Ik heb een tijd terug mijn ECI lidmaatschap opgezegd. Ik kreeg daarna netjes een brief dat mijn lidmaatschap was opgezegd. Dus ik dacht dat het klaar was. Ik kreeg daarna nog steeds post van de ECI, waaronder een vrije keuze bon van 25 euro. Ik kreeg per post zomaar die bon en zij wilden 25 euro van mij. Omdat ik dacht dat ik lid af was heb ik dit eigenlijk gewoon genegeerd en weggelegd. Vervolgens kreeg ik per mail (en niet per brief) een digitale brief dat ik deze vrije keuze bon nog moest betalen. Ik heb toen een mail naar de ECI gestuurd en kreeg als antwoord terug dat ik dit gewoon moest betalen, maar aangezien ik mijns inziens gewoon lid af was vond ik dit erg vreemd. Toen heb ik er een tijdje niets meer van gehoord en geheel uit het niets krijg ik ineens een brief in huis waarin staat dat ik de aanmaningen negeer (welke? Dit is brief 1) en dat ze anders als ik niet betaal gerechtelijke stappen ondernemen.
De ECI zegt dat ik nog 1 boek moet kopen omdat ik dat volgens hun kwartaalberekening hen nog verschuldigd ben. Maar ik vind dat ze dat hadden moeten zeggen voordat ik lid af werd, zodat ik nog niet lid af kon worden zonder nog iets te hebben gekocht. Lid af is voor mij lid af en dan moet je niet achteraf nog komen zeuren, dan moet je dat voor de lidafmelding doen. Dat vrouwtje aan de telefoon zei dat als ik nog iets kocht, ze me daarna gewoon als lid af in het systeem zetten o.i.d. dus kennelijk ben ik toch nog een soort van lid? Ik snap het niet helemaal. Dit kan toch gewoon niet? Kan ik hier iets mee, heb ik een poot om op te staan met mijn lidafmeldingsbrief en de mededeling dat ze eventuele 'schulden' voor mijn afmelding hadden moeten laten afhandelen?