![]() |
||
Citaat:
maar als je ergens een pijntje hebt en het gaat gewoon weg, dan is het niet erg dat je niet geweest bent ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De gemiddelde Nederlander komt 4 keer per jaar bij de huisarts. Maar dat gemiddelde wordt natuurlijk flink omhoog gehaald door kwakkelende ouderen en chronische patiënten die elke maand op controle komen.
Ik kom zelf eens in de drie, vier jaar bij de huisarts. Of jij te lang wacht met klachten weten wij natuurlijk niet, misschien ben je wel gewoon heel gezond ![]() Maar als je je niet comfortabel voelt bij je huisarts, is het sowieso een goed idee om een andere te zoeken. Je kunt gewoon kijken welke het meest dichtbij zit, of als dat je huidige is, welke het op-1-na-dichtstbij zit, en die opbellen (of langsgaan) om je aan te melden. Daarna de oude huisarts ook even bellen om uit te leggen dat je overstapt omdat je het lastig vindt dat je hem persoonlijk kent (heeft hij ongetwijfeld alle begrip voor, is namelijk heel menselijlk ![]() |
![]() |
|
Ik kom nooit bij de huisarts, ik ben student geneeskunde/otorhinolaryngologie dus...
![]() Maar als ik over mijn ouders moet beginnen, zij gingen voor het minste naar de huisarts tot ik geneeskunde ging studeren. Het zou mij dus niet verbazen als mensen vaak naar een huisarts gaan Laatst gewijzigd op 28-06-2010 om 12:50. |
![]() |
|
Ik ben in mijn puberteit veel naar de dokter geweest, omdat ik veel last had van schimmelinfecties, twee knieen die om de haverklap uit de kom lagen en meer van dit soort 'kwaaltjes'. Nu kom ik veel minder bij de dokter omdat het minder hard nodig is, ik denk zo'n 2x per jaar.
Als je nergens last van hebt, dan hoef je er ook niet heen, toch? |
![]() |
|
Als baby huilde ik ontzettend veel, en volgens mij zijn mijn ouders daarvoor wel eens naar de huisarts geweest. Verder één keer voor een wrat en één keer vanwege - nogal veel - haaruitval. Ik ben niet echt iemand die om het minste naar iemand toe zou stappen, en daarnaast is m'n moeder verpleegkundige. ;p
|
![]() |
|
Ik ga zo'n één keer in de vijf jaar naar de huisarts, denk ik. De afgelopen vier keer voor stressklachten. Het is niet raar als je niet zo vaak naar de huisarts gaat, zolang je verder geen klachten hebt. Als je wel klachten hebt, maar je durft niet naar de huisarts, kun je misschien een andere huisarts nemen? Als je huisarts met meerdere artsen een praktijk deelt, kun je bijvoorbeeld een afspraak maken op de dag dat hij niet werkt
![]()
|
Ik kom niet zo vaak bij de huisarts, alleen als er iets ontstoken is of als ik het echt niet meer weet. Ik studeer geneeskunde en dat maakt mij eigenlijk tot de allerslechtste patiënten ooit, want ik wacht veel te lang met naar de dokter gaan altijd.
sinds ik studeer zit ik denk ik op gemiddeld 2 keer per jaar, maar dat is wel steeds domme pech
Laatst gewijzigd op 28-06-2010 om 18:56. |
![]() |
|
Ehh... Laatste keer dat ik naar de dokter ging omdat ik ziek was is ook zo'n 8/9 jaar terug. Ben in de tussentijd wel geweest voor de pil en en een soa test. En er was een keer een vlieg in m'n oor gevlogen. Maar eens per jaar haal ik echt niet. Misschien eens per 3/4 jaar ofzo, en dan dus niet omdat ik ziek ben. Ik ben ook nooit ziek. Af en toe een griepje of verkoudheidje, maar dat zijn geen dingen om mee naar de huisarts te gaan vind ik.
|
![]() |
|
![]() |
ik ben 2-3 keer bij de huisarts geweest, van wat ik me kan herinneren dan
laatste keer was, ff kijken, denk ook wel minstens 8 jaar geleden en nog nooit voor zomaar een klacht bij de huisarts geweest(de keren dat ik er geweest ben was voor behandeling, niet diagnose, aangezien dat nogal duidelijk was, 1x steenpuist en nog 2, mischien 2, keer voor wratten aanstippen, die ondertussen helemaal zonder behandeling vanzelf zijn verdwenen trouwens) kom vaker bij de dierenarts dan de huisarts ![]() ik heb trouwens ook nog nooit in m'n leven een aspirientje ofzo gehad edit: ik bedenk me net dat ik wel vaker bij de huisarts ben geweest voor hechtingen, alleen is nog maar 1 die ik me herinner en dat was bij een andere huisarts(onze eigen was er niet op dat tijdstip) maar ook dat is minstens 8 jaar geleden denk ik |
![]() |
|
![]() |
Ik ben 17, en ook zo'n ongeveer 8 jaar niet bij de huisarts geweest. Mijn moeder werkt ook bij een huisarts, en weet meestal wel wat er is. En verder gaat het bij ons thuis zo van en anders gaat het wel vanzelf weer over. En de huisarts is ook de vader van mijn beste vriendin, dus als ik daar ben, en hij is daar ook dan kan ik ook altijd wat vragen, voor mij is het geen probleem dat mijn huisarts de vader van mijn vriendin is
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Nieuwe huisarts Verwijderd | 9 | 26-01-2012 12:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Naar de huisarts Verwijderd | 15 | 07-03-2011 21:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts toegang weigerde Joostje | 500 | 23-02-2010 15:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
huisarts en internet Amoa | 31 | 24-02-2009 09:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Twee huisartsen, kan dat? Daantje_0705 | 8 | 19-06-2006 09:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Naar andere arts dan eigen huisarts? Missy1234567890 | 8 | 15-10-2003 08:55 |