Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2010, 16:02
bloempje662
bloempje662 is offline
Hoi,

ff een vraagje, hoevaak gaan jullie naar de huisarts, en met wat voor klachten.
Ik ben nu al 8 jaar niet bij de huisarts geweest, is dit normaal of wacht ik te lang met klachten?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 16:12
Sudoku.
Sudoku. is offline
Een paar keer per jaar hooguit. De klachten verschillen nogal, maar we hebben een leuke huisarts die heel dichtbij woont dus ik stap er wel redelijk snel naar toe. Als je geen (ernstige) klachten hebt gehad, is het niet zo vreemd dat je er acht jaar niet bent geweest. Misschien heb je gewoon een goede gezondheid. Dit is voor iedereen anders.

Of je te lang wacht met klachten weet alleen jijzelf. Als de klachten steeds erger worden en lang aanhouden (en je hebt er dus ook werkelijk last van), zou ik zeker even een bezoekje aan je huisarts brengen. En als iets erg pijn doet natuurlijk ook. En met kwetsbare plaatsen als ogen en dergelijke ben ik ook extra voorzichtig, daarmee zou ik eerder naar de huisarts gaan.
Oud 15-06-2010, 16:32
Macrador
Macrador is offline
Ik ga alleen naar de huisarts als ik thuisblijf omdat ik ziek ben en het tijdens de schooldagen is. (wettelijk verplicht doktersattest) Anders wacht ik zolang als het kan met pillen slikken en dokters bezoeken. Het verschilt per jaar soms niet soms 5 keer.
Oud 15-06-2010, 17:54
bloempje662
bloempje662 is offline
Ik denk dat ik al niet zo snel naar mijn huisarts ga, omdat ik hem persoonlijk ken. Mijn huisarts is de vader van een vriendin van mij, en dan schaam ik me wel eens als ik bij hem dan kom met klachten
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 23:27
Pyro Power
Pyro Power is offline
ik kom alleen bij de huisarts als ik iets heb, niet om gewoon te kijken of er misschien een afwijking is die ik nog niet merk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 07:46
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik ben nu al 8 jaar niet bij de huisarts geweest, is dit normaal of wacht ik te lang met klachten?
je leeft toch nog? me dunkt dat je dan niet naar de dokter had moeten gaan. als je niet ziek bent, ga je niet naar de dokter, logisch. een koutje gaat zo ook wel over, mensen die daarvoor naar de dokter hollen zijn niet goed wijs.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 07:47
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Of je te lang wacht met klachten weet alleen jijzelf. Als de klachten steeds erger worden en lang aanhouden (en je hebt er dus ook werkelijk last van), zou ik zeker even een bezoekje aan je huisarts brengen. En als iets erg pijn doet natuurlijk ook. En met kwetsbare plaatsen als ogen en dergelijke ben ik ook extra voorzichtig, daarmee zou ik eerder naar de huisarts gaan.
en dit, inderdaad... als je inderdaad ergens last zou hebben of pijn, dan kan je uiteraard best een keertje gaan, ja,

maar als je ergens een pijntje hebt en het gaat gewoon weg, dan is het niet erg dat je niet geweest bent
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 07:57
Verwijderd
De gemiddelde Nederlander komt 4 keer per jaar bij de huisarts. Maar dat gemiddelde wordt natuurlijk flink omhoog gehaald door kwakkelende ouderen en chronische patiënten die elke maand op controle komen.

Ik kom zelf eens in de drie, vier jaar bij de huisarts. Of jij te lang wacht met klachten weten wij natuurlijk niet, misschien ben je wel gewoon heel gezond .

Maar als je je niet comfortabel voelt bij je huisarts, is het sowieso een goed idee om een andere te zoeken. Je kunt gewoon kijken welke het meest dichtbij zit, of als dat je huidige is, welke het op-1-na-dichtstbij zit, en die opbellen (of langsgaan) om je aan te melden. Daarna de oude huisarts ook even bellen om uit te leggen dat je overstapt omdat je het lastig vindt dat je hem persoonlijk kent (heeft hij ongetwijfeld alle begrip voor, is namelijk heel menselijlk ) en vragen of hij je gegevens wil doorsturen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 22:35
miguel301
miguel301 is offline
Ik kom nooit bij de huisarts, ik ben student geneeskunde/otorhinolaryngologie dus...
Maar als ik over mijn ouders moet beginnen, zij gingen voor het minste naar de huisarts tot ik geneeskunde ging studeren. Het zou mij dus niet verbazen als mensen vaak naar een huisarts gaan

Laatst gewijzigd op 28-06-2010 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 10:20
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik ben in mijn puberteit veel naar de dokter geweest, omdat ik veel last had van schimmelinfecties, twee knieen die om de haverklap uit de kom lagen en meer van dit soort 'kwaaltjes'. Nu kom ik veel minder bij de dokter omdat het minder hard nodig is, ik denk zo'n 2x per jaar.

