Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2010, 21:05
KingKong
KingKong is offline
Soms heb je van die dagen dat je nergens zin in hebt en maar een beetje voor je uit zit te staren. Heb daar normaal gesproken niet veel last van maar de laatste tijd wel wat meer!

Normaal ben ik veel bezig met muziek en dans en vind ik dit ook allebei heel leuk maar tijdens de depri dagen heb ik in allebei geen zin. Nou komen die 'depri dagen' steeds vaker.

Ik vraag me dus af waar ze door kunnen komen?

-Leeftijd? (ik ben bijna 16)
-Toe aan wat anders?
-Verliefdheid?
-Vermoeidheid? (Ik ga door de weeks steeds later naar bed, en dan heb ik het over tijden van 1 uur 's nachts naar bed, half 8 eruit om naar school te gaan) Zou dit een rol kunnen spelen?

Sociaal zit het allemaal wel in orde. Heb genoeg vrienden, komen genoeg vrienden langs. Ik zou wel heel graag een vriendin willen en ik ben ook heel erg verliefd.

Zitten technische foutjes in mijn pc waardoor sommige dingen langer duren of niet meer kunnen, zou ook een rol kunnen spelen omdat ik elke mijn pc gebruik voor het maken van muziek, kijken van dansfilmpjes, msn, forum.

Ik ga dus steeds later naar bed, ik ben dan ook erg moe op school, de reden waarom ik zo laat naar bed ga is omdat ik het soms niet door heb dat het al aardig laat is en vaak nog een beetje rond snuf op het internet, bezig ben met een nummer of trainen/dansen ben.

Ik heb vandaag ook last van zo'n dag, maar ik wordt nu wel nieuwsgierig waarom ik me zo voel.

Iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2010, 14:00
Macrador
Macrador is offline
Ik heb altijd gehoord dat het normaal is op deze leeftijd. Soms heb ik ook echte baaldagen voor geen enkele reden.
En genoeg slaap helpt ook
Oud 02-06-2010, 14:40
[Martijn]
[Martijn] is offline
Iedereen heeft wel eens zo'n dag. Maar wat vaker vroeg naar bed doet wonderen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 20:16
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Soms heb je van die dagen dat je nergens zin in hebt en maar een beetje voor je uit zit te staren. Heb daar normaal gesproken niet veel last van maar de laatste tijd wel wat meer!

Normaal ben ik veel bezig met muziek en dans en vind ik dit ook allebei heel leuk maar tijdens de depri dagen heb ik in allebei geen zin. Nou komen die 'depri dagen' steeds vaker.

Ik vraag me dus af waar ze door kunnen komen?

-Leeftijd? (ik ben bijna 16)
-Toe aan wat anders?
-Verliefdheid?
-Vermoeidheid? (Ik ga door de weeks steeds later naar bed, en dan heb ik het over tijden van 1 uur 's nachts naar bed, half 8 eruit om naar school te gaan) Zou dit een rol kunnen spelen?

Sociaal zit het allemaal wel in orde. Heb genoeg vrienden, komen genoeg vrienden langs. Ik zou wel heel graag een vriendin willen en ik ben ook heel erg verliefd.

Zitten technische foutjes in mijn pc waardoor sommige dingen langer duren of niet meer kunnen, zou ook een rol kunnen spelen omdat ik elke mijn pc gebruik voor het maken van muziek, kijken van dansfilmpjes, msn, forum.

Ik ga dus steeds later naar bed, ik ben dan ook erg moe op school, de reden waarom ik zo laat naar bed ga is omdat ik het soms niet door heb dat het al aardig laat is en vaak nog een beetje rond snuf op het internet, bezig ben met een nummer of trainen/dansen ben.

Ik heb vandaag ook last van zo'n dag, maar ik wordt nu wel nieuwsgierig waarom ik me zo voel.

Iemand een idee?
Ten eerste hoort het deels bij de puberteit.

Ten tweede, ik merk ook vaak dat als ik slaap tekort kom ik in een dip terecht kom. Ook als ik dagenlang ongezond eet trouwens. En helemaal als ik én slecht slaap én slecht eet.

Probeer wat vroeger te gaan slapen, en let een beetje op je eetpatroon. Als ik in een dipje zit neem ik vaak een vers wortel-sinaasappelsapje en dan voel ik me al snel weer iets beter (kan ook tussen m'n oren zitten natuurlijk, maar goed, ongezond is het zeker niet dus)
Oud 02-06-2010, 22:35
KingKong
KingKong is offline
Ok thanks. Ja ik ben gister ook al vroeger naar bed gegaan en ik merk sowieso dat ik een stuk opgewekter ben en al weer meer zin heb in dingen. Als ik rond 12 uur naar bed ga is er niks met me aan de hand merk ik!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 12:00
Volk
Volk is offline
Je zou 's avonds een wekker kunnen zetten die afgaat op het moment dat je bijna naar bed moet. Dan heb je ook niet dat je per ongeluk tot heel laat nog achter de pc zit of nog aan het trainen bent.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 17:22
Verwijderd
Je zegt bezig te zijn met muziek en dans enzo, dus denk ik eerlijk gezegd dat het gewoon beetje jouw natuur is om zo nu en dan een mindere periode te hebben.

Passionele mensen zijn nu eenmaal iets gevoeliger hiervoor. Waarom denk je anders dat zoveel muziekartiesten zelfmoord plegen?

Ik zou gewoon aanraden het niet zover te laten komen en altijd het hoofd koel te houden. Het is er vanzelf gekomen en het gaat ook vanzelf weer weg.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Ik zou gewoon aanraden het niet zover te laten komen en altijd het hoofd koel te houden. Het is er vanzelf gekomen en het gaat ook vanzelf weer weg.
Dat is een beetje simplistisch... Depressies gaan heus niet altijd vanzelf weer weg. Daar zijn vaak therapie en medicijnen voor nodig.

Maar daarentegen denk ik dat de vermoeidheid en de leeftijd hier wel een grote rol spelen.

Zelf heb ik een erge depressieve periode gehad rond mijn 15-16. Daar is toen niets aan gedaan, omdat dat 'normaal' was voor mijn leeftijd. Nu ben ik er achter dat toen ook al meer speelde, vooral omdat ik er aanleg voor heb.

Maar ik zou je slaappatroon in de gaten houden, zeker nu je merkt dat dat echt invloed heeft. Als het blijft aanhouden, zou ik persoonlijk toch eens met iemand gaan praten en je niet zomaar je laten afschepen met 'dat is de leeftijd'.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 18:13
KingKong
KingKong is offline
Citaat:
Je zegt bezig te zijn met muziek en dans enzo, dus denk ik eerlijk gezegd dat het gewoon beetje jouw natuur is om zo nu en dan een mindere periode te hebben.

Passionele mensen zijn nu eenmaal iets gevoeliger hiervoor. Waarom denk je anders dat zoveel muziekartiesten zelfmoord plegen?

Mm klinkt goed.. Het laatste waar ik aan zou denken is zelfmoord plegen, dat wil ik echt niet.
Ik denk dat het ook voor een deel komt doordat ik verliefd ben. Ik wordt al heel snel jaloers op ben bang dat ze een andere jongen leuk vind en daardoor voel ik me dan weer klote.

Maar vermoeidheid zou ook zeker een grote rol spelen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 19:03
Verwijderd
Ah liefde

Ja ik ken het...
Iets te goed zelf. 3 years since she is gone and I still miss her.
Desondanks, een gezonde relatie moet in principe juist energie geven, in tegenstelling van het tegenovergestelde.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 21:06
KingKong
KingKong is offline
Citaat:
Ah liefde

Ja ik ken het...
Iets te goed zelf. 3 years since she is gone and I still miss her.
Desondanks, een gezonde relatie moet in principe juist energie geven, in tegenstelling van het tegenovergestelde.
Klote man. Maarja, bedenk wel dat je een enorme leuke relatie hebt gehad en dat jullie je goeie tijden wel hebben gehad, maar nog steeds blijft het klote.
Ja verliefd zijn is super, vooral als jij en die ander het allebei zijn, maar als je het nog niet zeker weet van elkaar of er is nog niks gebeurd kan je je wel is enorm rot voelen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 11:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
1. Puberteit. Trust me
2. Liefde is altijd kut, (ik val al 2 jaar op dezelfde klootzak die me niet ziet staan) dus ga ervoor en vraag er gewoon naar! Dat is beter dan onzekerheid.
3. Ik word ook altijd superemotioneel van systematisch weinig slapen. Op een zeker punt, word ik er zelfs ziek van (koorts, misselijk, dat soort dingen). Probeer gewoon iets eerder naar bed te gan. Als je bijna 16 bent, denk je dat 11 uur te vroeg is, maar dan ben je 's ochtends wel uitgerust.
4. Probeer wat meer groenten en fruit te eten. Je hoeft je echt niet vol te gooien met appels en bananen, maar als je nou gewoon begint met een banaan/appel/whatever als je thuis komt ipv chips of weetikwat je eet.
5. Probeer genoeg zonlicht te pakken. Er zit een stofje in, waar je blij van wordt. Daarom is iedereen gelukkig en blij en verliefd als de lente komt
Oud 05-06-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
5. Probeer genoeg zonlicht te pakken. Er zit een stofje in, waar je blij van wordt. Daarom is iedereen gelukkig en blij en verliefd als de lente komt
Zonlicht is een sluipende moordenaar die de mensheid van kanker doet kreperen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 14:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Luchtverfrissers ook, dus huil niet zo
Oud 09-06-2010, 15:42
Gambokkur
Gambokkur is offline
Genoeg slapen vermijdt ook dat je wallen krijgt, en dat is voor altijd en is erger dan een eenmalige depressie.
Oud 11-06-2010, 17:47
sugar_vampire
sugar_vampire is offline
Dit heb ik ook wel hoor,
ik denk eigenlijk ook dat het wel normaal is op deze leeftijd, als het maar blijft bij soms :]
Oud 11-06-2010, 18:31
Verwijderd
Citaat:

wat een achterhaalde onzin.
Iedereen kan wel eens een mindere dag hebben, of je nu artiest bent of niet. Hoeveel mensen plegen zelfmoord waar je niks van hoort? Heel veel. Als het toevallig een artiest gebeurt, komt het in het nieuws.

Zelfmoord is van alle mensen, niet specifiek van die zogenaamde passionele mensen.

En laat je dit gezegd zijn door een musicus, die ook zo zijn mindere dagen heeft, maar echt niet aan zelfmoord denkt.

Pfft, dat ik er zelfs nog op inga

Maar nu wel een serieus advies: eigenlijk zou je, voor je eigen slaap, minimaal een uur voor je gaat slapen die pc uit moeten zetten. Dan kom je beter in slaap. Dat laatste uurtje kun je dan vullen met lezen of zo.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 17:58
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
alleen als je je laat verbranden

voor de rest geeft die vitamine D die jer er door aanmaakt. Echt een boost aand je lichaam hoor.
Oud 14-06-2010, 22:19
Verwijderd
Omdat het leven superkut is.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 17:06
Butterfly5
Butterfly5 is offline
Hey!

Ik begrijp wat je bedoelt! Soms voel ik me ook zo...
Waarschijnlijk heeft het met de leeftijd te maken! Ik ben momenteel 16 jaar en ik heb het gevoel al 2-3 jaar.... Ik denk dat het met de pubertijd te maken heeft...

Als ik van die dagen heb, luister ik naar muziek en dans ik alles van me af. Soms helpt het, soms ook niet. Maar ik heb geleerd om op die dagen dingen te doen die ik leuk vind. De ene kan het van zich af dansen, de ander ligt liever de hele dag in bed. Maakt niet uit wat je doet. Doe vooral daar waar je zin in hebt!

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 18:40
Verwijderd
wtf er plegen zoveel mensen zelfmoord wat n onzin, en als je n baaldag hebt hoef je echt niet meteen zelfmoord te plegen.

maareeh ik ben 13 en heb dr ook last van.
ze zeggen dat t bij de leeftijd hoort maar dat is geen oplossing. dat is ws de rede.
het komt waarschijnlijk doordat je niet tevreden bent met iets, in mijn geval mijn oersaaie leven,niet toegelaten op een school waar ik heen wilde, een kut school waar ik nu op zit, een familie die me niet begrijpt,vrienden die me laten vallen en ga zo nog maar ff door. maarja ik moet jou hier niet mee lastig vallen

het is dus belangrijk dat je kijkt hoe je leven er nu uitziet.

als je verliefd bent ga dan niet bij de pakken neerzitten maar onderneem actie!!!
anders is er wel kans dat ze dalijk een ander tegen het lijf loopt.
en als je nu nog niet echt een vriendschap met haar hebt opgebouwd ga dat dan zo snel mogelijk doen!

weet je wat ook helpt op baaldagen??
gewoon ff een halfuur ofzo op je kamer zitte en alles doen waar je zin in hebt het maakt niet uit hoe gek het is.
echt t klinkt raar maar t helpt echt!!
wel opletten dat je home alone bent en dat je gordijnen dicht zijn

en wat bij mij ook helpt is gewoon praten met iemand waarvan je weet dat je diegene kan vertrouwen maar die de rest van je familie,vrienden,klasgenoten etc. niet kent om roddels te voorkomen,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten