Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2010, 15:19
Verwijderd
Ik heb wat tips nodig voor hoe je Mahou Shoujo (Magische Meiden)
In een strip moet maken.

Hoe kan je ze bijvoorbeeld laten transfomeren in magische meiden in een strip. En hoe moet je begin een strip te maken enz.

Ik heb echt tips nodig!!!

O.,ja wat ik wil tekenen in de strip is Manga moet je ook proberen is echt leuk!!!

alvast thnx

Laatst gewijzigd op 13-07-2010 om 16:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2010, 16:24
Verwijderd
Please help
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 16:58
Verwijderd
Het lijkt me een idee dat je eerst het verhaal verzint en dan begint met tekenen... je kunt natuurlijk al characters gaan schetsen, maar uiteindelijk moet je toch eerst een verhaal hebben voor je echt kunt beginnen tekenen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 17:31
Verwijderd
Als je het moeilijk vindt om een verhaal te verzinnen, heb je misschien wat aan de 5 w's (lekker cliché, ik weet het)

1. Wie: Bijv. Wie spelen er mee in je verhaal?
2. Wat: Wat gebeurd er in je verhaal?
3. Wanneer: Wanneer speelt het verhaal zich af?
4. Waar: Waar speelt het verhaal zich af?
5. Waarom/Waartoe: Wat wil je er mee bereiken?

Je kunt in de winkel trouwens gewoon boeken kopen die gaan over manga tekenen. Ik weet niet hoe hoog jouw niveau al is, maar als je er nog niet zo lang mee bezig bent, zijn die boeken wel leuk. Ze kosten iets van 8 euro per stuk.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 19:00
Verwijderd
Thnx voor de advies
maar hoe laat je mahou shoujo transformeren in een strip???

nog meer tips misschien
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 19:23
Verwijderd
Wat wil je nu, dat wij de essentie van je verhaal verzinnen? Bedenk eerst waarom ze transformeren, kom dan op het hoe.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 01:54
Verwijderd
Eh, wat zijn magische meiden, hoe wat waarom transformeren ze? Ik snap er niets van. Misschien moet je anders eens kijken naar bestaande manga over die Mahou Shoujo. Verder ken ik alleen Sailormoon, als je zulk soort troep bedoelt.

Een strip begin je door een verhaal te verzinnen of een grap. Daarna schets je een storyboard, plaatje voor plaatje, waarin je de belangrijkste elementen van het verhaal vertelt. Bij elk plaatje denk je na over compositie, kadrering en detail. Natuurlijk moet je vantevoren ook al een tekenstijl hebben bepaald, met of zonder kleur.

MEGATIP: teken geen manga, maar ontwikkel een eigen (interessante) stijl. Een amateur-mangastrip is per definitie al epic fail.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 11:09
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Wat noodles zegt klopt wel, creeer een eigen stijl. Teken niks na. Verder ben ik volgens mij de enige die je vraag snapt . Om mensen te laten transformeren in een strip, zou ik een kringeltje om het lichaam heen draaien, een soort van energie, als je snap wat ik bedoel. Even een heel kinderachtig voorbeeld; kijk naar winxclub XD, die veranderen ook van gedaante. Als ze veranderen, zie je zo'n slinger kleurige energie om hun heen. Ik zou dit doen:
Plaatje 1; normaal, voor de verandering. Plaatje 2; in de verandering, dus in de lucht. Plaatje 3; na de verandering, weer op de grond.

Succes!
Reageren

Regels voor berichten