Als je nergens last van hebt, dan hoef je er ook niet heen, toch?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 12:44
Em.
Em. is offline
Als baby huilde ik ontzettend veel, en volgens mij zijn mijn ouders daarvoor wel eens naar de huisarts geweest. Verder één keer voor een wrat en één keer vanwege - nogal veel - haaruitval. Ik ben niet echt iemand die om het minste naar iemand toe zou stappen, en daarnaast is m'n moeder verpleegkundige. ;p
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 13:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ga zo'n één keer in de vijf jaar naar de huisarts, denk ik. De afgelopen vier keer voor stressklachten. Het is niet raar als je niet zo vaak naar de huisarts gaat, zolang je verder geen klachten hebt. Als je wel klachten hebt, maar je durft niet naar de huisarts, kun je misschien een andere huisarts nemen? Als je huisarts met meerdere artsen een praktijk deelt, kun je bijvoorbeeld een afspraak maken op de dag dat hij niet werkt
Oud 28-06-2010, 16:29
Mara
Mara is offline
Ik ga gemiddeld zo'n 1x per jaar naar de huisarts, denk ik. Een deel daarvan zijn dingen zoals anticonceptie-overleg/controle, doorverwijzingen vragen etc.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 17:25
MooZboot
MooZboot is offline
Ik weet niet denk zon 3 x per jaar ofzo xD
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 18:12
Pluis
Pluis is offline
Ik kom niet zo vaak bij de huisarts, alleen als er iets ontstoken is of als ik het echt niet meer weet. Ik studeer geneeskunde en dat maakt mij eigenlijk tot de allerslechtste patiënten ooit, want ik wacht veel te lang met naar de dokter gaan altijd.
sinds ik studeer zit ik denk ik op gemiddeld 2 keer per jaar, maar dat is wel steeds domme pech

Laatst gewijzigd op 28-06-2010 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 18:26
Volk
Volk is offline
Ehh... Laatste keer dat ik naar de dokter ging omdat ik ziek was is ook zo'n 8/9 jaar terug. Ben in de tussentijd wel geweest voor de pil en en een soa test. En er was een keer een vlieg in m'n oor gevlogen. Maar eens per jaar haal ik echt niet. Misschien eens per 3/4 jaar ofzo, en dan dus niet omdat ik ziek ben. Ik ben ook nooit ziek. Af en toe een griepje of verkoudheidje, maar dat zijn geen dingen om mee naar de huisarts te gaan vind ik.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 18:43
silentbob
silentbob is offline
ik ben 2-3 keer bij de huisarts geweest, van wat ik me kan herinneren dan
laatste keer was, ff kijken, denk ook wel minstens 8 jaar geleden
en nog nooit voor zomaar een klacht bij de huisarts geweest(de keren dat ik er geweest ben was voor behandeling, niet diagnose, aangezien dat nogal duidelijk was, 1x steenpuist en nog 2, mischien 2, keer voor wratten aanstippen, die ondertussen helemaal zonder behandeling vanzelf zijn verdwenen trouwens)

kom vaker bij de dierenarts dan de huisarts

ik heb trouwens ook nog nooit in m'n leven een aspirientje ofzo gehad

edit: ik bedenk me net dat ik wel vaker bij de huisarts ben geweest voor hechtingen, alleen is nog maar 1 die ik me herinner en dat was bij een andere huisarts(onze eigen was er niet op dat tijdstip)
maar ook dat is minstens 8 jaar geleden denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 16:02
zomaariemand01
zomaariemand01 is offline
Ik ben 17, en ook zo'n ongeveer 8 jaar niet bij de huisarts geweest. Mijn moeder werkt ook bij een huisarts, en weet meestal wel wat er is. En verder gaat het bij ons thuis zo van en anders gaat het wel vanzelf weer over. En de huisarts is ook de vader van mijn beste vriendin, dus als ik daar ben, en hij is daar ook dan kan ik ook altijd wat vragen, voor mij is het geen probleem dat mijn huisarts de vader van mijn vriendin is
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten