Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2010, 11:23
jekentmetogniet
jekentmetogniet is offline
ik heb een klein probleem, ik ben 16 en ik was afgelope donderdag besneden
het liep niet erg goed af, ik kreeg en inwendige bloeding die avond daarna, mijn penis werd zo groot als en sinaassappel en werd helemaal blauw, waardoor het de dag daarna weer geopereerd werd
de rest van vrijdagmiddag- en avond moest ik in ziekenhuis blijven, de doktor had mijn verband verschoond en ik mocht naar huis
gistere werd mijn verband er helemaal afgehaald, en nu kan ik bijna onmogelijk lopen/bewegen

het bloed niet meer ofzo, maar het is enorm pijnlijk, van alles wel, ik weet niet of dit echt normaal is die doktor zij dat ik vandaag eigenlijk al gewoon naar school kan

nu ben ik wel besneden vanwegen een te strakke voorhuid, als het voorhuid erafging en ik raakte de eikel aan deed het ook pijn, op internet heb ik gelezen dat er na een tijdje een beschermend laag hierover zou moeten komen, maar dat duurt ( volgens de site waarop ik het las ) weken ? dat kan ik echt niet meer aan dit is echt enorm pijnlijk

weet iemand hier iets voor of heeft iemand hier iets aan toe te voegen ? help pls
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 12:31
Verwijderd
Ik denk dat het probleem nu niet alleen is dat je ineens een blote voorhuid hebt, maar ook dat het allemaal flink gekneusd is geraakt met die twee operaties en daar is het natuurlijk een gevoelig gebied voor. Het makkelijkst is om je penis goed in verband te wikkelen zodat het zo min mogelijk schuurt en je er ook niet tegen aan duwt.

Dan nog is het natuurlijk normaal dat je na een operatie pijn hebt, en moet je niet verwachten meteen pijnloos te kunnen lopen. Heb je van de dokter pijnmedicatie mee gekregen? Zo nee: als je >50 kilo bent, mag je gerust 4 keer per dag 2 paracetamols nemen. Dat kan al een stuk schelen.

Als dat niet genoeg is, kun je het best naar het ziekenhuis bellen op de website staat vast wel het nummer van de nazorgpoli (of anders gewoon van de secretaresse van je chirurg).
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 20:42
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Ik denk dat het probleem nu niet alleen is dat je ineens een blote voorhuid hebt, maar ook dat het allemaal flink gekneusd is geraakt met die twee operaties en daar is het natuurlijk een gevoelig gebied voor. Het makkelijkst is om je penis goed in verband te wikkelen zodat het zo min mogelijk schuurt en je er ook niet tegen aan duwt.

Dan nog is het natuurlijk normaal dat je na een operatie pijn hebt, en moet je niet verwachten meteen pijnloos te kunnen lopen. Heb je van de dokter pijnmedicatie mee gekregen? Zo nee: als je >50 kilo bent, mag je gerust 4 keer per dag 2 paracetamols nemen. Dat kan al een stuk schelen.

Als dat niet genoeg is, kun je het best naar het ziekenhuis bellen op de website staat vast wel het nummer van de nazorgpoli (of anders gewoon van de secretaresse van je chirurg).
Ik weet dat Ibuprofen niet goed is voor je maag, maar als je écht veel pijn hebt, kan je dan niet beter Ibuprofen en paracetamol afwisselen? Dat is wat de huisarts mij als tip mee gaf toen ik verstandskiesontsteking had die niet verholpen kon worden door tandarts (te ontstoken).
Oud 16-06-2010, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat Ibuprofen niet goed is voor je maag, maar als je écht veel pijn hebt, kan je dan niet beter Ibuprofen en paracetamol afwisselen? Dat is wat de huisarts mij als tip mee gaf toen ik verstandskiesontsteking had die niet verholpen kon worden door tandarts (te ontstoken).
Ja kan ook, 3 keer per dag 2 paracetamols plus 3 keer per dag 1 ibuprofen, en dan inderdaad op zo'n manier dat je ze om en om neemt. Maar ik ben er altijd wel voor om eerst te proberen of je het ook redt op alleen paracetamol
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 21:48
Sleeping
Sleeping is offline
Wat je las is correct, de beschermende laag is als het ware een soort van eelt. Dit komt omdat, (je bent nu besneden, de voorhuid is dus verwijderd) je met je eikel tegen de broek aan schuurt de hele tijd. Dit zal later wel gaan wennen en je voelt er later ook niet veel meer van. Ik weet helaas voor je de periode niet hoelang dit nou daadwerkelijk gaat duren.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 10:55
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:

8 Paracetamol's per dag is anders wel een behoorlijk zware klap voor je lever hoor. Ik zou dit aantal halveren, om de 4 uur een paracetamol, en daarbij 8 uur slapen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 18:04
Verwijderd
Citaat:
8 Paracetamol's per dag is anders wel een behoorlijk zware klap voor je lever hoor. Ik zou dit aantal halveren, om de 4 uur een paracetamol, en daarbij 8 uur slapen
1 paracetamol is een kinderdosis. Topicstarter is geen kind. 8 paracetamols remt pijn en kan op lange termijn slecht zijn voor je lever (maar voor een paar dagen echt niet, dat kan je lever prima hebben), 1 paracetamol is half zo slecht voor je lever maar heeft hoogstens een placebo-effect op de pijn, en is daarmee pas echt zinloos.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 10:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
als je >50 kilo bent, mag je gerust 4 keer per dag 2 paracetamols nemen. Dat kan al een stuk schelen.
Kleine offtopic: Ik ben vrij groot (1.90 - 100kg), omdat jij het hebt over 50kg+, zou het bij mij kwaad kunnen om meer dan dat te slikken? Paracetamols hebben doorgaans totaal geen effect bij mij, maar ik vind het altijd tricky om op een dag zo'n strip leeg te eten
Oud 20-06-2010, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Kleine offtopic: Ik ben vrij groot (1.90 - 100kg), omdat jij het hebt over 50kg+, zou het bij mij kwaad kunnen om meer dan dat te slikken? Paracetamols hebben doorgaans totaal geen effect bij mij, maar ik vind het altijd tricky om op een dag zo'n strip leeg te eten

hm dat zou ik niet durven zeggen eigenlijk. Haal je ze bij de apotheek? Want waarschijnlijk weet de apotheker dat wel.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 18:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:

hm dat zou ik niet durven zeggen eigenlijk. Haal je ze bij de apotheek? Want waarschijnlijk weet de apotheker dat wel.
Bij de drogist, maar die verkoper begon al te mekkeren toen ik zei dat ik die ibuprofen 400mg innam zonder daarvoor eerst iets te eten
Oud 21-06-2010, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Bij de drogist, maar die verkoper begon al te mekkeren toen ik zei dat ik die ibuprofen 400mg innam zonder daarvoor eerst iets te eten
Misschien eens aan een apotheker vragen dan een drogist kent alleen standaardprotocols inderdaad
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 07:51
Verwijderd
Ik zou niet naar de NSAID's grijpen zoals Ibuprofen, omdat je een bloeding gehad hebt kun je het stollen van je bloed beter niet teveel beinvloeden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 16:24
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik zou niet naar de NSAID's grijpen zoals Ibuprofen, omdat je een bloeding gehad hebt kun je het stollen van je bloed beter niet teveel beinvloeden.
Je moet meer dan een gram ibuprofen in 1 keer nemen om het van invloed te laten zijn op je stolling, dat valt dus wel mee.
Oud 27-06-2010, 14:45
Arend_2
Arend_2 is offline
Hi, je moet erop rekenen dat het een paar weken tot een half jaar minder zal duren voor je van die overgevoeligheid van je eikel af bent. In de loop van de tijd zal het langzaam wel beter worden. Ik ben zelf besneden toen ik 8 jaar was en had ook last van een pijnlijke eikel vlak erna. Bij mij duurde het toen maar een paar weken. Succes maar goed dat je het hebt laten doen! Heus, over een jaar ben je het ergste vergeten en blij dat je van die nauwe voorhuid af bent. Sex en alles is echt (op de langere duur) veel beter.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 00:21
Verwijderd
Hoi,

Tegen die gevoelige eikel, je kan hem ook insmeren met vaseline dan schuurt het ook minder. en 's nachts naakt slapen bijvoorbeeld, dan schuurt ie ook nergens tegen aan en kan herstellen.

Veel sterkte in ieder geval!

Groeten.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 01:53
Miss<3
Miss<3 is offline
of een condom ondeer je kleren
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 19:43
satopex
satopex is offline
Citaat:
Hi, je moet erop rekenen dat het een paar weken tot een half jaar minder zal duren voor je van die overgevoeligheid van je eikel af bent. In de loop van de tijd zal het langzaam wel beter worden. Ik ben zelf besneden toen ik 8 jaar was en had ook last van een pijnlijke eikel vlak erna. Bij mij duurde het toen maar een paar weken. Succes maar goed dat je het hebt laten doen! Heus, over een jaar ben je het ergste vergeten en blij dat je van die nauwe voorhuid af bent. Sex en alles is echt (op de langere duur) veel beter.
ben het met arend volledig eens,het duurt 2a3weken voordat het genezen is.je mag in die tijd geen seks hebben,dus niet rukken of neuken.als het genezen is ruk je met baby poeder over de eikel zodat er snel een hoornlaagje opkomd,dan zal de overgevoelighied snel over zijn en zal je trots zijn met je besneden lul.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten