Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2010, 15:02
2009Rosalind
2009Rosalind is offline
Ik zit er over na te denken om WO Aarde&Economie te gaan studeren. Het lijkt mij heel interessant maar je krijgt wel weer bèta vakken. Ik heb E&M en heb al m'n bèta vakken laten vallen. Zijn de vakken dan nog makkelijk te volgen of niet? Heeft iem. hier miss ervaring mee?

2009Rosalind
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2010, 16:52
Verwijderd
hey,

mijn ervaring met de beta vakken zijn dat ze te doen zijn als je er maar hard voor werkt en wiskunde niet te moeilijk voor jou is. Ik doe zelf nu n&t en ik had in de eerste en de tweede veel moeite met wiskunde en alle beta vakken, maar na hard gewerkt te hebben heb ik het toch gered. Volgens mij moet het te doen zijn, zolang je je maar inzet!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 17:12
Em.
Em. is offline
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb het gevoel dat 'bèta' ook voor een groot deel inzicht is. Mijn opa loopt altijd supertrots te verkondigen dat alles wat je leert z'n nut heeft want (hier volgt een heel verhaal over iets wat hij meegemaakt heeft en hoe hij zo fantastisch iets opgelost heeft) - maar ik heb het idee dat het hij dat niet zozeer door zijn 'kennis' kon doen, maar vooral doordat hij probleemoplossend heeft leren denken. Of hoe zeg je dat. En dat je bij de overstap naar zo'n studie niet vooral leunt op basiskennis, op wat je in je hoofd hebt moeten stampen, maar dat je gewoon helemaal nieuwe dingen leert waar je niet per se die kennis voor hebt. Maar dat is een heeeeeel vage gok, hoor.

Maar als je die opleiding kan doen met de vakken die jij heb gevolgd - en dus niet specifiek die bètavakken nodig hebt, dan neem ik aan dat het (in ieder geval theoretisch) wel gewoon kan. Anders waren dat wel toelatingseisen geweest, toch? (Of denk ik nu weer te makkelijk? )

Hoe gingen je bètavakken trouwens voor je ze liet vallen? Als je toen met moeite voldoendes haalde is het een heel ander verhaal dan dat het je allemaal makkelijk af ging. En verder zal het vast wel makkelijk zijn als je wel nog bètavakken had gehad, maar niet doorslaggevend.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 17:12
2009Rosalind
2009Rosalind is offline
Ik heb wiskunde B, dus dat moet wel lukken...
Heb niet zo heel veel zin in bèta vakken maar hoop dat het lukt
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 17:14
2009Rosalind
2009Rosalind is offline
Ik vond bèta vakken niet zo heel interessant en mn cijfers waren rond de 6, soms 7.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten