Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2010, 11:25
Verwijderd
Waar ik me heel erg aan stoor (ja, ondanks dat het slechts internet is) is dat fb's posts verwijderen die in hun ogen blijkbaar off-topic zijn, zónder even te vermelden dat 'het topic is opgeschoond' of 'er posts zijn verwijderd'. Met als gevolg dat ik me rot zoek naar een post die ik heb geschreven maar niet meer terug kan vinden, om dan maar tot de vage conclusie te komen dat ie is verwijderd.

Kan het vast beleid worden dat de fb even in het topic een melding maakt van gedelete posts? Scheelt een hoop vraagtekens en onnodig zoekwerk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2010, 11:31
Verwijderd
Ik denk dat dat ook tot minder misverstanden met nieuwe forumers zou leiden

Als een post is verwijderd omdat het spam was ofzo, is dat natuurlijk niet nodig, maar bij offtopic is het wel handig.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 14:04
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik geloof (maar weet dat niet 100% zeker) dat het al de bedoeling is dat we dat melden!
Oud 07-07-2010, 09:03
Martiño
Martiño is offline
Het is inderdaad handig als forumbazen dat consequenter gaan doen, als je het niet meldt aan de forumer in kwestie en deze merkt het zelf ook niet, weet die ook niet dat hij of zij iets fout heeft gedaan.
Oud 07-07-2010, 10:05
Verwijderd
Mwa, voor iedere post een melding plaatsen of een pm versturen gaat te ver. Dan kun je wel bezig blijven. Bovendien kom je er zo ook wel achter dat je post is verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 10:09
Martiño
Martiño is offline
Nee, niet altijd, je moet het maar net teruglezen en het moet je maar net opvallen.
Oud 07-07-2010, 10:12
Verwijderd
En je verwacht van ons dat we voor iedere verwijderde post het lid een pm sturen en even uitleggen waarom we die post verwijderd hebben? Het moet voor ons ook leuk blijven en leden kunnen zelf ook wel nadenken.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 10:43
Martiño
Martiño is offline
Niet perse voor ieder verwijderd bericht een pm, maar even in het topic een melding maken is toch geen moeite? Zeker niet als er ook een aantekening in de banman wordt gemaakt is het wel fijn als je dat weet.
Oud 07-07-2010, 11:09
TopDrop
TopDrop is offline
Als de FB toch al bezig is met posts verwijderen, dan kost 'Offtopic posts verwijderd.' intypen en op tab en enter drukken maar 3 seconden extra.
Oud 07-07-2010, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Niet perse voor ieder verwijderd bericht een pm, maar even in het topic een melding maken is toch geen moeite? Zeker niet als er ook een aantekening in de banman wordt gemaakt is het wel fijn als je dat weet.
Denk even aan de leesbaarheid van een topic. Als je voor iedere verwijderde post een melding in het topic plaatst (en het gaat vaak maar om 1 of 2 verwijderde posts) dan staat er echt heel vaak zo'n melding. Dat leest echt niet prettig.
Wanneer ik meerdere posts verwijder (dus 4+), dan staat er altijd wel iets in het topic daarover, maar ik ga echt niet voor minder dan 4 posts zo'n melding plaatsen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 15:33
Martiño
Martiño is offline
Nou, zo lang als het maar wel gemeld wordt als je er een aantekening voor krijgt.
Oud 07-07-2010, 18:44
Tink*
Tink* is offline
En het is ook een beetje stom om nog een melding te doen als je posts verwijderd die al op een paar pagina's eerder stonden. Dat is niet overzichtelijk en vaak weten mensen al niet eens meer welke posts er dan überhaupt verwijderd zouden zijn. Ik meld het wel altijd als er veel echt veel posts verwijderd zijn, maar één of twee vind ik niet echt het melden waard.
Oud 07-07-2010, 19:20
Verwijderd
Citaat:
En het is ook een beetje stom om nog een melding te doen als je posts verwijderd die al op een paar pagina's eerder stonden. Dat is niet overzichtelijk en vaak weten mensen al niet eens meer welke posts er dan überhaupt verwijderd zouden zijn. Ik meld het wel altijd als er veel echt veel posts verwijderd zijn, maar één of twee vind ik niet echt het melden waard.
Maar kennelijk vind je het dan wel het sturen van een waarschuwing waard, dus dat is nogal opmerkelijk. Of zijn jullie inmiddels allemaal maar overgestapt op de templatewaarschuwing?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 19:35
Pluis
Pluis is offline
Ik zet alleen in het topic dat ik posts weghaal als het er meerdere zijn. Dan staat er iets in de zin van "topic opgeruimd, ontopic verder aub". Als men daarna weer offtopic verder ga dan verwijder ik ze zonder verdere melding tenzij ik eerder al heb aangegeven dat bij verder offtopic doorposten een waarschuwing volgt.
Als een user vaker offtopic post dan volgt er vanzelf een waarschuwing. Ik vind het niet zo zinnig om dat bij de eerste post al aan te geven (dan blíjf ik bezig).

Overigens: als je een post kwijt bent op een subforum, is er niets op tegen om een van de fb's van dat subforum eens te pm'en met de vraag waar hij gebleven is, we bijten niet.
Oud 07-07-2010, 20:16
Verwijderd
Citaat:
En je verwacht van ons dat we voor iedere verwijderde post het lid een pm sturen en even uitleggen waarom we die post verwijderd hebben? Het moet voor ons ook leuk blijven en leden kunnen zelf ook wel nadenken.
Nee, dat maak jij er weer van. Slechts een melding/aanpassing van: 'offtopic' is genoeg.

Op bijv. Geenstijl staat dan: "-reactie weggejorist-", op de plek waar de post stond. Dus dan is niet de post verwijderd, maar aangepast. Maakt het duidelijk voor iedereen (poster en andere lezers) dat een reactie offtopic was.

Bovendien houdt dat de continuiteit beter op orde, omdat eventuele reacties op de verwijderde post dan niet buiten context vallen, als je begrijpt wat ik bedoel.

"Teveel moeite" vind ik een kutargument. Word dan geen forumbaas, als je niet de handen uit de mouwen wil steken of als je je tijd nuttiger kan besteden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 21:07
Verwijderd
Dat is dus aanpassen, niet verwijderen. Verwijderde posts worden gewoon verwijderd. Als je dan geen melding ziet en je bent nog steeds nieuwsgierig, pm een lokale fb.
Wij werken nou eenmaal niet zoals op GS. Hier verwachten we ook van de leden enig nadenken voordat ze posten en het verwijderen van posts zou op zichzelf al stof tot nadenken moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 21:50
Pluis
Pluis is offline
Punt is trouwens ook dat je een aangepaste post zo weer terug kan veranderen, en dan blíjven we bezig.
Oud 07-07-2010, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Punt is trouwens ook dat je een aangepaste post zo weer terug kan veranderen, en dan blíjven we bezig.
Inderdaad, het is veel moeilijker om op 'nieuw bericht' in plaats van op 'wijzig' te drukken
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, het is veel moeilijker om op 'nieuw bericht' in plaats van op 'wijzig' te drukken
Nee, maar het plaatsen van een nieuw bericht is wel veel opvallender dan het weer terug wijzigen van een gewijzigd bericht.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 10:18
Verwijderd
Maar het gaat ook niet om het aanpassen, dat lijkt mij een zijdelingse opmerking van N00dles en dat is nu het enige waar jullie op in gaan.
Als 1 persoon 1 offtopic ding zegt, wordt dat zelden verwijderd; als er posts worden verwijderd, is dat omdat het spam is (dan is verwijderen zonder melding prima), doordat het een aanstootgevende/uitlokkende post is (dan kan ik me voorstellen dat je een waarschuwing pm't maar dan snapt verder ook iedereen wel waarom dat weg is) of omdat er een heel offtopic gesprek gaande is. In dat laatste geval worden alle offtopic posts verwijderd en lijkt het me best relevant om even te melden dat offtopic posts verwijderd zijn. Dat gebeurt meestal ook, maar niet altijd. Het verzoek was dus of dat wél altijd zou kunnen gebeuren .
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 10:50
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik geloof (maar weet dat niet 100% zeker) dat het al de bedoeling is dat we dat melden!
Ben ik nou de enige die dit een opmerkelijke reactie vind...?

