Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn favo boeken? Dit verandert telkens, maar goed ![]() Rad des tijds serie van Robert Jordan. Waarom? Ze zijn ontzettend goed geschreven, kleurrijk, goede, op zichzelf staande personages, een echt plot (slik!) en nu in boek 6 is het nog steeds spannend ![]() ![]() All time favorites: In de ban van de ring, Tolkien; de stam van de holebeer, Jean M. Auel; de boeken van Heugenis, Smart en het Sterrenzwaard, Tad Williams; de Harry Potter serie, J.K. Rowling. Ok, ik stop daar want de lijst wordt langer en langer ![]() ![]() |
![]() |
|
ff denken...
Jane Eyre-Charlotte Brontë, omdat de stijl en de sfeer in dat boek me op de een of andere manier heel erg aanspreekt. De kristallen bloem-Ronny en Noud van den Eerenbeemt, omdat dat het origineelste, het meest fantasievolle, het meest grappige boek is wat ik ooit heb gelezen. De fantasie in dat boek gaat ongeveer net zo ver als die van Harry Potter, als het niet nog verder is. Nou ja het is niet echt uit te leggen. Het is gewoon een briljant boek.
|
Verwijderd
|
The Stand van Stephen King, ik vind zijn boeken zowiezo goed, maar dit boek vind ik wel zo geniaal...
En natuurlijk Lord of the Rings van Tolkien en de Deathgate-serie van Weis&Hickman. En de Discworld-boeken van Terry Pratchett. En de Harry Potter-boeken. En de Stam van de Holebeer. Hehe, hmmm... Hou het maar gewoon op The Stand ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Boeken van Virginia Andrews vond ik eerst onwijs goed. Maar nadat ik ze bijna allemaal heb gelezen, vond ik het toch wat minder. Op een gegeven moment heb je zoiets van het is altijd wel dezelfde verhaallijn.. arm meisje wordt rijk, wraak, gemene grootmoeder etc..
"Van de koele meren des doods" van Frederik van Eeden vind ik een onwijs mooi boek. Omdat het mooi is geschreven, de beschrijvingen enzo... het nadeel is dat het een moeilijk boek is, waardoor ik eigenlijk heel weinig van het boek snap... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
- nog steeds phileine zegt sorry
![]() -kinderen van moeder aarde(vooral dit deel maar vervolgen zijn ook ![]() er zijn nog veel meer heel goeie maar op dit moment staan deze bovenaan..
|
![]() |
* W. F. Hermans - De Donkere Kamer van Damokles
gewelding boek. helemaal perfect. * Marcel Möring - In Babylon erg mooi geschreven en erg spannend, alleen een erg slecht eind. *Maarten 't Hart - Een Vlucht Regenwulpen gewoon een mooi boek, romantisch geschreven. *J. J. Slauerhoff - De Zee: Een Lied eigenlijk is alles van Slauerhoff mooi, maar dat is wel de mooiste bloemlezing. En dat is dan nog maar een kleine greep uit de enorme lijst lievelings boeken.
|
![]() |
mijn favo boek(en) zijn niet zo bekend, maar ja, daar gaat het niet om... 1ste plaats: Een lange regentijd - Helen Kim
verder vind ik de boeken van Paul Beatty errug goed geschreven, vooral de Engelse uitgaven en Maya Angelou - Ik weet waarom gekooide vogels zingen
||
Citaat:
![]() Ik alles ongeveer van Stephen King, de serie de Poort des Doods van Wies&Hickman, de Stam van de Holebeer, Harry Potter, The Hobbit, ook al is het láng geleden dat ik die heb gelezen.. ik heb inderdaad ook wel eens een boek gelezen van de Schijfwereld (jah khou het op het Nederlands ![]() ![]()
|
Ik ook van jou - Giphart
I never promised you a rosegarden - *is ff naam kwijt* De Amulet was ook erg mooi De Client vond ik wel leuk, alleen beetje voorspelbaar einde
|
Lord of the Rings, helemaal geweldig, en harry potter is ook wel mooi geschreven enzo. beetje fantasievol, is wel gezellig.
mjah, die 'de stam van de holebeer' en 'het dal der beloften' enzo, (er zaten er nog 2 tussen, t zijn er in totaal 4 geloof ik) ik zie er echt nix in. k heb het eerste boek gelezen, t tweede ben ik ook in begonnen, maar ik krijg een beetje het idee dat je af en toe wel een paar bladzijden tegelijk om kan slaan. zie ik dat nou helemaal verkeerd?
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind harry potter ook goede boeken, nah, verder vind ik een heleboel boeken wel mooi/goed Stephen King vind ik heel goed en ik heb vandaag het boek van de film dangerous minds uitgelezen, was ook een heel mooi boek |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() de andere boeken van je lijst ken ik niet, maar aangezien we toch al één lievelingsboek gemeen hebben, zal ik dat ook eens checken. wat ik verder wel leuk vind om te lezen, maar niet te veel, is tom lanoye. vlaamse schrijver, maar schrijft echt heel vlot en grappig. "the hitch-hiker's guide to the galaxy" is ook wel leuk. wat vond ik nog mooi? "Nimf", herinner ik mij, maar ik weet niet meer van wie. "Het reservaat", van Ward Ruyslinck. ik ben ook een tijdje gek geweest van alle stephen king-boeken, maar dat is nu wel voorbij, hoewel ik erbij blijf dat "Misery" geniaal is. verder... damn ik heb in mijn leven zoveel boeken gelezen, en ik herinner er mij zo weinig. van jeugdschrijvers vind ik anne provoost goed, en ook "gevecht met de duivels" van donna jo napoli is prachtig (een van de weinige boeken waar ik echt heb bij moeten huilen). en bij de kinderschrijvers is roald dahl top of the bill. die man schrijft echt ongelooflijk. zijn boeken leen ik nu soms nog uit, omdat ze echt altijd leuk zijn om te lezen.
||
Citaat:
![]() Ik heb er veel van opgestoken ![]() Maar van Andrews.. Ik heb de Dawn-serie gelezen, maar daarna is elk boek heel voorspelbaar.. Heb jij dat gevoel niet?
||
Citaat:
Euh... mijn lievelingsboeken? Die zijn onderverdeeld in categorieën: het allermooist * ontdekking van de hemel (harry mullisch) * fantoompijn (arnon grunberg) * onderhuids (nicci french), ja ik lees alles in het nl. * Indische duinen (weet niet meer van wie) gewoon leuk om te lezen * harry potter, alemaal * Bridget Jones' Diary en het vervolg daarop * Roald Dahl, alles (zowel de kinderboeken als de boeken voor volwassenen) * De wetten en De vriendschap (allebei van Connie Palmen) kinderboeken * Roald Dahl, dus. Matilda is wel favoriet, geloof ik. * Carry Slee, de jeugdboeken van afgelopen jaren * Evert Hartman (echt allemaal goed, vooral "Oorlog zonder vrienden") etc.!
||
Citaat:
ik vind het juist supercool hoe de schrijfster in dat boek die hele wereld creeert van de prehistorie, op zo'n manier dat ie heel geloofwaardig en zelfs herkenbaar overkomt. ik heb het een tijdje geleden gelezen en ik vind het toch wel een van de mooiste boeken die ik heb gelezen... ![]() ik ben gister begonnen in het 2e deel en ik heb er veel zin in om ze de rest van de vakantie allemaal te lezen, het zijn inmiddels 5 delen. kuzz yf
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben absoluut niet pro-engelse boeken, maar wel als de Nederlandse vertaling slecht is... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vond het eerste boek het beste, though. Volgens mij heb ik de rest meer gelezen om te weten wat er gebeurde, maar niet omdat ze nou zo mooi waren... meer van hetzelfde. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Lezen: zzz of mmm Apomes | 139 | 29-06-2005 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Favo boek. D-But | 22 | 26-05-2004 15:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Wat is het beste boek dat je ooit gelezen hebt? CrazyIkke | 135 | 15-01-2004 22:25 | |
Verhalen & Gedichten |
jouw favo boek Donald Duck | 1 | 13-01-2004 12:07 | |
ARTistiek |
Favo Boek sebazz | 33 | 02-02-2002 15:59 |