Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
W.A.S.P. - L.O.V.E. Machine 80ies Heavy Metal is inderdaad één van de genre's die de grundge niet heeft overleeft. Ik denk dat Guns Of Roses hun November Rain De laatste der dinosauriërs was. JAMMER Bijna alle hedendaagse metal is rotzooi. Die metalcore herrie helemaal voorop. Laatst gewijzigd op 20-02-2010 om 18:26. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die zijn nog op het randje van doenbaar.
Zelfde voor bvb Disarmonia Mundi maar dan vrees ik ook gelijk klaar te zijn. Trivium, Lamb of God, Unearth, As I Lay Dying,... Ze doen mij allemaal weinig of niets en ook hele nieuwe stijl die er er sinds Nu-Metal bij komt zegt mij weinig. Ik weet nog dat ik in mijn Metal periode op lokale optredens, gekleed in strakke skinny met lederen jack, metalen medaillons en een strak, gescheurd T-shirt van Iron Maiden binnenkwam. En die hele meute was gekleed in wijde strandachtige shorts en kaptruien. Die bekeken mij gewoon alsof ik van een anderep laneet kwam. ![]() En toen was het exit metal voor mij. 't Is een fantasieloze scene voor boerenpummels en leeghoofden geworden. Ironisch genoeg exact net waar de oude scene zich tegen verzette... Ook nog een leuke clip: Zodiac Mindwarp - Prime Mover Laatst gewijzigd op 20-02-2010 om 19:05. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Meshuggah is zo'n voorbeeld van een band waarvan ik niet kan begrijpen wat men er zo leuk aan vindt. Een loodzware muur van metaal die op je afkomt. De omschrijving klinkt boeiender dan het geluid op zich.
![]() Het verdriet van Death en Black is evenwel een heel ander soort verhaal dan dat van de boerenpummels van de Metalcore. Hier spreken we veelal juist van een soort van Metalnerds en fanatieke freaks die zo geobsedeerd zijn met het alsmaar sneller en harder maken van de muziek, dat men totaal de andere aspecten van Heavy Metal uit het oog heeft verloren. In dat oogpunt denk ik dat het onstaan en groot worden van 'Gothic'metal (bij ontbreken van een betere term) en Doommetal hier uiteindelijk een tegenreactie op was. De evolutie van Trash naar death en de opkomst van de 2de golf van Black Metal in noorwegen, had gezorgd voor heel monotone metal. Een loodzware motor zonder franjes. Ik denk dat sommigen daarom wilden terugkeren naar deze sound: King Diamond - Dressed In White |
![]() |
|
Verwijderd
|
Toch wel, toen ik 14 jaar was was ik bvb gek op Krisiun.
Bij mijn weten hoort Krisiun bij de hardste soort van Deathmetal. Nuja, 6 jaar terug toch... En toch één punt waar ik ene Rev. gelijk moet geven: Dit is misschien leuk als je jong en vol van agressie zit, maar op zeker moment zit je toch met een zeker gevoel van leegte... En toen besloot ik meer naar dit soortm uziek te gaan luisteren: |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het was in het Death Metal milieu begin jaren 90 reeds duidelijk geworden, dat de mate waarin men de nummers complexer, sneller en/of technischer kon maken, eindig was. Het is wat die styl betreft, dus letterlijk tot in het oneindig in herhaling vallen.
De muziek 'extremer' laten klinken vind ik sowieso zelfs geen goed streefdoel. Zie ook de 2de golf van Black Metal. Ja, je maakt muziek die alleen de méést die hard fans graag horen, en wat dan? Wat mij persoonlijk betreft heb je de Hardrock van Black sabbath uit de vroege jaren 70, de Heavy Metal uit de jaren 80 en de opkomst van de Doommetal in de jaren 90. Al de rest wat metal betreft vind ik ridicull, met de hedendaagse metalcore beweging op kop. Een dode letter voor mij... |
![]() |
|
Ieder z'n ding.
Persoonlijk heb ik helemaal niks met Glam of de oude heavy metal. Ik ben zelf Juist van de Death en Black metal. Maar ook bij mij krijg je die metalcore rotzooi er niet in.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is 'extreme' metal, en ik denk dat dat feit opzich boekdelen spreekt over hoeveel mensen het gaan waarderen. Het is zelfs niet gemaakt om 'mooi' in meer mainstream termen gevonden te worden. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
russ parrish aka satchel is een van de beste gitaristen in the biz ( zat in de band met gilbert) en krik hammet kan niet eens zn solo's nailen kijk,ik zeg niet dat ik een guitar god ben ofzo maar als het je beroep is...mag je toch wel een beetje skills hebben als je niet weet wie paul is laat me je geheugen opfrissen teminste iemand die met zn instrument om kan gaan |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het was een niet serieus bedoelde post.
Enfin; er zijn nog best wat bands die jaren 80 een 'hardrock/metal/glam' sound hebben; of het allemaal muzikaal verantwoord is is een compleet andere discussie.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Ha! Spammend, groots, nieuw, vers IZSADC-topiq! Verwijderd | 501 | 24-04-2005 15:38 | |
Muziek |
Dump de playlist mmuddy | 83 | 17-06-2004 00:06 |