Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2010, 18:25
dwight88
dwight88 is offline
dit weekend was ik in keulen in een hotel. De kamer aldaar was al met creditcard gereserveerd/betaald via het internet. Daar nog wat gebruik gemaakt van de minibar en wat gegeten, totaal 30 euro. Deze ook met creditcard betaald. De kamer zelf was al een tijdje afgeschreven, maar nu zie ik in de online omgeving dat er 130 euro 'geautoriseerd' is. Dus nog geen definitieve afboeking, maar toch. Weten jullie hoe het werkt met dit soort dingen (daadwerkelijke betaling vs. autorisatie)?

heb voor die 30 euro wel een bonnetje getekend. in de gezelligheid niet heel erg op het bonnetje gekeken, gaat mij dat nu snijden of is er nog discussie mogelijk, indien blijkt dat deze 130 daadwerkelijk geboekt gaat worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2010, 18:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan het niet te maken hebben met gespreid terug betalen of heb je dat niet bij je creditcard? In dat geval komt er natuurlijk nog rente enzo bij, weet niet waar het bedrag dan op uitkomt? En het bonnetje wat je hebt, daar staat 30 euro op, of 130 euro?
Oud 21-07-2010, 13:54
Marconcepts
Marconcepts is offline
wacht eerst maar op de afboeking. in principe hebben ze zonder handtekening onder een bonnetje met 130 euro niets om op te staan, en ik neem aan dat je je eigen kopie bewaard hebt....? dan kun je altijd aantonen dat het 30 was.
zal wel loslopen, creditcardmaatschappijen hebben teveel te verliezen om dit soort zaken voor jouw rekening te laten zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 17:04
Balance
Balance is offline
W&w >> g&r
Oud 25-07-2010, 11:25
dwight88
dwight88 is offline
geautoriseerd bedrag is er alweer vanaf. Geen idee waar het van was, maar 't klopt in elk geval weer
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 16:37
Ivo
Ivo is offline
ook tankstations waarbij je vooraf moet pinnen gebruiken geautoriseerde bedragen. De betaalautomaat schrijft dan fictief een x bedrag af van je rekening, zodat het zeker is dat je dat bedrag ook kunt betalen. Als dan je transactie volledig is afgehandeld verdwijnt het geautoriseerde bedrag en wordt het verruild voor het werkelijke bedrag wat je moet betalen.

Zolang je dit binnen Nederland doet wordt het normaal gesproken allemaal zo snel verwerkt dat je er helemaal niets van merkt. Met je Nederlandse pas in het buitenland kan het soms wel wat langer duren.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 07:01
wila42
wila42 is offline
Het bericht van Ivo klopt,het staat niet altijd direct omschreven.
Hier gaan een dag of 2,3 over heen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten