Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Illegelen die meer dan 5jaar hier wonen legalisereb, zeker met kinderen.
PRO 4 23.53%
CONTRA 13 76.47%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2010, 15:07
Debatter
Debatter is offline
Heyy , Ik moet op school een debat voeren. Dit is de stelling :

Illegalen die meer dan 5 jaar hier wonen , moeten gelegaliseerd worden, zeker als ze kinderen hebben.

Wat is jullie mening ? Ben je PRO OF CONTRA ? geef goede argumenten !

Dankje !!

(Poll moet zijn : ILLEGALEN die meer dan 5 jaar hier wonen legaliseren,zeker met kinderen, srr snel getypt)

Laatst gewijzigd op 24-05-2010 om 15:13. Reden: Poll aanpassing
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2010, 15:26
Verwijderd
Ik dacht dat ik gereageerd had, maar goed hier alsnog een reactie.
Ik ben tegen omdat illegaal nu eenmaal illegaal is. En kinderen vind ik geen excuus, de verblijfsduur ook niet.
Als je het land in komt kan je ook meteen zorgen dat je legaal bent en niet je paspoort door de plee spoelen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 15:27
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Een illegaal blijft illegaal.
En hoe kun je controleren dat ze er al 5 jaar wonen?
Dat zal zo'n illegaal zelf zeggen??

Contra:

Je kunt het onmogelijk controleren.
Anders gaan zulke mensen verstoppertje spelen voor 5 jaar.
Hard zijn want anders geef je een slecht signaal naar anderen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 20:25
Geriananas
Geriananas is offline
Contra.

Een illegaal die echt een goede reden heeft om in Nederland te wonen wordt toch wel gelegaliseerd (uiteindelijk). De rest is niet voor niets illegaal.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 18:54
Verwijderd
Ik ben tegen. Ik vind het gegeven dat je illegaal kunt zijn heel raar. Waarom zouden sommigen hier wel mogen wonen en anderen niet? De aarde is toch van iedereen? Iedereen is toch gelijk?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 19:31
Gus
Gus is offline
Niemand is voor z'n lol illegaal denk ik. Als iemand na vijf jaar nog in Nederland woont, wordt het tijd dat zoiemand belastinggeld gaat betalen. Dus legaliseren.
Oud 18-07-2010, 12:30
Verwijderd
legaliseren,
ik vind dit zo facking discriminerend he wat die regering doet,
mensen uit oorlogsgebieden en ontwikkelingslanden moeten perse eerst allerlei formulieren invullen voordat ze hier mogen wonen, maar als er dan van die rijke amerikanen zijn ofzo doen ze niet moeilijk.
okee die amerikanen hebben dan mss wel meer geld maar geld is toch niet alles?
die amerikanen hebben vaak geen problemen waar ze vandaan komen en al die mensen uit afrika enzo wel maar die mogen hier zeker niet wonen?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2010, 19:14
arPos
arPos is offline
legalisereb?

Nee, natuurlijk niet, wat wel moet is de proceduretijd inkorten en in geval van langer dan 3 maanden wachten automatisch nee verkopen, Nederland is geen oneindige afvalwatertank ofzo.
Oud 19-07-2010, 08:53
Madelonneke13
Madelonneke13 is offline
ik vind dat iedereen het recht heeft om te wonen waar je wil wonen
maar waarom zouden die mensen geen belasting hoeven betalen
ze kopen toch ook eten enzo dat moet iemand die wel legaal is wel allemaal betalen ik vind het dus allemaal grote onzin ik vind dat iedereen in nederland mag wonen maar wel moet betalen aan de regering en eigenlijk is belasting betalen ook grote onzin want de mensen die wel werken moeten betalen voor de mensen die niet werken en alleen maar op hun uitkeringen zitten te wachten
??
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 20:31
arPos
arPos is offline
Je vind serieus dat alle 6+ miljard mensen op aarde in Nederland zouden moeten kunnen wonen als ze dat zouden willen.

leuk dat idealistisch getetter hier maar praktisch lijkt het me lariekoek

als ik gvd in Canada of Australië wil wonen moet ik ook eerst aantonen een toevoeging te zijn op de maatschappij, daar kom ik ook niet binnen met schulden en geen rooie rotcent op zak... waarom zou dat hier wel moeten?
Oud 01-08-2010, 22:39
agusta
agusta is offline
hangt ervan af of het juridisch legaal is, anders, ja .. dan hoor je mij mee doen in het nederlandse systeem, en dan hoor je gewoon nederlands te praten. Wat mij betreft is dat echt een EIS. Als je hier in nederland bent en je gaat hier wonen, dan praat je gewoon net zoals elke andere inwoner, nederlands.

anders ben ik het er niet mee eens en dat ik het vind dat deze mensen gebruik maken van ons systeem.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 16:28
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
legaliseren,
ik vind dit zo facking discriminerend he wat die regering doet,
mensen uit oorlogsgebieden en ontwikkelingslanden moeten perse eerst allerlei formulieren invullen voordat ze hier mogen wonen, maar als er dan van die rijke amerikanen zijn ofzo doen ze niet moeilijk.
okee die amerikanen hebben dan mss wel meer geld maar geld is toch niet alles?
die amerikanen hebben vaak geen problemen waar ze vandaan komen en al die mensen uit afrika enzo wel maar die mogen hier zeker niet wonen?
Deze mensen nemen rustig de tijd om een visum, of voor langere tijd een verblijfsvergunning te krijgen. Als ze voor langere tijd hierheen komen moeten ze vaak een economische band aan kunnen tonen.
Oud 04-08-2010, 23:54
Verwijderd
'Illegaal vuurwerk dat ik meer dan 5 jaar in bezit moet gelegaliseerd worden, zeker als er strijkers bijzitten.'

Wat denk je nou zelf? CONTRA NATUURLIJK.

Die mensen moeten in eigen land een toekomst gaan opbouwen en niet allemaal hier naar Nederland toe komen om de problemen alleen maar te komen verzwaren.

(stelling is vaag. Wat versta je onder 'wonen' en wat versta je onder 'kinderen hebben')
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 09:39
Henck
Henck is offline
Con. Langzaam handelen van het rijk is geen vrijbrief tot een generale pardon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten