![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
dat rood wat je nu heb hoort niet denk ik, ik heb al meerdere keren een teek gehad, en ik heb dat echt nog nooit gehad. ik liep altijd veel in het bos gelopen met me ouders en broertjes en zusje. maar die hebben allemaal nog nooit een rode bult gehad. dus ik raad aan om naar de huisarts te gaan.
|
![]() |
|
![]() |
Hou de plek des onheils voorlopig in de gaten. Toen ik een keer een teek had, werd me verteld dat het soms weken (of maanden) kan duren voordat je iets merkt. Uiteraard is het risico klein omdat je er snel bij was; maar als je over 6 weken ineens rode kringen krijgt, moet je de teek niet vergeten
![]() Voor de volgende keer overigens: een teek niet met een gewone pincet verwijderen. Bij drogist, anwb, enz. kun je tekentangetjes kopen om de teek te verwijderen met een kleiner risico op het beschadigen van de teek. Heb zo al vele malen de kat ontteekt zonder enig probleem ![]() Daarna altijd de huid ontsmetten met alcohol of sterillon of zoiets. Ook nooit de teek "verdoven" met alcohol. Dit vergroot de kans op infecties. Helaas zijn er nog steeds ehbo-posten die deze methode gebruiken (!) |
![]() |
|
Wat een onzin dat als er een kring omheen zit dat het lyme is. Ik heb zelf ook een tekenbeet gehad, ik dacht dat het eerst een muggenbult was dus er zat een hele grote kring omheen. Toen ik naar de dokter ging heb ik voor zekerheid een antibiotica gekregen maar toen had ik echt niet de ziekte van lyme al.
|
![]() |
|
Zelfs als je nooit een kring of wat dan ook gezien hebt rond de plek van de tekenbeet kan je de ziekte van Lyme krijgen, ook jaren later nog. Lang niet altijd heb je daar heel veel ziekteverschijnselen van. Heel veel mensen maken ook geen antistoffen (een negatieve bloedtest zegt eigenlijk niet zoveel, een positieve wel) dus het is ook lastig aan tonen. Hoor wel eens dat mensen preventief al antibiotica krijgen.
|
![]() |
15% van de teke in belgie heeft Lyme. De ziekte wordt veroorzaakt door een micro organisme dat wordt doorgegeven tijdens het bloedzuigen. Dus maakt ni uit of da ge hem samenknijpt, als die Lyme had zal hij bij het bloedzuigen al hebben overgedragen. Wel is het aangewezen om heel het diertje met zijn pootjes te verwijderen want anders kan er een infectie optreden (geen Lyme). Als hij Lyme wel had dan onstaan er kringen en een bleke plek int midden (1ste stadium) en op andere plaatsen op de huid. Das tusse de 3 dage en 3 weke. Vervolgens krijgt ge een soort van griep, vermoeidheid. Ik zou zeggen goed ontsmetten en verwijderen om infectie te voorkomen en elke dag is de beet controleren.
Owja die diertjes gaan niet op je rug zitten maar gaan liever op warme plekken zitten zoals de lies, oksel, knie holte etc.. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je er niets vanaf weet, zeg dan niets in plaats van een hoop onzin te verspreiden ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik weet er wel iets van... Met dat onsmetten en verwijderen bedoel ik niet in die volgorde natuurlijk. Je verwijdert het en dan ontsmetten, logisch toch. Die diertjes kruipen meestal op warme plekken, het kan zijn dat je ze op andere plekken zitten maar ze zitten liever warm of droog. De lyme kringen kunnen overal op de huid onstaan en niet alleen op de beet zelf.
Met het gehele beest te verwijderen bedoel ik dat je de pootjes niet laat zitten. De pootjes opzelf zal eerder een infectie veroorzaken dan lyme overbrengen. En met het samenknijpen zit ik wel fout. Ik nam gewoon aan dat als een teek lyme had en lange tijd heeft bloedgezogen, het micro organisme al doorgegeven is. Dus als hij er een lange tijd heeft opgezeten en dan knijp je hem samen dat het dan nog weinig uitmaakt. Maar als het nog niet het micro organsime heeft doorgegeven, verhoog je natuurlijk de kans dat je besmet geraakt. Mijn verontschuldigingen als ik wat onduidelijk was maar je moet mensen niet afbreken.. Jij zal er wrs veel ervaring mee hebben aangezien je een dokter bent? En ook veel over weten. Ik heb het alleen in theorie geleerd maar zo fout ben ik toch denkik niet hoor! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Teken / ziekte van lyme? MaartenNL18 | 30 | 14-08-2016 12:56 | |
Lifestyle |
teken met de hand op rockfestivals leentje_d_s | 80 | 15-09-2003 19:30 | |
Seksualiteit |
Is zelfbevrediging een teken van tekortkoming? MissKiss1985 | 33 | 10-09-2003 12:45 | |
Muziek |
Teken ANTIWAR | 8 | 29-04-2003 20:49 | |
Software & Hardware |
[Windows] €-teken doet het niet Maradinus | 16 | 25-10-2002 18:05 | |
Psychologie |
Is bewust nadenken over of je ‘gek bent’, al een teken van geestelijke gezondheid? Juliah | 6 | 25-08-2002 07:56 |