Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2010, 14:58
degenenaastje
degenenaastje is offline
hallo allemaal,

ik slik al sinds een tijdje de yasmin pil met netjes een stopweek tussen 2 strips.

alleen ga ik binnenkort op vakantie, en valt mijn stopweek in die 14 dagen, ik zou m dus graag door willen slikken, ik weet alleen niet hoe dat in zn werk gaat? moet ik dan meteen aan de 2e strip beginnen en helemaal afmaken? is het btw wel veilig? of zitten er risicos aan vast?

heeft iemand hier ervaring mee?

ps. ik heb helaas geen tijd om dat hele pil-topic door te lezen dus vandaarf dit nieuwe topic

groetjessss
Oud 27-06-2010, 15:30
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Dit staat sowieso in de bijsluiter van je pil. Lees die even goed door.

Zover als ik weet is doorslikken veilig en doen heel veel vrouwen dat. Je neemt geen pauze tussen de 1e en 2e strip, maar slikt gewoon door. Na de tweede strip hou je een stopweek en daarna ga je door met een nieuwe. Het afmaken van de 2e strip is niet persé noodzakelijk. Je kunt doorslikken tot het voor jou prettig is. De strip afmaken is ook geen probleem.

Als de bijsluiter verder niet duidelijk is, is de apotheek erg behulpzaam in het beantwoorden van dit soort vragen.
Oud 27-06-2010, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Dit staat sowieso in de bijsluiter van je pil. Lees die even goed door.

Zover als ik weet is doorslikken veilig en doen heel veel vrouwen dat. Je neemt geen pauze tussen de 1e en 2e strip, maar slikt gewoon door. Na de tweede strip hou je een stopweek en daarna ga je door met een nieuwe. Het afmaken van de 2e strip is niet persé noodzakelijk. Je kunt doorslikken tot het voor jou prettig is. De strip afmaken is ook geen probleem.

Als de bijsluiter verder niet duidelijk is, is de apotheek erg behulpzaam in het beantwoorden van dit soort vragen.
dit ja.

dat je geen zin hebt om het hele pil-topic te lezen, begrijp ik. wat ik niet snap is waarom je je vraag daar niet stelt.
Oud 27-06-2010, 16:52
ZitriN
ZitriN is offline
Ik slik yasmin en doorslikken is inderdaad veilig. Zelf slik ik hem doorgaans 2 keer achter elkaar door en ook dit is veilig. Je begint gewoon met de nieuwe strip.
Oud 28-06-2010, 17:55
Pluis
Pluis is offline
Siemdecyper heeft je vraag uitstekend beantwoord, en het hele idee van het piltopic is juist dat je er je vraag mag stellen zónder eerst het hele topic te lezen. Deze gaat dus dicht, en bij verdere vragen ben je meer dan welkom om je vraag in het piltopic te stellen.

Regels voor berichten