Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2010, 10:41
eva384
eva384 is offline
hoi ik ben eva en ben bijna 15 en ik heb een groot probleem ik schaam me er voor en vertel het aan niemand. ik vind het doodeng om iemand een hand te geven. ik heb er zelfs nachtmerries van ik begrijp er helemaal niks van zijn er misschien mensen die dit ook hebben want ik kon niks vinden op internet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2010, 11:57
Verwijderd
Wat vind je er eng aan dan? Vind je het een vies idee of is het iets anders? En heb je dat alleen bij handen schudden en niet bijvoorbeeld bij iemand 3x zoenen als begroeting?

Als je iemand een hand moet geven, of weet dat het eraan zit te komen, wat voel en denk je dan? En hoe voel je je nadat je iemand een hand gegeven hebt? Ga je dan bv. zo snel mogelijk je handen wassen of is de angst na het handen schudden weg en voel je je opgelucht?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 17:02
eva384
eva384 is offline
nee ik vind het niet vies ofzo ik weet dus niet wat ik er zo eng aan vind :$ en ja ik heb het ook bij 3 zoenen. als ik weet dat ik iemand een hand moet geven dan kan ik aan niks anders denken dan ooh jee ik moet iemand een hand geven en dan vraag ik me af of diegene ziet dat ik dat eng vind. daarna ben ik wel heel erg opgelucht.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 19:25
Eend
Eend is offline
Ik ken het wel een beetje, maar nu ik ouder ben heb ik er minder moeite mee.
Oud 16-07-2010, 19:26
Verwijderd
Ik denk dat je vooral moet denken aan het gevoel van opluchting, dan wordt het handen geven ook minder eng als je weet dat je je daarna weer beter voelt. Hoe meer je mensen gaat begroeten, hoe makkelijker het wordt
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 07:39
Verwijderd
dit komt ook vaak voor bij mensen die verlegen zijn.
mss ben jij wel verlegen?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 09:31
Verwijderd
Citaat:
nee ik vind het niet vies ofzo ik weet dus niet wat ik er zo eng aan vind :$ en ja ik heb het ook bij 3 zoenen. als ik weet dat ik iemand een hand moet geven dan kan ik aan niks anders denken dan ooh jee ik moet iemand een hand geven en dan vraag ik me af of diegene ziet dat ik dat eng vind. daarna ben ik wel heel erg opgelucht.
Kijk, dat laatste is mooi.

Probeer er niet teveel bij stil te staan, er gebeurt immers niets engs en achteraf voel je je opgelucht. Ook kun je proberen die situatie juist op te zoeken.. hoe vaker je iemand een hand geeft, hoe meer jij er aan went.

Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 12:04
eva384
eva384 is offline
oke ja ik ben best verlegen thnx
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 00:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik stel voor dat je dagelijks al je vrienden een hand geeft, daarna je leraren en je vrienden en zo is het ineens niet eng meer
Oud 19-07-2010, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Ik stel voor dat je dagelijks al je vrienden een hand geeft, daarna je leraren en je vrienden en zo is het ineens niet eng meer
ik heb dit probleem ook lange tijd gehad, maar ik weet niet hoe het bij eva zit maar bij mij was het zo dat het me niets uitmaakte bij bekende maar wel bij onbekende, dus leraren vrienden enzo hielp bij mij niet.
dit probleem komt gewoon omdat je verlegen bent, ik was zelfs ooit zo verlegen dat ik niet alleen naar de winkels durfde, je komt er alleen vanaf door steeds meer met onbekende om te gaan, zo ging ik op verjaardagen meer bij de andere kinderen zitten ipv de volwassenen en ging ik bij scouting enzo, je moet gewoon zorgen dat je steeds meer nieuwe mensen leert kennen dan gaat de verlegenheid vanzelf weg en dus ook het handenschud probleem
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 22:45
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Is het gewoon het begroeten? Ben je bang dat je je eerste indruk zult verpesten? Tijd voor wat zelfvertrouwen denk ik.
Oud 28-07-2010, 13:30
Verwijderd
toen ik dit had speelde het ook nog mee dat ik wist dat als ik zenuwachtig was mijn handen gingen zweten en dat wilde ik dan weer niet omdat ik wist dat anderen dat niet leuk vonden enz.enz.enz.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het persoonlijk zo belachelijk dat het bijna grappig zou worden
sorry maar ik snap ff niet wat hier grappig aan is........
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 20:18
Sudoku.
Sudoku. is offline
Wat lastig zeg! Ik zou als ik jou was eens flink oefenen met mensen die je goed kent (je ouders, je vrienden, andere familie?). Heel veel succes!

@ Brownies IQ: Hier is absoluut niets belachelijks of grappigs aan!
Oud 26-08-2010, 14:07
Verwijderd
Ik vind het zelf ook erg eng, maar dat is omdat ik altijd klamme handen heb...
Daarom geef ik niet echt een stevige hand, maar meer losjes zodat mijn handpalm niet echt de andere persoon raakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten