Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2010, 21:30
BdL11
BdL11 is offline
Hey, ik ben een jongen van 14 jaar (bijna 15, niet dat het zoveel uitmaakt)
Ik ken een meisje als sinds... effe denken... eerste jaar muziekschool... het 3e leerjaar.
Das dus ongeveer 6 a 7 jaar voor de Nederlandse vrienden.

En ik zit sinds het 1e middelbaar met haar in de klas. Goeie vrienden altijd geweest.
Ik heb ze altijd al leuk gevonden als een vriend maar de laatste tijd begin ik meer te voelen.
Ze begint er ook wat "rijper" uit te zien, je weet wel, bredere heupen, mooie lijnen, dikkere... ogen
Niet dat dat uitmaakt voor mij maar ik zie ze surplus dus ook graag, letterlijk.

Nu, ik heb nog nooit een lief gehad. Zij wel, maar ik weet geen details over wat zij allemaal al heeft gedaan (first base, second base, etc.)
Ik weet dus totaal niet hoe ik het moet "aanvragen".
had zelf gedacht aan naast haar te gaan zitten en dit sms'jes naar haar te sturen:

Iedere keer als ik jou zie
denk ik van:
"Vraag het haar gewoon!
Een nee heb je en een ja
kunde krijgen. En anders,
even goeie vrienden."
Maar toch, dat is is het enige
wat ik nooit heb gedurfd.
Maar ik kan me niet meer
houden. Het moet van men
hart:
Wil je men lief zijn?

*naam*
xxx

Zelf geschreven en ben er trots op
Ik ben namelijk niet zo mondiaal wat men gevoelens betreft, dit posten was dus al een hele opgave voor mij.

Wat denken jullie?
Doen? Met nog enige aanpassingen.

Laatst gewijzigd op 22-06-2010 om 21:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2010, 21:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Nou, ik zou haar niet meteen vragen als zijnde "men lief". Jij begint toch ook niet uit het niets een relatie met een meisje? (Stel dat een meisje jou andersom zou vragen). Je kan haar wel smsen om iets leuks met jou te gaan doen als zijnde date
Oud 22-06-2010, 21:54
BdL11
BdL11 is offline
Citaat:
Nou, ik zou haar niet meteen vragen als zijnde "men lief". Jij begint toch ook niet uit het niets een relatie met een meisje? (Stel dat een meisje jou andersom zou vragen). Je kan haar wel smsen om iets leuks met jou te gaan doen als zijnde date
Ok, maar ze kent me al 7 jaar.
En ik ben de laatste tijd ook wat attenter.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:49
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ze begint er ook wat "rijper" uit te zien, je weet wel, bredere heupen, mooie lijnen, dikkere... ogen
No offense verder, maar ik meost hier even om lachen. 'Ogen' is in een dergelijk grapje natuurlijk wat vreemd. Bij zo'n grapje moet je wel iets nemen dat ook daadwerkelijk dikker is geworden, net als datgene wat verzwegen wordt.

Verder wilde ik dit nog even tussendoor verbeteren:

Citaat:
Ik ben namelijk niet zo mondiaal wat men gevoelens betreft
Mondiaal betekent niet dat je goed bent met je mond, ofzo. Als iets mondiaal is, gaat het over de hele wereld, zegmaar.

Dan nu over tot de orde van de dag:

Ik vind het briefje een beetje clichématig, en sowieso scoor je er niet echt punten mee als je naast haar zit en dan een sms stuurt. Neem jezelf gewoon voor het te zeggen, en dan heb je misschien zoiets van "dat gaat me nóóit lukken", maar je moet gewoon even slikken en het zeggen. Alhoewel de manier waarop niet zoveel uit zou moeten maken als de groeiende gevoelens wederzijds zijn. Of die gevoelens bij haar ook groeiende zijn is de vraag natuurlijk, jouw ogen zijn immers neit dikker geworden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:51
Scoot
Scoot is offline
Aight, dubbelpost. -_-'
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:59
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dat smsje is op een bepaalde manier wel heel romantisch en ik kan me voorstellen dat in het echt vragen of ze je lief wil zijn misschien niet zo, eh, poetisch is. Maar! Met een smsje uit het niets vragen of ze je lief wil zijn is misschien niet de meest effectieve manier om haar voor je te winnen. De kans dat ze meteen zegt, ja, ja! Duizenmaal ja! is niet zo heel groot. Ze moet in elk geval weten dat je meer romantisch met haar wil zijn. Kan je niet wat subtieler beginnen, zoals iets dichter bij haar zitten, haar hand aanraken/vasthouden als het goed getimed is, met haar uitgaan enzo? Ik denk dat je dan meer kans op succes hebt zodat ze niet opeens schrikt van 'Oh nee ik ken hem al zo lang en wil opeens mijn lief zijn, ik weet niet of ik daar al aan toe ben, ik weet niet wat ik voor je voel!' maar meer de tijd heeft om wat ze voor je zou kunnen voelen op te laten bloeien Succes!
Oud 23-06-2010, 06:51
BdL11
BdL11 is offline
Thx voor de tips mensen
Laat ze maar binnen stromen,
ik leer bij.

PS: Met mondiaal bedoel ik dat niet heel de wereld het moet weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten