Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2010, 17:06
Gerrie
Gerrie is offline
Hallo,
Als ik 16 ben (nu 14) dan wil ik een brommer of een invalidenwagentje gaan kopen.
Wat denken jullie dat het leukste/beste is?
Als ik een brommer haal is dat een Puch/Zundapp of een Kreidler.
Bij een invalidenwagentje haal ik gewoon een standaard goedkoop merkje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2010, 20:40
Verwijderd
invalidenwagentje...
is dat hip tegenwoordig?

ongelooflijk
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 21:01
Volk
Volk is offline
Ik wou vroeger ook zo'n invalidenwagentje, vooral omdat je dan droog en warm blijft als het regent en koud is. En je kunt veel meenemen. Ik weet niet wat die dingen tegenwoordig kosten, maar vroeger waren ze veel te duur voor mij. Maar anders had ik echt zo'n wagentje gehaald. Droog op school aankomen als iedereen is natgeregend
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 01:12
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
invalidenwagentje...
is dat hip tegenwoordig?

ongelooflijk
Arola's zijn de shit.

Oud 26-06-2010, 09:25
Verwijderd
Ik denk dat het het best is om door te sparen voor een auto.

Maar kiezen tussen een brommer of een invalidenwagentje: met een brommer hoef je niet te parkeren en ga je -als je je niet aan de wet houdt- harder.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 09:54
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik wou vroeger ook zo'n invalidenwagentje, vooral omdat je dan droog en warm blijft als het regent en koud is. En je kunt veel meenemen. Ik weet niet wat die dingen tegenwoordig kosten, maar vroeger waren ze veel te duur voor mij. Maar anders had ik echt zo'n wagentje gehaald. Droog op school aankomen als iedereen is natgeregend
Dit dus
Ik kon toen kiezen voor een brommer/scooter van zo'n 500 - 1000 euro of zo'n karretje voor +/- 4000 (gaar 2dehandsje).
Die dingen waren toen inderdaad niet te betalen
Oud 26-06-2010, 12:00
Gerrie
Gerrie is offline
Citaat:
Dit dus
Ik kon toen kiezen voor een brommer/scooter van zo'n 500 - 1000 euro of zo'n karretje voor +/- 4000 (gaar 2dehandsje).
Die dingen waren toen inderdaad niet te betalen
Nu zijn ze like 1100 xD
Ik denk dat ik gewoon (als ik me geld vanaf nu ga wegleggen) en een brommer en een invalidenwagentje ga kopen.
Voor die invalidenwagentjes heb je toch geen brommer(ofeenander)bewijs nodig?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 13:58
Infidel
Infidel is offline
Als je je geld vanaf nu opzij legt, kun je op je 18e ook een autorijbewijs halen en afhankelijk van hoeveel je spaart, kun je dan meteen een leuk, veel knutselen behoevend autootje kopen. Een scooter kopen voor die twee jaar vind ik altijd een beetje zinloos.
Oud 26-06-2010, 17:54
Gerrie
Gerrie is offline
Citaat:
Als je je geld vanaf nu opzij legt, kun je op je 18e ook een autorijbewijs halen en afhankelijk van hoeveel je spaart, kun je dan meteen een leuk, veel knutselen behoevend autootje kopen. Een scooter kopen voor die twee jaar vind ik altijd een beetje zinloos.
Heb jij nooit een BROMMER gehad?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 19:58
liquidRain
liquidRain is offline
Citaat:
Tegenwoordig zijn scooters/brommers niet meer functioneel. Je kan er een klein beetje verder mee rijden dan fietsend maar tegen over een auto/motor zijn ze niks. Ik zelf heb ook nooit scooter gereden en heb eigenlijk altijde de mensen gehaat vanwege het feit dat zij zo'n ding aanschaffen omdat ze anders er niet "bijhoren" wat een bullshit. Gewoon sparen en net zoals ik in een van de vorige topics: Koop op je 18e een mooie BMW s1000rr en de chicks lopen jouw echt wel achterna en laten die gasten met hun kut scootertjes bij de poort staan. Bovedien kan je van Amsterdam naar Eindhoven binnen 1uur rijden, als je durft natuurlijk.

BMW 4 Life
Oud 26-06-2010, 23:30
Verwijderd
Koop een unimog

Weet je hoeveel wijven/chicks je kwijt kan in die laadbak?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 00:12
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Tegenwoordig zijn scooters/brommers niet meer functioneel. Je kan er een klein beetje verder mee rijden dan fietsend maar tegen over een auto/motor zijn ze niks. Ik zelf heb ook nooit scooter gereden en heb eigenlijk altijde de mensen gehaat vanwege het feit dat zij zo'n ding aanschaffen omdat ze anders er niet "bijhoren" wat een bullshit. Gewoon sparen en net zoals ik in een van de vorige topics: Koop op je 18e een mooie BMW s1000rr en de chicks lopen jouw echt wel achterna en laten die gasten met hun kut scootertjes bij de poort staan. Bovedien kan je van Amsterdam naar Eindhoven binnen 1uur rijden, als je durft natuurlijk.

BMW 4 Life
njah, je kan iets van 6 à 7 scooters kopen voor 1 BMW S1000RR, dus dan moet je wel even doorsparen

maar inderdaad, beter laat je brommers gewoon voor wat ze zijn en ga je voor een motor, dat is echt stukken beter.
Oud 27-06-2010, 02:33
MTpower
MTpower is offline
Och, toch leuk en mooi meegenomen om eerst wat ervaring op te doen op wat langzamers, als je toch nog niet op 'een echte' mag.
Oud 27-06-2010, 03:20
MiBe
MiBe is offline
Mwa ik vind zowel scooters als motoren ondingen. Er hoeft maar 1 iemand je over het hoofd te zien en met een beetje pech kun je het niet meer navertellen. Uiteraard kun je met de auto ook verongelukken maar daar zit je over het algemeen toch iets veiliger.
Oud 27-06-2010, 12:14
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Het idee is hetzelfde. Spaar desnoods door totdat je motor mag rijden. Mijn punt is enkel dat een rijbewijs best duur is, en de auto/motor die je dan wil kopen ook. Ik zou zelf liever doorsparen en nog twee jaar op m'n fiets springen, dan twee jaar op een brommer/scooter zitten en daar dan nog eens vier jaar aan vast te zitten omdat ik geen geld meer heb voor een auto/motor.
Oud 27-06-2010, 13:23
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Nee. Pas toen ik 19 was en mijn rijbewijs en een auto had, heb ik er voor de gein een brommertje bij gekocht.
Oud 27-06-2010, 15:48
Gerrie
Gerrie is offline
Citaat:
Nee. Pas toen ik 19 was en mijn rijbewijs en een auto had, heb ik er voor de gein een brommertje bij gekocht.
Oke, maar ik ga toch denk ik voor een brommer, maar weet het nog niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 16:48
Verwijderd
Bwa, ik vond een brommer niet nodig. Ik ging op de fiets of ik bleef bij mensen slapen. Daarbij zeiden mijn ouders dat als ik geen brommer kocht, ik mijn eerste auto zou krijgen. Prima toch, die 2 jaar zijn zo om.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 19:39
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bwa, ik vond een brommer niet nodig. Ik ging op de fiets of ik bleef bij mensen slapen. Daarbij zeiden mijn ouders dat als ik geen brommer kocht, ik mijn eerste auto zou krijgen. Prima toch, die 2 jaar zijn zo om.
Als er tegenover had gestaan dat ik een auto zou krijgen zou ik het ook niet 'nodig' vinden. Maar helaas, ik heb alles gewoon zelf moeten betalen

En daarbij, een brommertje heb je voor zo'n 200 tot 300 euro. Tel daar 2 jaar lang verzekeringskosten bij op en alle benzinekosten, dan nog kun je van dat geld geen fatsoenlijke auto kopen, laat staan je rijbewijs betalen. Dus het argument 2 jaar wachten en dan meteen een auto kopen gaat niet helemaal op, want een auto + rijbewijs is héél wat duurder dan een brommertje
Oud 27-06-2010, 20:11
Verwijderd
Nou, feit is wel dat ik pas op mijn 20e uiteindelijk mijn rijbewijs heb gehaald, nadat mijn ouders gewoon een afspraak gemaakt hadden voor me, dus zo om te springen zat ik er blijkbaar niet En dat terwijl ik toch 5km van het dorp en dus de bewoonde wereld woonde. Het was bus, fiets en blijven slapen (oh en uiteindelijk een vriend met rijbewijs ^^).

Ik heb wel eens op een scooter gezeten en dat was wel gaaf (ook al mee onderuit gegaan, ik pakte hem vast en dacht hem zo vast te kunnen houden en naar achteren te kunnen trekken als een fiets. Vol gas dus en daar ging de scooter en ik erachteraan plat op straat), maar echt ernaar verlangd heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 21:14
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Als er tegenover had gestaan dat ik een auto zou krijgen zou ik het ook niet 'nodig' vinden. Maar helaas, ik heb alles gewoon zelf moeten betalen

En daarbij, een brommertje heb je voor zo'n 200 tot 300 euro. Tel daar 2 jaar lang verzekeringskosten bij op en alle benzinekosten, dan nog kun je van dat geld geen fatsoenlijke auto kopen, laat staan je rijbewijs betalen. Dus het argument 2 jaar wachten en dan meteen een auto kopen gaat niet helemaal op, want een auto + rijbewijs is héél wat duurder dan een brommertje
Nou, het scheelt dan toch al gauw 500 euro. Dat is een mooi begin van een rijbewijs.
Oud 28-06-2010, 10:41
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nou, het scheelt dan toch al gauw 500 euro. Dat is een mooi begin van een rijbewijs.
Daar heb je 14 lessen voor, het gemiddelde ligt op 40. Dan nog het examen, de theorie en een auto

Maar het is ieder z'n eigen keuze natuurlijk
Oud 29-06-2010, 15:52
liquidRain
liquidRain is offline
Citaat:
Mwa ik vind zowel scooters als motoren ondingen. Er hoeft maar 1 iemand je over het hoofd te zien en met een beetje pech kun je het niet meer navertellen. Uiteraard kun je met de auto ook verongelukken maar daar zit je over het algemeen toch iets veiliger.
Discipline, discipline en discipline. Je leeft zolang jij je hoofd gebruikt!
Oud 29-06-2010, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Helaas hebben 3/4e van de scooter/motor-rijders die ik dagelijks zie dat niet meer. Je hebt zelfs idioten die hun helm zo half op hun hoofd zetten, of zonder helm rijden. En dan schieten ze voor je in en hopen maar dat je remmen het goed genoeg doen. Dat zij doodgaan, zij hebben daar geen last van, maar die mensen die ze nalaten en die bestuurder die de rest van zijn leven met een trauma zit omdat zij de regels aan hun laars lappen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 20:02
liquidRain
liquidRain is offline
Citaat:
Helaas hebben 3/4e van de scooter/motor-rijders die ik dagelijks zie dat niet meer. Je hebt zelfs idioten die hun helm zo half op hun hoofd zetten, of zonder helm rijden. En dan schieten ze voor je in en hopen maar dat je remmen het goed genoeg doen. Dat zij doodgaan, zij hebben daar geen last van, maar die mensen die ze nalaten en die bestuurder die de rest van zijn leven met een trauma zit omdat zij de regels aan hun laars lappen
Ik kan niet mee leven met die ouders hoor. Hadden ZIJ die gast maar niet zo moeten opvoeden... En een trauma is voor iedereen anders dus om nou te zeggen dat iedere bestuurder voor de rest van zijn leven een trauma heeft is niet echt realisctisch

Ik was eens een keer met de politie opstap en gingen naar een brand, ik zag zo'n gare gast die voor 75% verbrand was omdat ie zijn isoleer cell in brand had gestoken. Mijn reactie was: "Tja is zijn eigen schuld dus kan er niet om janken", toen ze aan mij vroegen wat ik er van vond... Heb nog steeds een nummer voor eventuele schade aan mijn hersens...lol (ik heb er trouwens geen rare shit van overgehouden, maar wel spannende verhalen ^^ Dikke 10 op mijn cijferlijst, ik had de beste stage)
Oud 29-06-2010, 20:07
Verwijderd
Weggegooid geld, spaar beter voor een auto
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 05:13
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Het verkeer ben je niet alleen, anderen kunnen ook fouten maken.
Reageren

Regels voor berichten