Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2010, 15:27
Armoed
Armoed is offline
Ja, wat is dat eigenlijk? Het is al zo sinds ik hier lid ben (een hele tijd terug), maar ik begrijp nogsteeds niet waarom die topics per se 100% on topic moeten zijn en waarom je niet over een subonderwerp kunt praten zonder dat er een mod de topic binnen moet stormen à la "Nein, on-topic! Befehl ist Befehl".

Ik kan heel goed begrijpen dat wanneer een jongen/meisje van 13-14 jaar een oproep plaatst met discutabel woordgebruik in de openingspost bepaalde (troll-)reacties niet gewenst zijn, maar wat mij dus al meerdere keren opgevallen is, is dat wanneer een persoon in die topic reageert met iets wat niet 100% aan de vraag voldoet van de TS er gelijk on-topic geschreeuwd moet worden.

Zo kom ik voortdurend dingen tegen zoals dit:

TS: hallo ik ben een jongen 14 jaar zit op voetbal zoek een meisje om mee te praten en misschien meer
Member1: waar woon je ergens?
Member2: hoi ik wil wel msn'en maar heb je een foto van jezelf?

Mod: On-topic reageren graag. Off-topic reacties worden verwijderd. Sieg heil.

Deze trend is in bijna elke topic te vinden in CG en in geen enkel ander subforum (zoals bv. Liefde en Relatie of Lichaam en Gezondheid).

Verder plaats ik ook mijn vraagtekens bij de forumbazen van 16 jaar of jonger (voornamelijk in PUB), maar goed.
Oud 27-05-2010, 16:38
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Verder plaats ik ook mijn vraagtekens bij de forumbazen van 16 jaar of jonger (voornamelijk in PUB), maar goed.
Ik ga even niet in op de rest van je post, maar ik wil hier wel even zeggen dat FBs in ons team niet worden geselecteerd op hun leeftijd. Daarnaast is het nog altijd zo dat dit een scholieren forum is.
Oud 27-05-2010, 23:09
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik ga even niet in op de rest van je post, maar ik wil hier wel even zeggen dat FBs in ons team niet worden geselecteerd op hun leeftijd. Daarnaast is het nog altijd zo dat dit een scholieren forum is.
In tegendeel, was het niet juist zo dat jullie jonge(re) mensen forumbaas proberen te maken omdat het merendeel zo oud is?

Zeg dan dat er niks mis is met de kwaliteit van de jongere fb's, zoals bijvoorbeeld in het geval van Miekje.

Anyway, er wordt bijna overal moeilijk gedaan over semi-offtopic posts, dat is echt niet beperkt tot CG.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 00:15
AlopiA
AlopiA is offline
Ik weet niet over welke topics het hier gaat, maar grote kans dat er in een topic, zoals in het voorbeeld dat je gaf, posts verwijderd zijn. Dan plaatst een fb nog even een melding in zo'n topic om leden erop te attenderen dat er ontopic gereageerd moet worden, maar de offtopic reacties zijn dan al verwijderd.
Het is opzich handig van de fb om er dan even bij te zetten dat er posts verwijderd zijn, maar dat gebeurd misschien niet altijd.
Oud 28-05-2010, 07:11
Missy
Missy is offline
Citaat:
Zo kom ik voortdurend dingen tegen zoals dit:

TS: hallo ik ben een jongen 14 jaar zit op voetbal zoek een meisje om mee te praten en misschien meer
Member1: waar woon je ergens?
Member2: hoi ik wil wel msn'en maar heb je een foto van jezelf?

Mod: On-topic reageren graag. Off-topic reacties worden verwijderd. Sieg heil.
Dit gebeurd dus niet. Link?

Ja, het klopt dat we streng zijn op Contact Gezocht, maar mensen openen een topic om contact te krijgen met andere leden. Om dan over de groenteboer te beginnen heeft geen waarde voor het topic.

Vaak worden de offtopic posts dan verwijderd en ontopic geroepen. Voortaan zou ik/we er even bij kunnen zetten dat er posts verwijderd zijn.
Oud 29-05-2010, 19:55
*oma*
*oma* is offline
Misschien niet geheel relevant, maar wat is PUB?
Oud 30-05-2010, 00:56
Verwijderd
Citaat:
Deze post spreekt zichzelf tegen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 10:15
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Misschien niet geheel relevant, maar wat is PUB?
Ik denk dat Tieners & Pubers bedoeld wordt.

En dat er daar jonge forumbazen zitten is omdat het juist daar heel belangrijk is dat de forumbazen feeling hebben met de doelgroep.
Oud 31-05-2010, 18:51
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Daarnaast is het nog altijd zo dat dit een scholieren forum is.
Citaat:
En dat er daar jonge forumbazen zitten is omdat het juist daar heel belangrijk is dat de forumbazen feeling hebben met de doelgroep.
Offtopic: een school is ook voor scholieren, maar het zou wat zijn als je daarom de rol van leraar ook daar scholieren liet vervullen

en nee, FB's zijn geen leraren, maar voor een goede naleving van de forumregels is het handig als een FB een zekere afstand tot de discussies kan nemen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 19:06
Kitten
Kitten is offline
Ik denk dat ik even duidelijk moet maken dat er voor mij een verschil is tussen FBs uitzoeken op hun leeftijd of op kwaliteiten die leeftijdsgebonden kunnen zijn. Voor Pubers-forum is het logisch dat je FBs wil met een binding met die groep. Dat kan ook betekenen dat er oudere FBs worden ingezet, maar dat is hier niet gebeurd.
Oud 31-05-2010, 19:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik denk dat ik even duidelijk moet maken dat er voor mij een verschil is tussen FBs uitzoeken op hun leeftijd of op kwaliteiten die leeftijdsgebonden kunnen zijn. Voor Pubers-forum is het logisch dat je FBs wil met een binding met die groep. Dat kan ook betekenen dat er oudere FBs worden ingezet, maar dat is hier niet gebeurd.
Citaat:
In tegendeel, was het niet juist zo dat jullie jonge(re) mensen forumbaas proberen te maken omdat het merendeel zo oud is?
Het zal best wel dat ze allebei goed zijn, jij bent degene die beweert dat er niet op die manier naar leeftijd gekeken wordt. Maar dat gebeurt dus wel d.m.v. positieve discriminatie: waar mogelijk maken jullie liever jongere leden forumbaas dan oudere.
Oud 31-05-2010, 20:21
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het zal best wel dat ze allebei goed zijn, jij bent degene die beweert dat er niet op die manier naar leeftijd gekeken wordt. Maar dat gebeurt dus wel d.m.v. positieve discriminatie: waar mogelijk maken jullie liever jongere leden forumbaas dan oudere.
Je mag het van mij bekijken zoals jij wil, ik sta achter wat ik heb gezegd. Ik denk dat ik het in ieder geval voldoende heb toegelicht en dat het toch wat off-topic wordt om er over door te gaan.

Ik ben vooral benieuwd of hier nog voorbeelden komen van "Nazi-achtig" gedrag.
Oud 01-06-2010, 14:02
Verwijderd
Als je even op M&M kijkt Kitten, dan zie je nog een goed voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 14:30
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Daar is niets mis mee. De enige die het aangegeven topic verstiert ben je zelf met reactie dat de topicstarter niet serieus genomen kan worden, terwijl het een doodnormale vraag is.
Oud 01-06-2010, 23:22
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kom op zeg... Waarom ben je zo gedreven om dat topic dicht te krijgen? En daarnaast is op M&M netjes een reactie gegeven waarom het topic niet dicht is gegaan, lijkt me niet echt nazi-achtig.
Oud 01-07-2010, 03:06
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Deze trend is in bijna elke topic te vinden in CG en in geen enkel ander subforum (zoals bv. Liefde en Relatie of Lichaam en Gezondheid).
Waarom wel zo fel in CG en niet in andere forums????? Dat is mijn vraag voornamelijk.
Oud 01-07-2010, 03:06
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Waarom wel zo fel in CG en niet in andere forums????? Dat is mijn vraag voornamelijk.
Oud 01-07-2010, 08:09
Missy
Missy is offline
Citaat:
Omdat in andere topics je een discussie voert, met elkaar praat. Dit kan ook zeker in de topics in CG, maar de topics hebben meestal dezelfde reden: contact zoeken. De reacties die jij daar vaak maakt zijn gewoon niet relevant en dus offtopic.
Oud 01-07-2010, 09:03
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ach, aangezien het toch een gekickt topic is over CG... is er eigenlijk een reden dat sommige msn vraag topics worden gesloten, sommige worden verwezen naar het grote msn topic, andere fb's weer hebben gezegd dat eigen topics prima mogen en sommige gewoon openblijven? Wat is nou eigenlijk de regel precies?
Oud 01-07-2010, 17:51
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ach, aangezien het toch een gekickt topic is over CG... is er eigenlijk een reden dat sommige msn vraag topics worden gesloten, sommige worden verwezen naar het grote msn topic, andere fb's weer hebben gezegd dat eigen topics prima mogen en sommige gewoon openblijven? Wat is nou eigenlijk de regel precies?
Oud 04-07-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Op seks gebeurt het ook, hoor, en daar vind ik het nog misplaatster. Ik denk dat het gebeurt omdat die fora vrij spamgevoelig zijn en alles wat niet helemaal precies ontopic is verwijderen en (dreigen met) bannen als je niet helemaal precies ontopic praat is natuurlijk wel een handige methode om te zorgen dat de boel niet een tweede onzin wordt. Dat je daarmee elk interessant gesprek doodslaat is een tweede.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 15:49
Verwijderd
ben het wel met je eens, het is inderdaad een beetje irritant,
maar mensen moeten wel bij het onderwerp blijven kijk maar bij ''het grote autisme topic'' dat is bedoeld voor mensen met autisme die problemen hebben en die gewoon met elkaar erover kunnen praten, het enige waar het nu over gaat is dat er te snel diagnoses worden gesteld, dat zeggen dan mensen die zelf geen autisme hebben en denken dat het wel meevalt maar dat is niet zo, maar goed dit hoort hier eigenlijk ook niet thuis maarja
ik ben het wel met je eens
een topic moet wel worden gebruikt waar het voor bedoeld is maar steeds dat ontopic/oftopic geschreeuw is reuze irritant
net als dat er meteen SLOTJE!! geschreeuwd word.

Laatst gewijzigd op 19-07-2010 om 17:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten