Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2010, 10:39
djtdjt
djtdjt is offline
Vorige week hebben wij een Multiple-Choice tentamen moeten afleggen over "Intercultureel Management".
Nu kregen we vandaag te horen dat de examencommissie er achter is gekomen dat de goede antwoorden bij versie 1 van deze toets lichter gedrukt waren. Volgens de examencommissie kunnen de tentamenuitslagen van de studenten die versie 1 hadden ongeldig verklaard worden op grond van het gelijkheidsbeginsel. Dit betekent dat dit tentamen volgende week opnieuw gemaakt worden door de studenten die versie 1 hadden.

Nou vroeg ik me af of zo'n fout van de school ons als studenten zou mogen benadelen en gelijkeheidsbeginsel zou toch moeten inhouden dat iedereen het tentamen dan maar opnieuw moet doen of helemaal niemand? Ik heb er immers ook niet om gevraagd om versie 1 in mn handen gedrukt te krijgen.

Groeten T
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2010, 12:36
Verwijderd
Wel, ... als bij versie 1 de goede antwoorden lichter gedrukt en je ze bij wijze van spreken gewoon kon overschrijven is dat wel oneerlijk, maar ik vind niet dat ze hem jullie op nieuw kunnen laten maken want het is toch hun fout dat die dingen zou zijn afgedrukt en dan zouden ze jullie daar niet mee moeten benadelen. <- {my opinion}

Bo
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 13:10
djtdjt
djtdjt is offline
Dat is precies hoe ik erover denk, maar het ziet er naar uit dat hier niets tegen te doen is Hogescholen ook altijd.. denken dat ze alles zomaar kunnen maken
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 14:03
Em.
Em. is offline
Misschien is het hun fout dat die examens verkeerd zijn afgedrukt, en het is natuurlijk lullig dat je 'm nog eens moet maken, maar je kunt het eigenlijk niet maken om de één een (per ongeluk) makkelijkere toets te geven dan de ander. In mijn ogen is het oneerlijker om de één een toets te geven waar de antwoorden lichter afgedrukt staan (als je dat na 'n vraag of 5 door begint te krijgen, kun je er heel veel aan hebben, denk ik zo) en de ander niet, en dan te zeggen 'sorry jongens, kan gebeuren!'. Ik zou me dan zwaar benadeeld voelen als ik een niet-versie 1 had.

Je kunt natuurlijk iedereen de toets overnieuw laten maken, zodat íedereen even zeer benadeeld wordt door een fout van iemand anders, maar dat is alleen maar meer werk. Het is een fout van de school, níet van de leerlingen, dus om nóg meer leerlingen te benadelen (door hun die toets ook nog eens te laten maken) terwijl zij geen eens een foute versie hadden, vind ik niet nodig. Het is en blijft stom dat die fout is gemaakt, maar dat is nu eenmaal gebeurd en jij hebt niet om versie 1 gevraagd, maar dat heeft niemand. Het is gewoon gebeurd, en het enige wat je nog kan doen is die fout zoveel mogelijk herstellen (in dit geval door de mensen met versie 1 de toets opnieuw te laten maken) en ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 18:31
Verwijderd
Ik zou inderdaad alleen de versie-1 mensen de toets opnieuw laten maken (en excuses van de school eisen).
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 20:11
arPos
arPos is offline
Als compromis zou ik dezelfde toetsversie zonder drukverschillen weer opnieuw laten maken, heb je een paar antwoorden onthouden des te beter.
Oud 30-06-2010, 20:16
Em.
Em. is offline
Citaat:
Als compromis zou ik dezelfde toetsversie zonder drukverschillen weer opnieuw laten maken, heb je een paar antwoorden onthouden des te beter.

En voor de mensen die versie 1 niet hadden? Hoe zullen díe zich voelen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten