Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2010, 11:14
Student020
Student020 is offline
Ik wil een schakelprogramma aan EUR volgen en daarbij heb ik alleen een keuze uit 4 masters van econometrie. Ik vraag me af of er mensen hier zijn die een master op econometrie hebben gevolgd en zij mij kunnen vragen wat er van hen gevraagd werd en de kwaliteit van het onderwijs. Ik hoor namelijk steeds vaker dat EUR steeds meer in kwaliteit daalt en ook erg bureaucratisch is. Zouden jullie mij dan aanraden om het op een andere uni volgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2010, 20:48
Stff
Stff is offline
Neem maar aan dat je van het HBO komt aangezien je een schakeljaar wilt doen. Ik heb afgelopen jaar het voltijd schakelprogramma aan de ESE gedaan, als ik het goed heb moet jij deze ook doen om naar de econometrie master te kunnen. Over econometrie kan ik weinig zeggen, anders dan dat ik er weinig van zal snappen, ik ben slecht in wiskunde

Universiteit is sowieso anders dan het HBO, weinig lessen met 20-25 studenten en geen projecten maar voornamlijk hoorcolleges met 500+ studenten wel practica waar opgaven enzo worden gedaan, daar zit een gewone bachelor klas dan met 25 studenten, schakelstudenten is 1 klas en dat zijn er ook rond de 100-150 ieder jaar naar het schijnt.

Niveau tov andere universiteiten kan ik niet aangeven, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Schakelprogramma zelf (als je dezelfde moet doen als ik) is goed te doen, van wat ik heb gemerkt afgelopen jaar hangt het een beetje van je HBO vooropleiding (en school) af als je het lastig vindt. Studenten met HBO AC/BE hebbem het wat makkelijker, meer herhaling voor hun, HBO MER/CE studenten vinden het lastiger is mijn ervaring.

Bureaucratisch, sjah.. de EUR is redelijk groot en dus zal er wat bureaucratie zijn en is het 'onpersoonlijk' maar zolang alles goed gaat heb je er weinig last van, gaat er toch iets mis dan kunnen de studieadviseurs je altijd helpen om de juiste informatie te verschaffen en advies te geven over wat het beste kan / mogelijk is.
Reageren

Regels voor berichten