogelijkheden waren niet goed. Zo kon ik niet kiezen nog nooit een klacht te hebben gehad, ik moest een hospiteersysteem als selectiesysteem toelichten terwijl dat prima in een meerkeuzeantwoord had gekund. Vraag 15 is helemaal raar, dat daar niet gekozen kan worden voor 'door de verhuurder, SSH'.
- Sommige vragen waren vrij zinloos: wie van de huurders vult er bij de laatste vraag in dat het allemaal niet hoeft?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 09:31
Adore
Adore is offline
Het 'jou' stoort inderdaad behoorlijk. Geloof niet dat het de gauwigheid is - als je een enquête opstelt doe je dat met zorgvuldigheid lijkt me. Daarnaast zijn er logische spellingsregels voor (en behoor je dat niet gewoon te weten op het HBO?).

- Vraag 4 kun je beter specificeren als je vraagt om een open antwoord. Zo kun je iemand een beetje sturen. Welke criteria hanteer je bij wat iemand niet bevalt? Als mij de veiligheid van de straat totaal niet bevalt, of de huisgenoten, dan is dat voor jullie een waardeloos antwoord.
- Vraag 5 kun je beter vragen of de huur wel opgebouwd is. Want bij particuliere kamerhuur gebeurt dat een stuk minder dan bij officiële instanties. Ik kan niet zeggen of ik tevreden ben omdat ik nooit een opbouw heb gehad.
- Vraag 18: het is dat ik bekend ben met het puntensysteem van VROM en de werking, maar je mag daar niet zomaar van uit gaan bij studenten. Heb je niet veel meer aan voor je eigen gegevens dat je vraagt of iemand er wel bekend mee is? Daarmee krijg je veel duidelijke feiten en cijfers dan een mening over het puntensysteem (die je dus niet hebt toegelicht).
- Waar baseer je je gegeven cijfers van vraag 19 op? Dat is per casuïstiek verschillend. Als een verhuurder de kamer slecht onderhoudt en de huurder besluit daardoor uit zichzelf minder huur te betalen, dan sta je als huurder dus al niet meer sterk. En die situatie komt váák voor.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 11:08
Young Predator
Bedankt voor jullie feedback,

Ik heb eea aangepast aan de hand van jullie reacties.

Citaat:
Waar baseer je je gegeven cijfers van vraag 19 op? Dat is per casuïstiek verschillend. Als een verhuurder de kamer slecht onderhoudt en de huurder besluit daardoor uit zichzelf minder huur te betalen, dan sta je als huurder dus al niet meer sterk. En die situatie komt váák voor.
De gegevens die wij gebruikt hebben komen van de huurcommissie, en van personen uit de vastgoedbranche (die hier ervaring mee hebben). Je stelt nu dat een huurder tijdens een geschil zijn eigen zaken gaat regelen, daar waar juist de huurcommissie zich bezig houdt met geschillen tussen huurder en verhuurder.

Bovendien stond er een aantal dagen geleden nog een artikel in de krant waaruit ik quote: 'De commissie roept huurders op eerder voor hun rechten op te komen'

Zijn jullie het met mij eens dat het jammer is dat huurders dit niet weten en er ook geen gebruik van maken?

Laatst gewijzigd op 14-10-2010 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 15:20
AzN
AzN is offline
Done! ^^
Oud 27-10-2010, 10:27
Young Predator
Upje.
Reageren

Regels voor berichten