Verder: het lijkt me prima mogelijk dat wanneer een fb een post verwijderd, dat het forum dan automatisch een kleine markering maakt op de plek van de verdwenen post...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 12:08
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ben ik nou de enige die dit een opmerkelijke reactie vind...?

Verder: het lijkt me prima mogelijk dat wanneer een fb een post verwijderd, dat het forum dan automatisch een kleine markering maakt op de plek van de verdwenen post...
forumbazen krijgen die markering wel op hun subfora. waarom dat niet overal zo is moet je M@rco vragen. Naamzoek!
Oud 08-07-2010, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Maar het gaat ook niet om het aanpassen, dat lijkt mij een zijdelingse opmerking van N00dles en dat is nu het enige waar jullie op in gaan.
Als 1 persoon 1 offtopic ding zegt, wordt dat zelden verwijderd; als er posts worden verwijderd, is dat omdat het spam is (dan is verwijderen zonder melding prima), doordat het een aanstootgevende/uitlokkende post is (dan kan ik me voorstellen dat je een waarschuwing pm't maar dan snapt verder ook iedereen wel waarom dat weg is) of omdat er een heel offtopic gesprek gaande is. In dat laatste geval worden alle offtopic posts verwijderd en lijkt het me best relevant om even te melden dat offtopic posts verwijderd zijn. Dat gebeurt meestal ook, maar niet altijd. Het verzoek was dus of dat wél altijd zou kunnen gebeuren .
Dan moet je even wat beter lezen want je vraag is al meerdere malen beantwoord.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je even wat beter lezen want je vraag is al meerdere malen beantwoord.
Jij zegt: ik doe dat bij 4+, Tink zegt: ik doe dat als het op de laatste pagina was, Pluis zegt: ik doe dat als het er meerdere waren. Dat vind ik niet echt een consistent antwoord
Bovendien was het geen vraag, maar een verzoek.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 14:30
Verwijderd
Je kunt het ook lezen als het volgende: We doen dat wanneer we van mening zijn dat het nuttig is. Als er een heel offtopic gesprek wordt verwijderd is het niet meer dan logisch dat er een melding in het topic geplaatst wordt wanneer dat nog nuttig is (dus niet wanneer er inmiddels 6 andere pagina's zijn of er een slotje op is gekomen tijdens het verwijderen).
Áltijd en overal zo'n melding plaatsen heeft zoals gezegd ook nogal eens meer na- dan voordelen, dus ik ga dat zeker niet altijd doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2010, 14:55
Verwijderd
Het is niet meer dan fatsoen om aan te geven dat er één of meerdere posts verwijderd zijn, al dan niet automatisch.

Optyfe met die arrogantie. "Nee, ik doe het lekker niet, want ik ben de baas".
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 15:43
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Goed, los van dat alles, als je een melding maakt dat men ontopic moet gaan / dat er posts verwijderd zijn wegens offtopic gaan is het voor anderen ook meteen een signaal dat men ontopic moet blijven. Als je alleen posts verwijderd heb je dat voordeel niet. Daarnaast is het wel zo eerlijk dat mensen weten dat hun posts verwijderd worden en er een aantekening wordt gemaakt.

Ook vind ik het argument van 'je gaat toch geen melding maken van verwijderde posts van een paar pagina's terug?' ook niet zo geniaal, waarom ga je dan nog überhaupt die posts verwijderen..
Oud 11-07-2010, 09:33
Balance
Balance is offline
@fb's: hoe vaak komt het dan voor dat je 1 offtopic bericht verwijderd (behalve reclame)? Als er ergens 1 offtopic bericht is en men heeft daar niet op gereageerd, dan laat ik dat ene bericht ook gewoon staan. Dan heeft het het topic niet verknald.
Pas als er meerdere mensen op dat offtopic bericht gaan reageren wordt het naar voor het topic en verwijder ik die posts. En dan schrijf je inderdaad iets als 'offtopic berichten verwijderd'; voor de hoeveelheid verwijderde posts is dat een kleine moeite. Volgens mij is dat sowieso al de bedoeling.
Oud 13-07-2010, 00:31
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
@fb's: hoe vaak komt het dan voor dat je 1 offtopic bericht verwijderd (behalve reclame)? Als er ergens 1 offtopic bericht is en men heeft daar niet op gereageerd, dan laat ik dat ene bericht ook gewoon staan. Dan heeft het het topic niet verknald.
Pas als er meerdere mensen op dat offtopic bericht gaan reageren wordt het naar voor het topic en verwijder ik die posts. En dan schrijf je inderdaad iets als 'offtopic berichten verwijderd'; voor de hoeveelheid verwijderde posts is dat een kleine moeite. Volgens mij is dat sowieso al de bedoeling.
Dit is ook wat ik doe.

Op zich is het geen hele grote ramp als er een paar offtopic posts in een topic staan. Ik sla ze altijd op in de banman en als er voor de user in kwestie al veel meer posts opgeslagen zijn dan verstuur ik een waarschuwing.

Mocht het zo zijn dat er uit die ene offtopic reactie meerdere komen dan sla ik ze ook op en haal ze weg. Ik meld in ieder geval in het topic dat ik de offtopic reacties verwijderd heb en dat men ontopic verder moet gaan. Mocht het voorkomen dat ik van 1 persoon een reactie verdwijn dan stuur ik bijna altijd een pm met de melding dat ik een reactie heb weggehaald (met uitzondering van reclame zooi die gelijk een ban krijgt).
Oud 13-07-2010, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Op zich is het geen hele grote ramp als er een paar offtopic posts in een topic staan. Ik sla ze altijd op in de banman en als er voor de user in kwestie al veel meer posts opgeslagen zijn dan verstuur ik een waarschuwing.
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de user daarvan niet op de hoogte gesteld wordt. Het opslaan van posts in de banman is zowel een overtreding van de auteurswet alsmede de wet bescherming persoonsgegevens.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 22:05
Hanneke
Hanneke is offline
Als een bericht verwijderd wordt zien fb's die post nog staan, met "reden van verwijderen", is het niet mogelijk dit voor leden ook zichtbaar te maken? (misschien zelfs alleen bij eigen posts)
Oud 14-07-2010, 13:08
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Als een bericht verwijderd wordt zien fb's die post nog staan, met "reden van verwijderen", is het niet mogelijk dit voor leden ook zichtbaar te maken? (misschien zelfs alleen bij eigen posts)
poging 2: M@rco marco naamzoek!
Oud 14-07-2010, 13:18
M@rco
M@rco is offline
Ik zal eens kijken of dat mogelijk is.
Oud 14-07-2010, 16:35
Balance
Balance is offline
Dat zou inderdaad handig zijn. Ook omdat je daarin een reden op kan geven, zodat mensen ook kunnen zien of het reclame was, offtopic, etc.
Oud 14-07-2010, 17:15
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Op de techfora (H&E, S&M) verwijder ik de berichten die nergens op slaan en stuur er een pm of mailtje achteraan dat het bericht verwijderd is en waarom.
Oud 20-07-2010, 19:02
Balance
Balance is offline
Marco naamzoek! Heb je al de tijd gevonden om te kijken of het ingevoerd kan worden dat iedereen gewoon ziet dat er een bericht is verwijderd + evt. de reden van verwijdering?
Oud 20-07-2010, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Zien makers van die post dat dan niet? Ik nam altijd aan dat de reden voor de maker van de post dan ook zichtbaar was wanneer een post verwijderd werd...

Maar ik denk dat het in geval van echt afdwalen van het onderwerp ook geen kwaad kan even algemeen te posten dat offtopic posts zijn opgeruimd en of men weer ontopic wil gaan. Als het gaat om 1 post die ongepast is, dan lijkt het me niet nodig dat algemeen in het topic te zeggen, maar dan is zo'n regeltje met de reden van verwijderen wel prettig.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 08:10
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Marco naamzoek! Heb je al de tijd gevonden om te kijken of het ingevoerd kan worden dat iedereen gewoon ziet dat er een bericht is verwijderd + evt. de reden van verwijdering?
Ik heb even gekeken maar standaard is de mogelijkheid er in ieder geval niet. Het is alles of niets, dus dan zien alle leden álle verwijderde posts en dat lijkt me toch ook niet wenselijk
Oud 27-07-2010, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Ik heb even gekeken maar standaard is de mogelijkheid er in ieder geval niet. Het is alles of niets, dus dan zien alle leden álle verwijderde posts en dat lijkt me toch ook niet wenselijk
Voeg anders even die 2 programmeerregeltjes toe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten