Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2010, 20:14
Verwijderd
Naar aanleiding van het andere topic over slechte eigenschappen. Wat zijn je goede eigenschappen?

TS Begint:
- Ik kan mezelf goed inschatten
- Ik bied een luisterend oor voor anderen
- Ik overweeg de opties goed.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2010, 21:21
Sudoku.
Sudoku. is offline
Nou Küün, ik had van jou toch wel een langer lijstje verwacht!

Maar goed, mijn goede eigenschappen:
- Ik kan de humor van dingen inzien
- Ik denk meestal positief
- Ik probeer altijd eerlijk te zijn, ben loyaal en betrouwbaar
- Ik kan goed luisteren
- Ik zal er altijd zijn wanneer iemand mij nodig heeft
- Ik ben ambitieus
- Ik ben wat mensen 'lief' noemen
Oud 02-09-2010, 22:22
deadlytown
deadlytown is offline
- Ik probeer altijd eerlijk te zijn, ben loyaal en betrouwbaar
- Ik kan goed luisteren
- Ik zal er altijd zijn wanneer iemand mij nodig heeft
Oud 03-09-2010, 08:40
Verwijderd
-ik help anderen waneer ik denk dat dat nodig is
-ik kan ondanks alles, makkelijk die knop in mn hoofd omzetten en denken , kom op je hele leven denken aan ellende heeft geen zin maak dr wat van!, of eigenlijk, ik kan dus makkelijk positief blijven
-ik zet heel makkelijk tegenover elk nadeel een voordeel
-als er ruzie/onenigheid is, ben ik meestal degene die als laatste er anderen bij haalt, je hebt ruzie met degene waarmee je ruzie hebt, en dat aantal hoef je niet te verdubbelen wat mij betreft
-ik weet wat ik wil, en ga er ook voor
-ik ben creatief, en hoef niet perse te doen wat anderen doen

Laatst gewijzigd op 04-09-2010 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 18:11
JustADreamer
JustADreamer is offline
-ik ben creatief, niet alleen qua tekenen, maar in alles wat ik doe probeer ik buiten de hokjes te denken
-ik zie uitdagingen in plaats van problemen
-kan met mensen van allerlei subculturen en leeftijden wel een gesprek hebben
-heb zelfkennis
-ik vind het fijn om anderen te helpen
Oud 03-09-2010, 21:08
AzN
AzN is offline
- Ik ben (vrij) eerlijk;
- ik luister graag naar andermans problemen en probeer ze 't liefst ook te helpen;
- ik ben beleefd, respectvol en vriendelijk tegenover iedereen;
- ik neem m'n studie (meer dan) serieus;
- ik weet met geld om te gaan .
Oud 03-09-2010, 21:56
Gilraen
Gilraen is offline
Ik weet dat ik ze heb!

- Ik geef snel om mensen
- Ik ben nieuwsgierig (kan ook slecht zijn)
- Ik ben snel tevreden, over afspraken etc. 't Is snel van 'is wel goed joh; doe dat dan maar'
- Ik ben klein (dus blijkbaar schattig)
- er is vast nog meer, maar het is lastig x]
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 22:07
darkfairy
darkfairy is offline
-ik kan goed luisteren.
-goed dingen bewaren die in vertrouwen verteld zijn.
-houdt me goed aan de afspraken.
-klets makkelijk aan met mensen als ze me aardig lijken.
-kan goed dingen onthouden.
-en verder kom ik nou even nergens op
Oud 03-09-2010, 22:13
Noeleke
Noeleke is offline
Ok, even kijken hoor, want dit is moeilijk voor me (een goed en ook eerlijk lijstje maken..)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Ik geef erg erg erg veel om andere mensen en ben ook bereid om voor ze door het vuur te gaan (dit is vooral bij vriendinnetjes heel erg het geval)

- Ik kan mensen snel vrolijk maken/houden (dan ben ik zelf ook vrij energiek)

- Afgezien van het feit dat ik alleen altijd depressief / somber / zielig ben, ben ik heel erg energiek / altijd vrolijk / melig als ik mensen om me heen heb (vraag maar aan Linooz!, die had iets héél anders verwacht toen hij de deur opendeed )

- Ik ben een ongelofelijke doorzetter in sommige dingen (hoewel ik in het andere topic gezegd heb dat ik snel opgeef, weet ook niet echt waarom, ik denk omdat ik snel opgeef bij huiswerk ofzo, maar helemaal niet snel bij lichamelijke dingen (gym, hardlopen, uithoudingsvermogen))

- Ik kan mensen die ik ken goed moed inpraten, omdat ik heel erg informatieverstrekkend ben. (oeh, lang woord, even uitleggen)
Informatieverstrekking:
Uitleg: gevraagde en ongevraagde informatie verschaffen bijvoorbeeld over regelingen, voorzieningen of maatschappelijke verschijnselen om de bekendheid hiermee te vergroten
Dat dus, het zoveel en zo snel mogelijk dingen te weten komen van mensen en die gebruiken (ja, ik hoor je al denken, dit kan ook heel erg negatief zijn, maar dat is het niet in dit geval!)

- Ik kan heel goed mensen opvrolijken, door het gesprek zó te verdraaien dat ze zichzelf als het ware complimentjes gaan geven (door mij valse complimenten te geven die op zichzelf slaan, waardoor ze gaan realiseren dát die complimenten om henzelf gaan)
Als je wilt weten hoe ik dit doe, zou je me om een voorbeeld moeten vragen wanneer ik die heb, want dat weet ik zo niet.

En tot slot:
- Ik win altijd staarwedstrijdjes. Vind ik cool. Period.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Begin post: 23:00
Eind post: 23:11

In 11 minuten 7 goede eigenschappen! RECORD!

Noeleke.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 22:40
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik ben er vooral heel blij mee dat ik erg flexibel ben. Als je bij wijze van spreken zou vertellen dat we meteen weggaan op vakantie, geef me een uurtje en ik heb mijn koffers gepakt. Jammere hieraan is wel weer dat mijn moeder die flexibiliteit nogal ingeperkt heeft door naar een dorp te verhuizen
Oud 03-09-2010, 22:49
Verwijderd
Ik ben rustig, kan geheimen bewaren, en onthoud alles. Al is dat laatste waarschijnlijk niet echt positief te noemen, en de andere twee ook niet.
Ik heb alleen neutrale en negatieve eigenschappen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 23:44
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb alleen neutrale en negatieve eigenschappen.
Nietus! Al was het maar omdat je me positief opviel als (nieuw) lid.

En rustig is trouwens best een goede eigenschap, net als geheimen bewaren. En een goed geheugen zouden wel meer mensen willen!

Maar goed, ik zal eens kijken hoe ver ik kom. en volgens mij ben ik één van die mensen die beter is in slechte eigenschappen opnoemen, maar oké oké

- Stiekem ben ik intelligenter dan gemiddeld. Zelfs meer dan een beetje. Niet overdreven hoor, maar wel om op 't vwo nog boven het klas-gemiddelde te zitten. Hoewel dat ook wel een beetje aan m'n werkhouding zal liggen, want op schóól kan ik me best goed inzetten. Thuis ben ik een ramp, maar het ging om goede dingen, ja.

- Sommige mensen schijnen (delen van) mijn posts toch redelijk overkomen alsof ik erover nadenk. Hu.

- Ik ben rustig. Ik ben eigenlijk gewoon te lui om druk te zijn. Als ik me druk voel, dan blijf ik me meestal rustig gedragen en de keren dat ik me redelijk druk gedraag, blijf ik vrij rustig van binnen. Beetje vreemde uitleg, maar in ieder geval, écht boos of écht melig ben ik haast nooit. Vinden vooral leraren erg prettig.

- Ik kan dichten, schijnt. En nog best goed ook. En 'n klein beetje tekenen. (Maar dat geloof ik niet meer zo sinds Artistiek hier heeft getoond dat het honderdmiljoen keer beter kan. Maar DoP heeft me er nog niet helemaal onder vind ik dus ik kan bést dichten. Best goed.)

- Ik denk niet zwart/wit. Ik denk gewoon via allemaal kronkelweggetjes en grijsschalen en idiote invallen. En behalve ontzettend irritant, vind ik het soms best wel een goede eigenschap. Ik krijg rillingen van mensen die alleen maar zwart/wit kunnen denken, in ieder geval.

- Hoewel ontzettend traag en voornemens na drie dagen vaak laten stranden, ben ik koppig genoeg om alles te laten lukken wat ik daadwerkelijk wil. Dus als ik me eens iets in mijn hoofd zet en echt góed, dan lukt het. Zo begin ik langzaam maar zeker achten te halen voor Engels, waar ik in de eerst met heel veel moeite nét een 4,6 haalde. Gemiddeld. En als een leraar tegen mij zou zeggen 'oh, jij kan dit niet' aan het begin van een hoofdstuk, dan ga ik er álles aan doen om daar nou eens een negen voor te halen. Puh. (Waar veel mensen iets schijnen te hebben van 'oh, dus ik kan het niet, nou dan kan ik het niet, ik wil het niet eens proberen.')

- Ik zie vaak goede kanten in mensen, behalve als ik ze haat. En dan zie ik eigenlijk nog goede kanten. Ik kan ook helemaal vertedert raken door kleine dingetjes. Iemand die leuk glimlacht, iemand die een kindje krijgt, iemand die mooie ogen heeft. Dat vind ik dan zo lief. Dat soort dingetjes. Ik zie ook vaak in, of vermaak me met dat verzinnen, wáárom iemand van diegene zou houden. Hoe die diegene dan zou zien.
(Los daarvan ben ik wel een beetje bang voor mensen, maar dat heeft weer andere redenen. Voor jullie allemaal denken dat ik van jippie-ja-jee en iedereen knuffelen ben. Ik zie gewoon mooie kanten, waarover ik vervolgens mijn mond houd.)

- Als ik me aan iemand hecht, dan geef ik nog heel lang om die persoon. Niet alleen qua verliefdheid, want ik ben maar op één iemand echt echt echt verliefd geweest. Hoewel het soms best een roteigenschap is, want zo mis je dus nog mensen die je al een jaar niet meer hebt gezien. En ik kijk heel erg tegen diegene op. Hoewel mijn 'slachtoffers' dat dus niet weten, niet voorzover ik weet. Maar als mens-zijnde is het wel een mooie eigenschap, denk ik.

- Ik kan me ontzettend goed vermaken met... praktisch niets. Zolang ik niet nerveus ben om het één of ander, ben ik zo geduldig als ik-weet-niet-wat. Wat best handig is, want ik kom zo vaak zo veel te vroeg, dat kunnen wachten best goed van pas komt.

Zo, en nu weet ik niets meer. :') Slechte eigenschappen was inderdaad makkelijker, haha.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 10:14
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
-Ik heb veel zelfkennis.
-Ik kan anderen vaak vrij goed inschatten.
-Ik ben vrij geduldig.
-Ik kan de humor van dingen inzien, dat is vooral handig omdat ik zelf nogal eens klunzig ben maar ik voel me dus bijna nooit voor schut staan.
-Ik weet wat ik wil.
-Ik ben niet gauw van mijn stuk gebracht, ik heb veel zelfvertrouwen, accepteer mijzelf en ben niet bang om mijzelf te zijn.
-In verband daarmee staat dat ik ook goed op mezelf kan zijn en niet per se door iedereen aardig moet worden gevonden.
-Ik ben best nog wel redelijk getalenteerd. Ik heb tweetalig gymnasium gehaald met goede cijfers, ik kan aardig zingen en ik speel tegelijkertijd gitaar en ik kan aardig tekenen.
-Ik ga confrontaties niet uit de weg.
-Ik geef mensen graag advies als ze dat nodig hebben. (ook als ze er misschien niet direct om vragen, wat misschien een minder goede eigenschap is, grenzend aan betweter zijn. En dat ben ik ook.)

Laatst gewijzigd op 04-09-2010 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 15:03
Verwijderd
Citaat:
ik kan aardig zingen en tekenen en ik speel tegelijkertijd gitaar.
Dat is inderdaad best knap
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 16:00
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik kan zo bij het circus, hoor!
Oeps.
Oud 04-09-2010, 16:34
Verwijderd
- Ik probeer anderen zoveel mogelijk te helpen, ben er altijd voor mensen die mij nodig hebben.
- Ik ben positief over de meeste dingen.
- Ik ben eerlijk/betrouwbaar.
- Kan goed met geld om gaan.
- Hou me goed aan afspraken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 17:36
Henck
Henck is offline
* Ik ben knap
* Ik ben slim
* Ik heb een goede arbeidsethos
* Ik ben sociaal

Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 19:16
Repeating
Repeating is offline
* Ik ben een optimist
* Ik ben, schijnt, grappig
* Ik zie in iedereen het beste
* Ik wil altijd helpen
Oud 07-09-2010, 18:20
Verwijderd
* Ik ben getalenteerd en ambitieus.
* Ik werk hard (lees: kan hard werken).
* Ik kan enorm genieten van 'kleine' dingen.
* Ik ben tevreden met mijn uiterlijk.
* Ik sta altijd voor vrienden klaar.
* Ik kan me prima vermaken in mijn eentje.
* Ik heb zelfkennis.
* Ik doe dingen die ik eng vind om te doen.
* Ik schijn lief en grappig te zijn.
* Ik ben ruimdenkend.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 22:12
Volk
Volk is offline
  • Zelfkennis
  • Zelfvertouwen
  • 100% tevreden met mezelf
  • Kan goed leren
  • Pik dingen snel en goed op
  • Weet precies wat ik wil en hoe ik het moet aanpakken
  • Ben een harde werker
  • Ik geniet van alles
  • Ik heb veel geduld zonder over me heen te laten lopen
  • Ik heb groene vingers
  • Ik houd van orde
  • Ik sta bijna altijd klaar voor anderen
  • Ik heb veel wilskracht
  • Als ik iets doe doe ik het goed
  • Ik heb nooit ruzie, kan uitleggen wat me dwars zit zonder overdreven emotioneel gedoe
  • Ik ben iedere dag beter dan de dag ervoor
  • Ik vind het niet moeilijk om goede eigenschappen op te noemen
  • Ik ben lief
  • Ik heb een heel goed geheugen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 22:34
Verwijderd
- ik ben aardig,
- ik kan goed luisteren,
- ik ben handig en probeer mensen ook vaak te helpen met klusjes waar handigheid bij nodig is ,
- ik leer snel,
- ik heb een goed geheugen en vergeet niets van wat mensen me vertellen,
- ik kan me prima alleen vermaken,
- ik ben netjes,
- ik werk secuur en stel hoge eisen aan mijzelf (soms ook een nadeel ),
- ik ben grappig,
- ik kan het altijd erg goed met (jonge) kinderen vinden,
- ik hou me aan afspraken,
- ik ben lief,
- ik ben best grappig,
- ik sta open voor alles en vind echt maar zelden iets vreemd of raar
Met citaat reageren