Advertentie | |
|
![]() |
|
En het is ook een beetje stom om nog een melding te doen als je posts verwijderd die al op een paar pagina's eerder stonden. Dat is niet overzichtelijk en vaak weten mensen al niet eens meer welke posts er dan überhaupt verwijderd zouden zijn. Ik meld het wel altijd als er veel echt veel posts verwijderd zijn, maar één of twee vind ik niet echt het melden waard.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zet alleen in het topic dat ik posts weghaal als het er meerdere zijn. Dan staat er iets in de zin van "topic opgeruimd, ontopic verder aub". Als men daarna weer offtopic verder ga dan verwijder ik ze zonder verdere melding tenzij ik eerder al heb aangegeven dat bij verder offtopic doorposten een waarschuwing volgt.
Als een user vaker offtopic post dan volgt er vanzelf een waarschuwing. Ik vind het niet zo zinnig om dat bij de eerste post al aan te geven (dan blíjf ik bezig). Overigens: als je een post kwijt bent op een subforum, is er niets op tegen om een van de fb's van dat subforum eens te pm'en met de vraag waar hij gebleven is, we bijten niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op bijv. Geenstijl staat dan: "-reactie weggejorist-", op de plek waar de post stond. Dus dan is niet de post verwijderd, maar aangepast. Maakt het duidelijk voor iedereen (poster en andere lezers) dat een reactie offtopic was. Bovendien houdt dat de continuiteit beter op orde, omdat eventuele reacties op de verwijderde post dan niet buiten context vallen, als je begrijpt wat ik bedoel. "Teveel moeite" vind ik een kutargument. Word dan geen forumbaas, als je niet de handen uit de mouwen wil steken of als je je tijd nuttiger kan besteden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is dus aanpassen, niet verwijderen. Verwijderde posts worden gewoon verwijderd. Als je dan geen melding ziet en je bent nog steeds nieuwsgierig, pm een lokale fb.
Wij werken nou eenmaal niet zoals op GS. Hier verwachten we ook van de leden enig nadenken voordat ze posten en het verwijderen van posts zou op zichzelf al stof tot nadenken moeten zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar het gaat ook niet om het aanpassen, dat lijkt mij een zijdelingse opmerking van N00dles en dat is nu het enige waar jullie op in gaan.
Als 1 persoon 1 offtopic ding zegt, wordt dat zelden verwijderd; als er posts worden verwijderd, is dat omdat het spam is (dan is verwijderen zonder melding prima), doordat het een aanstootgevende/uitlokkende post is (dan kan ik me voorstellen dat je een waarschuwing pm't maar dan snapt verder ook iedereen wel waarom dat weg is) of omdat er een heel offtopic gesprek gaande is. In dat laatste geval worden alle offtopic posts verwijderd en lijkt het me best relevant om even te melden dat offtopic posts verwijderd zijn. Dat gebeurt meestal ook, maar niet altijd. Het verzoek was dus of dat wél altijd zou kunnen gebeuren ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder: het lijkt me prima mogelijk dat wanneer een fb een post verwijderd, dat het forum dan automatisch een kleine markering maakt op de plek van de verdwenen post... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bovendien was het geen vraag, maar een verzoek. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt het ook lezen als het volgende: We doen dat wanneer we van mening zijn dat het nuttig is. Als er een heel offtopic gesprek wordt verwijderd is het niet meer dan logisch dat er een melding in het topic geplaatst wordt wanneer dat nog nuttig is (dus niet wanneer er inmiddels 6 andere pagina's zijn of er een slotje op is gekomen tijdens het verwijderen).
Áltijd en overal zo'n melding plaatsen heeft zoals gezegd ook nogal eens meer na- dan voordelen, dus ik ga dat zeker niet altijd doen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Goed, los van dat alles, als je een melding maakt dat men ontopic moet gaan / dat er posts verwijderd zijn wegens offtopic gaan is het voor anderen ook meteen een signaal dat men ontopic moet blijven. Als je alleen posts verwijderd heb je dat voordeel niet. Daarnaast is het wel zo eerlijk dat mensen weten dat hun posts verwijderd worden en er een aantekening wordt gemaakt.
Ook vind ik het argument van 'je gaat toch geen melding maken van verwijderde posts van een paar pagina's terug?' ook niet zo geniaal, waarom ga je dan nog überhaupt die posts verwijderen..
|
@fb's: hoe vaak komt het dan voor dat je 1 offtopic bericht verwijderd (behalve reclame)? Als er ergens 1 offtopic bericht is en men heeft daar niet op gereageerd, dan laat ik dat ene bericht ook gewoon staan. Dan heeft het het topic niet verknald.
Pas als er meerdere mensen op dat offtopic bericht gaan reageren wordt het naar voor het topic en verwijder ik die posts. En dan schrijf je inderdaad iets als 'offtopic berichten verwijderd'; voor de hoeveelheid verwijderde posts is dat een kleine moeite. Volgens mij is dat sowieso al de bedoeling.
||
Citaat:
Op zich is het geen hele grote ramp als er een paar offtopic posts in een topic staan. Ik sla ze altijd op in de banman en als er voor de user in kwestie al veel meer posts opgeslagen zijn dan verstuur ik een waarschuwing. Mocht het zo zijn dat er uit die ene offtopic reactie meerdere komen dan sla ik ze ook op en haal ze weg. Ik meld in ieder geval in het topic dat ik de offtopic reacties verwijderd heb en dat men ontopic verder moet gaan. Mocht het voorkomen dat ik van 1 persoon een reactie verdwijn dan stuur ik bijna altijd een pm met de melding dat ik een reactie heb weggehaald (met uitzondering van reclame zooi die gelijk een ban krijgt).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik denk dat het in geval van echt afdwalen van het onderwerp ook geen kwaad kan even algemeen te posten dat offtopic posts zijn opgeruimd en of men weer ontopic wil gaan. Als het gaat om 1 post die ongepast is, dan lijkt het me niet nodig dat algemeen in het topic te zeggen, maar dan is zo'n regeltje met de reden van verwijderen wel prettig. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Het huidige FB systeem Verwijderd | 419 | 15-01-2013 16:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |