Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2010, 08:53
J-roenn
J-roenn is offline
Hey,

Ik heb sinds afgelopen maandag last van het voelen kloppen van mijn eigen hart, nu heb ik dit wel eens vaker gehad tijdens het sporten of tijdens andere inspanning, maar nu is het op de vreemdste momenten ( als ik in slaap probeer te komen, als ik rustig op m'n werk achter de pc zit enz... ). ik heb al gelezen dat dit kan komen door stress of kwaadheid, daar heb ik totaal geen last van.
ook drink ik niet overmatig caffeine ( zo'n 4 kopjes koffie op een dag max. ), ik drink doordeweeks geen alcohol maar haal dit tijdens het weekend wel goed in ( denk dat ik op een vrijdag/zaterdag als ik uitga rond de 10 drankjes drink ). ook rook ik doordeweeks rond de 5 sigaretten per dag,wat kan oplopen in het weekend tot een pakje per dag .
ook rook ik af en toe een jointje.

het vreemde is dus dat al mijn slechte gewoontes vanaf zaterdag niet meer hebben plaatsgevonden, op het roken na, en ik maandag ineens last kreeg hiervan.

is het normaal dat iemand van mijn leeftijd al hartkloppingen heeft, en zal ik hiermee gelijk naar de dokter gaan of is dit iets wat ook vanzelf ineens weer over kan zijn ?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 14:52
Pluis
Pluis is offline
Iedereen voelt z'n hart wel eens kloppen, en het vervelende is dat als je je er zorgen over gaat maken, dat je het dan júist nog meer voelt kloppen. heb je ook het idee dat je hart sneller klopt op zo'n moment?
Hartkloppingen op zich kunnen geen kwaad, zeker op jonge leeftijd.
Je moet wel opletten als je naast de hartkloppingen ook nog eens gaat afvallen en je gejaagd gaat voelen, want dan zou het nog wel eens kunnen dat je schildklier te snel werkt en dan is het wel tijd voor een bezoekje aan de dokter.
Oud 24-06-2010, 15:34
naamvergeten!
naamvergeten! is offline
Citaat:
Hartkloppingen op zich kunnen geen kwaad.
Echt waar joh
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 16:37
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Iedereen voelt z'n hart wel eens kloppen, en het vervelende is dat als je je er zorgen over gaat maken, dat je het dan júist nog meer voelt kloppen. heb je ook het idee dat je hart sneller klopt op zo'n moment?
Hartkloppingen op zich kunnen geen kwaad, zeker op jonge leeftijd.
Je moet wel opletten als je naast de hartkloppingen ook nog eens gaat afvallen en je gejaagd gaat voelen, want dan zou het nog wel eens kunnen dat je schildklier te snel werkt en dan is het wel tijd voor een bezoekje aan de dokter.
ok, thnx, maak me dan vast om niks zorgen, maar beetje afvallen is voor mij opzich ook niet verkeerd...

@naamvergeten! : haha
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 22:49
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Misschien ben je verliefd..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 08:25
miguel301
miguel301 is offline
Doe het misschien wat rustiger aan. Hartkloppingen kunnen voorkomen gewoon na een inspanningen of door de hele dag. In jouw geval lijkt het mij nog niet nodig om de dokter te bellen, tenzij je last hebt van langdurige hartkloppingen, flauwvallen en pijn in de dorst of als je een verhoogde schildklierproductie hebt of lijdt aan hyperthyroïdie.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten